تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507109




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت نيرو تلاش زيادي براي توسعه صادرات دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۳۴ق.ظ)
نايب رييس کميسيون انرژي اتاق بازرگاني تهران: وزارت نيرو تلاش زيادي براي توسعه صادرات دارد موج - نايب رييس کميسيون انرژي اتاق بازرگاني تهران با اشاره به تعدد مراکز متولي صادرات، وزارت نيرو را نسبت به ساير دستگاه ها، جدي تر در موضوع توسعه صادرات دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، حميدرضا صالحي، نايب رييس کميسيون انرژي اتاق بازرگاني تهران در نشست حمايت از کسب و کار، توسعه صادرات برق، گفت: هرچند دولت، صادرات را به مثابه يک پيش ران براي خروج از رکود در نظر گرفته است اما در عمل وضعيت اين بخش بهبود چنداني نيافته است.
وي افزود: صرف نظر از اينکه هنوز زيرساخت هاي لازم براي توسعه صادرات مهيا نشده است، مراکز متولي صادرات پراکنده هستند؛ به عنوان مثال بانک ها زير مجموعه وزارت اقتصاد و دارايي هستند اما صندوق ضمانت صادرات، بخشي از وزارت صنعت، معدن و تجارت محسوب مي شود. در حقيقت با تعدد مراکز تصميم گيري در حوزه صادرات مواجه هستيم.
صالحي با بيان اينکه در 2 دهه گذشته به طور متوسط 20 ميليارد دلار صادرات خدمات فني – مهندسي داشته ايم، گفت: در مقابل، حدود 900 ميليون دلار صادرات کالا داشتيم و مهندس ما در خارج از کشور، ناچار از استفاده از محصول خارجي است.
عضو اتاق بازرگاني تهران با اشاره به کمبود اعتبار بانک توسعه صادرات به عنوان يک کانون مهم صادرات، خاطرنشان کرد: بر اساس سند چشم انداز بيست ساله، بايد تا سال 1404 سالانه دست کم 200 ميليارد دلار صادرات داشته باشم ولي آيا با سرمايه 150 ميليون دلاري صندوق ضمانت صادرات چنين امري محقق مي شود؟
وي نگاه به صادرات را سنتي دانست و تصريح کرد: صادرات محصولات سنتي هنوز در کشور ما درست جا نيفتاده است.
صالحي با اذعان به اينکه وزارت نيرو در مقايسه با ساير دستگاه ها تلاش زيادي براي توسعه صادرات داشته است، افزود: شاه بيت اقتصاد مقاومتي، اقتصاد درون زاي برونگراست حال آنکه با شرايط فعلي نمي توان انتظار بهبود کسب و کار را داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن