تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820058239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيستم بانکي ما در خدمت صادرات صنعت آب و برق نيست/ 24 آبان؛ برگزاري کارگاه آموزشي توسعه صادرات در صنعت برق


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ آبان ۱۳۹۴ (۹:۳۷ق.ظ)
مديرکل دفتر توسعه صادرات و صدور خدمات فني – مهندسي وزارت نيرو: سيستم بانکي ما در خدمت صادرات صنعت آب و برق نيست/ 24 آبان؛ برگزاري کارگاه آموزشي توسعه صادرات در صنعت برق موج - مديرکل دفتر توسعه صادرات و صدور خدمات فني – مهندسي وزارت نيرو گفت: تحريم ها نقش پررنگي در ايجاد مانع در راه توسعه صادرات دارند اما سيستم بانکي کشور نيز در خدمت صادرات صنعت آب و برق نبوده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، بهرام نظام الملکي، مديرکل دفتر توسعه صادرات و صدور خدمات فني – مهندسي وزارت نيرو در نشست حمايت از کسب و کار، توسعه صادرات برق، گفت: مهمترين وظيفه همه مسئولان در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي، تلاش براي توسعه صادرات است چراکه کشورهايي در جهان پيوسته در حال رشد هستند که صادرات بالايي دارند.
وي افزود: امروز مشکل عمده کشور، اشتغالزايي و ارزآوزي است که همه در گروي افزايش سطح صادرات کشور هستند.
وي با بيان اينکه به برکت انقلاب صنعت آب و برق کشور رشد فراواني داشته است، ادامه داد: امروز بيش از 95 درصد صنعت آب و برق، خودکفاست.
نظام الملکي با بيان اينکه در کشورهاي توسعه يافته، سيستم بانکي در خدمت صادرات است، خاطرنشان کرد: در سالهاي اخير نظام بانکي ما دچار تحريم شد اما با وجود همه اين سختي ها، باز هم شرکت هاي ايراني برنده مناقصه هاي بزرگي شدند کمااينکه بيش از 90 درصد صادرات خدمات فني – مهندسي کشور در سال گذشته از آن حوزه آب و برق بود.
مديرکل دفتر توسعه صادرات و صدور خدمات فني – مهندسي وزارت نيرو افزود: هرچند تحريم ها نقش پررنگي در ايجاد مانع در راه توسعه صادرات دارند اما سيستم بانکي کشور نيز در خدمت صادرات صنعت آب و برق نبوده است.
وي با اشاره به اينکه وزارت نيرو براي توسعه صادرات صنعت آب و برق تنهاست، گفت: شرکت هاي فعال در حوزه آب و برق، در بسياري موارد قراردادي را امضا مي کنند اما بانک براي آنها ضمانتنامه صادر نمي کند جال آنکه موظف است در قبال 2 درصد از مبلغ از قرارداد به صورت نقد و 98 درصد به صورت سفته، نسبت به صدور ضمانت نامه لازم اقدام کند.
نظام الملکي با انتقاد از طولاني شدن عمليات ارائه ضمانت نامه هاي بانکي، پرسيد: با وجود تاکيد مسئولان عالي رتبه کشور بر لزوم گسترش صادرات و در شرايط کاهش پيوسته قيمت نفت، چه کاري مهمتر از توسعه صادرات وجود دارد؟ حال آنکه مسئولان بانک توسعه صادرات و سازمان توسعه تجارت و غيره حتي به خود زحمت حضور در چنين جلسات هم انديشي را، علي رغم دعوت قبلي و پيگيري هاي فراوان، هم نمي دهند.
مديرکل دفتر توسعه صادرات و صدور خدمات فني – مهندسي وزارت نيرو در پايان گفت: با همکاري سنديکاي صنعت برق ايران، 24 آبان ماه، کارگاه آموزشي در خصوص آيين نامه اجرايي صدور خدمات فني – مهندسي برگزار و گواهينامه معتبر به شرکت کنندگان ارائه مي شود و اميدواريم همه فعالان اين حوزه در اين برنامه حضور پيدا کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن