تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815430032




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایشی قدرتمند با تشکر از آقای تاکاموتسو!


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: نمایشی قدرتمند با تشکر از آقای تاکاموتسو!
دو سالانه توکیو در ۲۰ آوریل سال ۱۹۵۴ و به همت انجمن خودروسازان ژاپن کلید خورد. این رویداد که در آن زمان هنوز بین‌المللی نشده بود برای نخستین‌بار کار خود را در پارک مشهور هیبیا و با مدیریت فردی به نام تاکاموتسو آغاز کرد
گروه خواندنی های نامه نیوز - نمایشگاه خودرو توکیو بیش از ۶۰ سال است که در قلب ژاپن برگزار می‌شود. این رویداد به‌تازگی ۴۴ساله شده و مدت‌هاست که اهمیت ویژه‌ای به صنعت نمایشگاهی در ژاپن اضافه کرده است. متولیان برگزاری این نمایشگاه سعی می‌کنند در هر دوره یک شعار برای این رویداد در نظر بگیرند.
 
شعار نمایشگاه ۲۰۱۵ «قلب‌تان به تپش خواهد افتاد» است. نمایشگاه توکیو یک نمایشگاه کامل است و خودروهای سواری، خودروهای تجاری، موتورسیکلت، اتاق‌خودرو، بدنه خودرو، قطعات، ماشین‌آلات و ابزار تولید خودرو و خدمات مربوط به خودرو در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. بنابراین اگر اتوشوپاریس و شیکاگو یا نمایشگاه خودرو فرانکفورت فقط کمی سرعت‌شان را در صعود کاهش بدهند به‌طور قطع این نمایشگاه به بهترین نمایشگاه فناوری خودرو در جهان تبدیل خواهد شد. به هر حال «بزرگترین بودن» آن حداقل در آسیا تضمین شده و برای جهانی شدن هم راه چندانی در پیش ندارد. در این گزارش قصد داریم نگاهی ویژه بیندازیم به رویداد فناورانه چشم بادامی‌های نابغه در سال ۲۰۱۵میلادی.

*اتوشو توکیو؛ پیرصنعت نمایشگاهی در ژاپن

با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این رویداد می‌توانید جزئی‌ترین اطلاعات مربوط به دوره نخست را دریافت کنید. دو سالانه توکیو در ۲۰ آوریل سال ۱۹۵۴ و به همت انجمن خودروسازان ژاپن کلید خورد. این رویداد که در آن زمان هنوز بین‌المللی نشده بود برای نخستین‌بار کار خود را در پارک مشهور هیبیا و با مدیریت فردی به نام تاکاموتسو آغاز کرد.

تاکاموتسو با وجود برخی مخالفت‌ها برای برپایی این رویداد به دلیل افکار سنتی مردم، سرانجام موفق شد با حضور ۲۵۴ شرکت نوپای ژاپنی در فضایی بدون زرق‌وبرق نمایشگاه خود را برگزار کند و با گذشت تنها ۳ دوره این رویداد مورد توجه مقامات ژاپنی قرار گرفت. بازدیدهای چند ۱۰هزار نفری از نمایشگاه خودرو توکیو و ایجاد رونق در کسب‌وکار خودروسازان باعث شد تا وزیر اقتصادی وقت ژاپن حمایت همه‌جانبه خود را از این نمایشگاه اعلام کند. از همان روزها اتوشو توکیو ۱۰ روزه بود و البته تا سال ۱۹۷۳ میلادی به صورت سالانه برپا می‌شد. از اواسط دهه ۷۰ میلادی مسئولان برگزاری تصمیم گرفتند روند این رویداد را به دو سالانه تغییر داده و شرایط را برای تمرکز بر کیفیت هرچه بیشتر آن فراهم کنند.

در این میان تاریخ برگزاری نمایشگاه هم با تغییرات بسیاری همراه بود. برای مثال دوره چهارم آن در ماه مه کلید خورد در حالی که دوره هفتم به دسامبر رسید. یکی از مهم‌ترین اتفاقات درباره نمایشگاه توکیو توجه و تمرکز بر اصول هنری در همه ابعاد آن بوده است. از طراحی پوسترهای جذاب که از دوره نخست تا امروز همواره خودنمایی کردند، گرفته تا توجه به طراحی خودروهای مختلف را می‌توان به عنوان نقاط قوت این رویداد دانست. نمایشگاه خودرو ژاپن هنوز ۱۰ساله نشده بود که در کانون توجه کشورهای مختلف آسیا قرار گرفت و در سال ۱۹۷۵م مقالاتی مبنی بر رقابت این رویداد با نمایشگاه دتریوت در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد.

تا قبل از دهه ۸۰میلادی متراژ این نمایشگاه به سختی ممکن بود از مرز ۵ هزار مترمربع عبور کند اما اکنون این رویداد در فضایی افزون‌بر ۴۵ هزار متر مربع مفید کلید می‌خورد و حدود ۲۵۰ کمپانی بزرگ مرتبط با تولید انواع خودروهای روز در آن حضور پیدا می‌کنند. این نمایشگاه اکنون پنجمین رویداد مهم عرصه خودرو و موتورسازی در جهان است، به‌طوری که در سال ۲۰۱۳م بیش از ۴۵۰ هزار بازدیدکننده داشت.

امروز نمایشگاه خودرو ژاپن تلفیقی از یک نمایشگاه و کنفرانس در ۵ حوزه مهم فناوری‌های خودرو شامل سیستم‌های برقی خودرو، خودروهای برقی/برقی دوگانه، خودروهای سبک، خودروهای متصل به اینترنت و فناوری پردازش است. بازدیدکنندگان این رویداد به دوبخش تقسیم می‌شوند: بخش نخست بازدیدکنندگان تخصصی و بخش دوم بازدیدکنندگان عمومی. مخاطبان تخصصی حدود ۳۰ درصد از کل ظرفیت بازدید را در اختیار دارند و به‌طور معمول نمایندگان کشورهای مختلف در زمینه‌های تولید خودرو، خدمات، قطعات و... هستند.

در مقابل بازدیدکنندگان عام که ۷۰ درصد باقیمانده را دربرمی‌گیرند به‌طور معمول دانشجویان، دانش‌آموزان و البته علاقه‌مندان به دنیای خودروهای لوکس هستند که تمایل دارند با جدیدترین و به روزترین محصولات و فناوری در صنعت خودرو آشنا شوند. با توجه به روند صعودی و ارتقای کمی و کیفی این رویداد پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۷م تعداد مشارکت‌کنندگان با ۱۰درصد رشد نسبت به دوره قبل به ۷۷۰ غرفه‌دار و میزان مخاطبان تخصصی و عمومی با ۱۵درصد رشد به ۷۰۰ هزار بازدیدکننده برسد.

چرا این نمایشگاه اهمیت دارد؟

ژاپن با دارا بودن ۵ شرکت بزرگ خودروسازی از ۱۵ شرکت خودروسازی برتر جهان ازجمله مزدا، سوزوکی، هوندا، نیسان و میتسوبیشی یکی از قدرتمندترین خانه‌های خودروسازی جهان به شمار می‌رود. از این‌رو کارشناسان صنعت خودرو معتقدند نمایشگاه توکیو، همچنان یکی از ۳ نمایشگاه برتر در صنعت خودرو است. در جهان حداقل ۳۰ عنوان مهم در زمینه نمایشگاه‌های خودرو کلید می‌خورد اما چرا نام این رویداد در میان ۵گزینه برتر وجود دارد؟ دلیل این اتفاق را باید از اروپایی‌ها پرسید.

خودروسازان اروپایی به‌ویژه آلمانی‌ها که خودروهای لوکس آنها در ژاپن طرفدار دارد و همچنین شرکت‌های رنو و پژو- سیتروئن فرانسه از مشارکت‌کنندگان ثابت نمایشگاه خودرو توکیو هستند. این خودروسازان برای به دست گرفتن بازار ژاپن که پس از چین و امریکا دومین بازار خودرو جهان به شمار می‌رود و خارجی‌ها تنها ۵ درصد آن را در اختیار دارند، دست به هر کاری می‌زنند و مجبور هستند تا تولیدات ممتازی ارائه دهند. بنابراین مرکز نمایشگاهی توکیو این روزها تکاپوی تجاری بزرگی را در خود جای داده است.

*نمایشی با اتکا به آینده‌نگری

معرفی فناوری‌های آینده دیگر در تمام نمایشگاه‌های خودرو در جهان باب شده است. در چهل و چهارمین نمایشگاه توکیو هم بسیاری از خودروسازان فناوری خودروهای خودران و خودروهایی با بهره‌وری بهتر سوخت را به این نمایشگاه آورده‌اند، اما برخی شرکت‌های خودروساز از این نمایشگاه به‌عنوان فرصتی برای به نمایش گذاشتن خودروهای عجیب و غریب و دارای فناوری‌های پیچیده خود استفاده می‌کنند. مثل خودروهای هوشمندی که می‌توانند عکس سلفی بگیرند و ون‌هایی که به اتاق استراحت شخصی تبدیل می‌شوند.

اجازه بدهید از نیسان شروع کنیم. شرکت نیسان به تازگی از خودروی بدون راننده خود در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی کرده است. در ادامه به میتسوبیشی می‌رسیم که از خودرویی شبیه به اتومبیل بتمن (بت‌موبیل) رونمایی کرد. این خودرو مجهز به انواع فناوری‌های ایمنی است و برای رانندگان مبتدی، یک دوربین درون این خودرو نصب شده که تشخیص می‌دهد راننده به کجا نگاه می‌کند، بنابراین زمانی که حواس راننده پرت می‌شود، می‌تواند کمک‌های پیش‌بینانه ارائه دهد و امنیت رانندگی را حفظ کند.

نیسان هم از غائله عقب‌نمانده و خودروی کامپکت این شرکت از اساس شبیه یک گوشی هوشمند غول‌پیکر است. خودروساز بزرگ ژاپنی اوایل این ماه اعلام کرد که در داخل این خودرو نمایشگرهای «ال‌ای‌دی» نصب شده به نحوی که دسترسی سرنشینان به شبکه اینترنت هرگز قطع نخواهد شد. این خودرو همچنین مجهز به دوربین‌هایی است که سرنشینان به وسیله آنها می‌توانند عکس سلفی بگیرند.

و درنهایت به تویوتا می‌رسیم! این کمپانی از خودرو شهری عجیب‌الظاهر هیدروژنی خود رونمایی کرد. خودروی کانسپت «اف‌سی‌وی» پلاس تویوتا خودرویی برای آینده است که از سوخت هیدروژنی استفاده می‌کند.





۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن