تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815563199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

میگرن بیخ گوش بانوان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: میگرن بیخ گوش بانوان
قرص‌های ضدبارداری حملات میگرنی را تشدید می‌کنند.


دکتر متعمد متخصص اعصاب در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متأسفانه قرص‌های هورمونی (ضدبارداری) ترکیبی همیشه با عوارض جسمی و روحی همراه بوده است، این قرص‌ها می‌توانند فرکانس حملات میگرنی را افزایش و پاسخ میگرن را به درمان‌های دارویی کاهش دهند. بنابراین با وجود نقش تشدید کننده‌ای که در حملات میگرنی دارند گزینه پیشنهادی مناسبی برای نخاع نیستند، همچنین مصرف قرص‌های ضدبارداری در برخی از مبتلایان به میگرن، عادی و پیشرفته عوارض جبران‌ناپذیری مانند انواع سکته مغزی ایجاد می‌کنند.


وی تأکید کرد: کسانی که به دیابت، فشارخون و سکته مغزی مبتلا هستند نیز مجاز به استفاده از قرص‌های ضدبارداری نیستند. همچنین در حال حاضر روش‌های جلوگیری وجود دارد که فقط از هورمون پروژسترون استفاده می‌شود و نیاز به مصرف قرص‌های ترکیبی را تا حدودی برطرف می‌کنند.


وی ادامه داد: بعضی از زنان نسبت به تغییرات هورمونی حساسیت بیشتری دارند، این تغییرات گاه در اوایل قاعدگی و گاه در انتهای روزهای قاعدگی شدت می‌گیرند نوع هورمونی که در قرص‌ها استفاده می‌شود و دوز دارو از عوامل تأثیرگذار در به وجود آمدن میگرن است.


در بعضی از زنان سردرد فقط در ابتدای شروع مصرف قرص هست و در بعضی دیگر با گذشت زمان و تداوم مصرف قرص‌ها وضع بدتر می‌شود. هر چقدر میزان استروژن در قرص کمتر به کار برود میزان سردرد نیز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین خانم‌هایی که با مشکل سردرد در زمان مصرف قرص‌ها مواجه هستند،‌ به دنبال قرص‌هایی باشند که متناسب با بدنشان باشد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

سکته مغزی شایع‌ترین اختلال مغز و اعصاب
با رعایت این موارد میگرن خود را کنترل کنید
میگرن چشمی ریشه در سابقه‌ خانوادگی دارد
آیا واقعا میگرن دارید؟
راه‌های ساده برای کاهش درد میگرن
فواید بی نظیر نوشیدن آب در حال ناشتا
وقتی طلاق زیر جلد قرص‌های لاغری پنهان می‌شود
اثر مخرب سردردهای مکرر بر مغز





۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن