تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815038228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزانه حدود 80درصد توليدات گل به ضايعات تبديل مي شود/بهبود شرايط با ايجاد پايانه صادراتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۳:۵۸ب.ظ)
رييس اتحاديه توليدکنندگان گل و گياه تهران با موج مطرح کرد: روزانه حدود 80درصد توليدات گل به ضايعات تبديل مي شود/بهبود شرايط با ايجاد پايانه صادراتي موج - بازار گل، در حال حاضر در رکودي بي سابقه به سر مي برد که اين موضوع تنها با ايجاد پايانه صادراتي قابل حل خواهد بود؛ پايانه اي که خواست 20ساله توليدکنندگان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، رييس اتحاديه توليدکنندگان گل و گياه تهران گفت: هم اکنون به خاطر رکود وحشتناک و بي سابقه اي که در بازار گل حاکم شده، 60 تا 80درصد توليدات اين عرصه به صورت روزانه به ضايعات تبديل مي شود.
سيدجلال عجايبي با اشاره به اينکه 20 سال است پيگير تشکيل يک پايانه براي صادرات گل به کشورهاي همسايه هستيم، افزود: متاسفانه در دولت قبل در حال تکميل پايانه بوديم اما حدود 4ميليارد توامن يارانه را براي اتمام آن به اين بخش اختصاص ندادند. بنابراين ساخت اين پايانه به تعويق افتاد.
عجايبي عنوان کرد: با اينکه حدود 2ميليون شاخه گل در روز توليد مي شود اما بيش از يک ميليون عدد از آنها به ضايعات تبديل شده و اين خسارتي است که توليدکنندگان متحمل مي شوند. بنابراين مجبورند قيمت محصولات باقيمانده را بالاتر ببرند. همين موضوع سبب شده که در عين رکود، قيمت گل افزايش يابد.
به گفته وي، تا زماني که ساخت پايانه گل به اتمام نرسد و نتوان از اين طريق صادرات انجام داد، وضعيت اين بازار بهبود نخواهد يافت.
عجايبي در پايان با بيان اينکه کشورهاي خاورميانه حدود 15ميليارددلار در سال از هلند گل و گياه زينتي خريداري مي کنند، تصريح کرد: با ايجاد پايانه صادراتي، مي توان مشتريان اين منطقه را به سمت ايران جذب کرد و از اين طريق، نه تنها جلوي نابود شدن صنعت را گرفت بلکه آن را رونق داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن