تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815289554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رودخانه کارون بايد به طور جدي ساماندهي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ آبان ۱۳۹۴ (۹:۴۹ق.ظ)
جهانگيري در نشست شوراي عالي آب: رودخانه کارون بايد به طور جدي ساماندهي شود موج-خوزستان-معاون اول رئيس جمهور گفت: دولت ترديدي براي انجام اين کار مهم ندارد و رودخانه کارون بايد در طول برنامه ششم توسعه کشور به صورت جدي ساماندهي شود.
به گزارش خبرگزاري موج از خوزستان، اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور در نشست شوراي عالي آب، با اشاره به گزارش رئيس سازمان هواشناسي در خصوص وضعيت بارندگي کشور، از بارش هاي اخير ابراز خرسندي و اظهار اميدواري کرد: روند بارش ها استمرار داشته باشد.
وي همچنين با اشاره به اعتبارات مورد نياز براي اجراي طرح هاي کاهش آلودگي رودخانه کارون، بر لزوم تشکيل کارگروهي جهت اولويت بندي اين طرح ها و تعيين روش هاي تامين مالي در قالب برنامه ششم توسعه تاکيد کرد.
معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اين که در هر فعاليت اقتصادي و توليدي که انجام مي شود بايد ملاحظات زيست محيطي حتما در نظر گرفته شود، افزود: واحدهاي توليدي و صنعتي بايد براي پساب ناشي از فعاليت هاي خود چاره انديشي کنند و سازمان حفاظت محيط زيست نيز لازم است به اين واحدها هشدارهاي لازم را بدهد و البته در عين حال مشوق هايي از سوي دولت براي اين واحدها تعيين شود تا در صورتي که به تعهدات خود در طول برنامه زمان بندي عمل کنند، از حمايت دولت برخوردار شوند.
جهانگيري اظهار داشت: رودخانه ي کارون بزرگ ترين رودخانه ي کشور است که بخش زيادي از آب مورد نياز شرب و کشاورزي از اين رودخانه تامين مي شود و حيات اين منطقه نيز وابستگي زيادي به اين رودخانه دارد، از اين رو دولت نمي تواند نسبت به وضعيت فعلي رودخانه کارون بي تفاوت باشد.
وي افزود: ساماندهي و رسيدگي به رودخانه کارون در طول برنامه ششم توسعه يکي از برنامه هاي قطعي دولت است و سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور نيز برنامه ريزي خوبي براي اين موضوع به عنوان يک اولويت خواهد داشت.
معاون اول رئيس جمهور همچنين با اشاره به ضرورت تکميل تصفيه خانه شرق اهواز به عنوان يکي از طرح هاي جمع آوري و تصفيه فاضلاب هاي اين شهر، تصريح کرد: تکميل اين تصفيه خانه يکي از طرح هايي است که رئيس جمهور در سفر به استان خوزستان وعده آن را به مردم اين استان داده است و سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور بايد در اسرع وقت منابع مورد نياز اجراي اين طرح را تامين کند.
در اين جلسه که وزير نيرو، استاندار خوزستان، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و رئيس سازمان هواشناسي کشور نيز حضور داشتند، گزارشي از وضعيت بارندگي کشور ارائه شد و رئيس سازمان هواشناسي اعلام کرد بر اساس پيش بيني هاي اين سازمان انتظار مي رود وضعيت بارش هاي کشور در سال جاري در حد نرمال و بالاتر از حد نرمال باشد.
در اين نشست همچنين گزارشي در خصوص طرح هاي اجرايي کاهش آلودگي رودخانه کارون از سوي سازمان حفاظت محيط زيست ارائه شد و نماينده اين سازمان به تشريح طرح هاي پيشنهادي، متوليان هر پروژه، اعتبارات مورد نياز و زمان بندي اجراي طرح ها پرداخت.
در پايان اين نشست مقررشد کارگروهي متشکل از وزارتخانه هاي نيرو و جهاد کشاورزي، سازمان‌هاي مديريت و برنامه ريزي کشور و حفاظت محيط زيست و استانداري خوزستان تشکيل شود و طرح هايي را که در کميته تخصصي به تصويب رسيده است مورد بررسي قرار داده و پس از اولويت بندي اين طرح ها و بررسي راهکارهاي تامين مالي، دستورالعمل لازم براي آن را تدوين کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن