تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815388713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لرستان علي‌رغم پتانسيل‌هاي بالا براي بسياري از کشورها ناشناخته مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۳۷ب.ظ)
استاندار لرستان: لرستان علي‌رغم پتانسيل‌هاي بالا براي بسياري از کشورها ناشناخته مانده است موج -خرم باد-استاندار لرستان گفت: لرستان علي‌رغم اينکه پتانسيل‌هاي بالايي دارد، هنوز براي بسياري از کشورها ناشناخته مانده است.
به گزارش خبرگزاري موج،دست‌اندرکاران روسي فصلنامه "تجارت با ايران" که به منظور ديداري چند روزه به لرستان سفر کرده‌اند، صبح امروز با استاندار لرستان ديدار و گفتگو کردند.
اين ديدار رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد با اشاره به فعاليت‌هاي مطلوب هيات روسي در زمينه‌ي توسعه‌ي مناسبات اقتصادي ايران و روسيه گفت: سفر اين تيم مطبوعاتي و گزارشي که از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي لرستان ارائه خواهند داد، فرصت خوبي براي معرفي توانمندي‌ها و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري استان محسوب مي‌شود.
حسين سلاح‌ورزي اظهار داشت: برنامه‌هاي متنوعي از جمله بازديد از برخي جاذبه‌هاي گردشگري استان، واحدهاي توليدي و همچنين ديدار با مسئولان حوزه‌هاي اقتصادي استان براي اين سفر برنامه‌ريزي شده است
استاندار لرستان هم در اين ديدار با اشاره با اينکه استان لرستان علي‌رغم اينکه پتانسيل‌هاي بالايي دارد، هنوز براي بسياري از کشورها ناشناخته مانده است، اظهار داشت: يقيناً پس از برطرف شدن عملي تحريم‌ها احساس نياز بيشتري براي معرفي لرستان وجود خواهد داشت که اميدواريم اين سفر فتح بابي براي آن باشد.
هوشنگ بازوند با تاکيد بر موقعيت استراتژيک لرستان گفت: لرستان تقريباً در مرکز ايران واقع شده و در کريدور غرب به شرق هم نقش مؤثري ايفا مي‌کند.
وي افزود: در عين حال اين استان فاصله‌ي زيادي با پايتخت ندارد.
بازوند با اشاره به زيرساخت‌هاي حمل و نقل استان عنوان داشت: پروازهاي هفتگي در فرودگاه بين‌المللي خرم‌آباد برقرار است و از نظر حمل و نقل زميني هم داراي اتوبان‌هاي خوبي هستيم که بسياري از آن‌ها به بهره‌برداري رسيده و برخي از آن‌ها هم در دست ساخت مي‌باشد.
استاندار لرستان به تاکيد بر اينکه 95 درصد زيرساخت‌هاي عمراني استان تا پايان برنامه‌ي ششم توسعه به بهره‌برداري خواهد رسيد، عنوان داشت: از لحاظ جاذبه‌هاي گردشگري، معادن و کشاورزي هم داراي ظرفيت‌هاي بسيار خوبي هستيم.
هوشنگ بازوند بيان داشت: استان لرستان با 550 ميلي‌متر بارندگي جزو استان‌هاي پُر بارش کشور محسوب مي‌شود که اين ويژگي باعث گرديده خاک مرطوبي براي کشاورزي داشته باشيم.
وي با اشاره به اينکه در زمينه‌ي توليد حبوبات، استان لرستان رتبه‌ي اول کشور را به خودش اختصاص داده، گفت: در توليد انار و انجير سياه هم ظرفيت‌هاي بسيار خوبي داريم که قابل چشم‌پوشي نيست.
بازوند با بيان اينکه استان لرستان در حوزه‌ي معادن، استان ثروتمندي است، بيان داشت: در حال حاضر 23 درصد سنگ نماي کشور و سه درصد سنگ نماي دنيا در لرستان تامين مي‌شود.
استاندار لرستان عنوان داشت: در شهرستان کوهدشت، رومشگان و پلدختر منابع نفتي و ذخاير گازي قابل توجهي داريم که در مرحله‌ي مطالعه و اکتشاف هستند و به تنهايي مي‌توانند توسعه‌ي استان را تضمين نمايند.
هوشنگ بازوند با اشاره به اينکه لرستان به عنوان پايتخت ژئوتوريسم کشور انتخاب شده است، افزود: ژئوپارک درياچه "گهر" در اشترانکوه و دره زيباي "شيرز" در کوهدشت از جمله‌ي جاذبه‌هاي اين حوزه محسوب مي‌شوند.
بازوند گفت: همچنين به واسطه‌ي 2500 کيلومتر رودخانه‌اي که در لرستان وجود دارد، پل‌هاي تاريخي فراواني از گذشته باقي مانده که در حوزه‌ي گردشگري منحصر به فرد هستند.
وي با تاکيد بر اينکه در حوزه‌ي پرورش و توليد آبزيان بعد از استان‌هاي ساحلي کشور داراي رتبه‌ي نخست هستيم، اظهار داشت: در حوزه‌ي صنعت هم شروع خوبي داشته‌ايم که بر اساس آن مي‌توانيم بگوييم در افق آينده در اين حوزه رشد قابل توجهي خواهيم داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن