تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815167955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشد جهاني، مهاجرت و تروريسم در دستور کار اجلاس جي 20


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۱۷ق.ظ)
رشد جهاني، مهاجرت و تروريسم در دستور کار اجلاس جي 20 موج - رشد جهاني، مهاجرت و تروريسم در دستور کار اجلاس جي 20 در آنتاليا قرار دارد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از شينهوا، رشد جهاني، رشد جهاني در بحبوحه رکود اقتصاد جهاني، مواجهه با هجوم مستمر آوارگان جنگ زده سوريه و موجي از حملات تروريستي مرگبار در جهان از جمله مباحثي است که در نشست جي 20 مورد بحث و گفتگو قرار مي گيرد.
ترکيه که برگزار کننده اجلاس جي 20 است، اين اجلاس را به عنوان فرصتي براي مطرح کردن مسائل اقتصادي و مالي بين المللي پس از بحران مالي جهاني در سال 2008 مي بيند.
احمد داود اوغلو، نخست وزير ترکيه در يک گزارش رسمي تصريح کرد: رکود اقتصادي بزرگ جهان طي سال هاي 2009-2008 نشان داد که راه حل چالش هاي جهاني در اقدامات جمعي است.
وي ادامه داد: ترکيه به عنوان برگزار کننده اجلاس جي 20 تلاش مي کند که به رشد جهاني فراگير و قوي از طريق اقدام جمعي کمک کند.
داود اوغلو تصريح کرد: استفاده از پتانسيل اقتصاد جهاني به منظور بهبود رشد اقتصادي در جهان در دستور کار نشست جي 20 قرار دارد.
وي ادامه داد: آنکار حمايت از اشتغال جوانان، شرکت هاي کوچک و متوسط، توانمندسازي زنان و همچنين مسائل مربوط به کشورهاي در حال توسعه و کم درآمد را در دستور کار اين نشست قرار داده است.
جان کرتون، همکاري مدير گروه پژوهشي G20 و مدير گروه پژوهشي G8 در دانشگاه تورنتو تصريح کرد: نشست پيش روي جي 20 که در ترکيه برگزار مي شود به تسهيل سرمايه گذاري در زيرساختها، تجارت و اصلاحات ساختاري در جهان کمک مي کند.
کرتون توضيح داد: انتظار مي رود که موضوع تروريسم و پناهندگان سوري نيز از مهمترين مسائل مورد بحث در نشست جي 20 باشد.
وي ادامه داد: ترکيه پذيراي بيش از دو ميليون سوري است که بر اثر جنگ در اين کشور از سال 2011 تا کنون آواره شده اند و اين موضوع براي آنکارا اهميت دارد.
وي توضيح داد: موضوع مهاجران سوري به ويژه پس از روي آوردن آنها به کشورهاي اروپايي و تکرار تراژدي غرق شدن آنها در دريا اهميت بيشتري يافته است.
کرتون تصريح کرد: با افزايش حملات آنکارا به مواضع تروريست ها در سوريه و حزب کارگران کردستان در جنوب شرق ترکيه و شمال عراق، وضعيت امنيتي در ترکيه رو به وخامت گذاشته و اين موضوع نيز احتمالاً در نشست جي 20 مطرح مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن