تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805702757




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«شفافيت مالي»، کليدواژه محبوب اين روزهاي آقاي شهردار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۴۲ب.ظ)
دردسرهاي جديد حسابرسي شرکت هاي زيرمجموعه شهرداري «شفافيت مالي»، کليدواژه محبوب اين روزهاي آقاي شهردار موج- ورود شوراي شهر تهران به موضوع حسابرسي از شرکت‌هاي زيرمجموعه شهرداري، حواشي مختلفي را در پي داشته و شهردار تهران نيز در اين ميان تأکيد ويژه‌اي به موضوع شفافيت مالي شهرداري دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، شفافيت در حساب‌هاي مالي شهرداري تهران، اکنون به کليدواژه‌اي تکراري تبديل‌شده که در اکثر سخنراني‌هاي محمدباقر قاليباف و يا حضور وي در جمع خبرنگاران شاهد مطرح‌شدن آن هستيم. اين کليدواژه‌ها از زماني که حسابرسان شوراي شهر تهران بررسي وضعيت مالي شرکت‌هاي زيرمجموعه شهرداري را در دستور کار قرار داده‌اند به ادبيات محمدباقر قاليباف واردشده است.
وي تأکيد دارد که حساب‌هاي شرکت‌هاي تابعه شهرداري داراي کمترين اشکال است و در مقابل، برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران ايراداتي را به‌حساب هاي شهرداري وارد مي‌دانند.
در اين ميان، طي روزهاي اخير بارها از سوي برخي از اعضاي شوراي شهر تهران به تخلف‌هاي موردي در حسابرسي‌هاي شرکت‌هاي زيرمجموعه شهرداري اشاره‌شده اما اوج اين صحبت‌ها زماني بود که يکي از مديران شهردار تهران در رابطه با اقدام نمايندگان مردم در پارلمان شهري موضع گرفت.
هابيل درويشي، مديرعامل شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه در روز افتتاح مترو ايستگاه نعمت‌آباد از بخش جنوبي خط 3 در واکنش به حسابرسي‌هاي صورت گرفته‌شده در شوراي شهر تهران گفت: در شرايطي که وضعيت مالي مترو در سال‌هاي 92 و 93 از سوي سازمان حسابرسي، مطلوب ارزيابي‌شده است اکنون به‌يک‌باره وضعيت حساب‌هاي ما نامطلوب اعلام مي‌شود!
وي افزود: نبايد فعاليت در مترو تهران را به سياست گره بزنيم.
محمدباقر قاليباف، شهردار تهران نيز در حاشيه اين مراسم افتتاح، در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعيت مالي شهرداري گفت: نظم و انضباط مالي در شهرداري تهران، شفاف‌ترين دوران خود را مي‌گذراند و اينکه يک حسابرس، وضعيت را مطلوب و حسابرس ديگر وضعيت‌هاي مالي را داراي اشکال مي‌داند، موضوعي است که بايد به آن رسيدگي شود.
وي افزود: مگر مي‌شود يک حسابرس يک سري اسناد را بررسي و آن را بدون اشکال بداند و فرد ديگر، بر اساس همان اسناد، اعلام کند که وضعيت مالي شفاف نيست.
شهردار تهران با تأکيد بر اينکه، در شرايط کنوني جامعه حسابرسان بايد پاسخگوي تناقض ايجادشده در حسابرسي‌هاي شهرداري باشند، خاطرنشان کرد: تنها جامعه حسابرسان است که مي‌تواند در رابطه با حسابرسي‌ها اظهارنظر کرده و نه من به‌عنوان شهردار تهران و نه اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، نمي‌توانيم در اين رابطه اظهارنظر کنيم.
قاليباف با تأکيد بر اينکه نبايد وضعيت مالي شهرداري قبل از نهايي شدن، رسانه‌اي شود، اظهار کرد: بر اساس قانون، وضعيت مالي شهرداري بعد از بررسي، بايد در شوراي شهر تهران مطرح‌شده و شهرداري نيز نظرات خود را در اين رابطه اعلام کند و پس‌ازآن، اين موضوع در رسانه‌ها مطرح شود.
وي ادامه داد: اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران اگر ادعا مي‌کنند که اسنادي در رابطه با تخلف‌هاي مالي صورت گرفته‌شده در شهرداري تهران دارند، اين اسناد را ارائه کرده تا مسائل مشخص شود.
شهردار تهران در خصوص مسائل مطرح‌شده در رابطه با فروش قسمتي از تپه‌هاي عباس‌آباد، گفت: در رابطه با فروش تپه‌هاي عباس‌آباد نيز برخي از اعضاي شوراي شهر رقم 2 هزار ميليارد تومان را اعلام کردند اما مشخص نشد اين رقم از کجا آورده شده است.
وي افزود: فروش تپه‌هاي عباس‌آباد بر اساس نرخ‌هاي دولتي صورت گرفته و اصل کار نيز قانوني بوده است.
بعدازاين صحبت‌ها، روز گذشته اعضاي حاضر در شوراي اسلامي شهر تهران به‌شدت نسبت به صحبت‌هاي اخير قاليباف و درويشي واکنش نشان دادند.
مهدي چمران، به‌عنوان رئيس شوراي شهر تهران گفت: به شهردار تهران و مديران وي توصيه مي‌کنم که با طرح مسائل حاشيه‌اي عليه اعضاي شوراي شهر تهران، کاري نکند که‌ شان خود و مديرانش زير سؤال رود.
وي افزود: شهردار تهران و مديران وي بايد بدانند که اگر شأن اعضاي شوراي شهر را حفظ نکنند، شأن خودشان زير سؤال مي‌رود و طعنه به اعضاي شورا، به‌نوعي طعنه به خودشان است.
پس از صحبت‌هاي رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، اعضا نيز نسبت به صحبت‌هاي مطرح‌شده از سوي قاليباف واکنش‌هاي متفاوتي را داشتند.
عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه‌وبودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به روند انتخاب حسابرسان شوراي شهر خاطرنشان کرد: سال 92، از ميان تمام حسابرسان داراي گريد برتر، قرعه‌کشي صورت گرفت و سرانجام با رأي تمام اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، 3 حسابرس براي شورا انتخاب شدند.
وي افزود: در کميسيون برنامه‌وبودجه شورا، حرف هيچ حسابرسي به‌جز حسابرسان منتخب را نمي‌پذيريم و جلو فشارهايي که به حسابرسان شورا وارد مي‌شود را خواهيم گرفت.
دبير همچنين در خصوص صحبت‌هاي مطرح‌شده از سوي قاليباف در رابطه با نحوه فروش بخشي از تپه‌هاي عباس‌آباد، گفت: درخواست ما اين است که شهردار تهران به‌صورت واضح اعلام کند که تپه‌هاي عباس‌آباد را بر مبناي کدام مزايده به فروش رسانده است.
وي افزود: شهردار تهران بايد توضيح دهد که چرا تپه‌هاي عباس‌آباد را با قيمتي پايين‌تر از متري يک‌ميليون و 500 هزار تومان به فروش رسانده است. اين ملک به شخص حقوقي خصوصي فروخته‌شده و از اين بابت اقدام قانوني صورت گرفته نشده است.
دبير در رابطه با وضعيت مالي شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه نيز گفت: قراردادهاي ۳ هزار ميلياردي شرکت مترو تهران با تمامي پيمانکارها به حسابرس شورا ارائه نشده است.
وي ادامه داد: مي‌توانم ۱۰ بند بياورم که نشان مي‌دهد حساب‌کتاب‌هاي اين شرکت درست نيست. البته يک بند هم کافي است. بندي که نشان مي‌دهد اين شرکت ريز قراردادهايش با تمامي پيمانکارها را که هر قرارداد ۳ هزار ميلياردي است به شورا ارائه نکرده است.
همچنين رحمت‌الله حافظي، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تهران که نسبت به عملکرد مالي شهرداري تهران انتقادهايي را دارد در اين زمينه گفت: شهردار تهران که ادعا مي‌کند تپه‌هاي عباس‌آباد را بر اساس نرخ دولتي به فروش رسانده اعلام کند که مرجع قيمت‌گذاري زمين‌هاي دولتي و غيردولتي کدام نهاد است. شهرداري تهران نمي‌تواند در تپه‌هاي عباس‌آباد زميني را واگذار کند مگر اينکه نهاد دريافت‌کننده زمين، نهادي دولتي باشد.
وي افزود: بر اساس قوانين، اگر شهرداري قصد واگذاري زميني را دارد، بايد آن زمين را بر اساس قيمت تمام‌شده به‌اضافه 20 درصد ديگر، واگذار کند و واگذاري زير اين قيمت امکان‌پذير نيست.
رئيس کميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران در خصوص نحوه واگذاري زمين به بخش خصوصي اظهار کرد: اگر قرار است زميني به بخش خصوصي واگذار شود، اين کار بايد از طريق مزايده صورت گيرد.
حافظي پيش‌تر نيز در رابطه با اشکالات موجود در وضعيت حساب‌هاي برخي از شرکت‌هاي زيرمجموعه شهرداري تهران گفته بود: مشکل ما مديراني هستند که فساد مالي دارند و اين افراد نبايد بمانند؛ اين افراد باعث سرافکندگي نظام هستند. کسي که مفسده مالي دارد بايد حذف شود و مابقي مديراني که سلامت کاري دارند و صادقانه در خدمت مردم هستند بمانند و کار کنند. ما اجازه نمي‌دهيم کسي با فساد مالي در عرصه مديريتي حضورداشته باشد و مقابله با فساد بايد به‌صورت جدي و به دور از غوغا سالاري و شعارپردازي پيگيري شود.
در رابطه با وضعيت حسابرسي‌هاي شرکت‌هاي زيرمجموعه شهرداري تاکنون تعداد زيادي از اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران واکنش نشان داده‌اند، اما در اين ميان افرادي نيز هستند که بنا به دلايلي نمي‌خواهند به اين موضوع ورود پيدا کنند و دلايل آن‌ها نيز متفاوت است.
تعداد اندکي از اعضاي شوراي شهر در بسياري از موارد و موضوعات مطرح‌شده به دليل نداشتن تخصص نظر خاصي ندارند. تعدادي ديگر به اين خاطر که ممکن است دليل برگزار نشدن برخي از مزايده‌ها و يا واگذاري‌ها، حضور شرکت‌هاي وابسته به نهادهاي نظامي باشد سکوت کرده‌اند و مي‌توان گفت شايد تعداد معدود ديگري نيز در ميان اعضا باشند که اگر وضعيت حسابرسي‌ها شفاف شود، بتوان به توصيه و يا نقش آن‌ها در برخي از شرکت‌هاي زيرمجموعه شهرداري پي برد.
به هر ترتيب بايد ديد پايان داستان حسابرسي ها از شرکت هاي زير مجموعه شهرداري تهران به کجا ختم خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن