تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812900094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهیختگان خوشنویسی/ ۵ پدرم اولین استاد خطاطی‌ام بود/ از متن روزنامه مشق می‌نوشتم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرهیختگان خوشنویسی/ ۵
پدرم اولین استاد خطاطی‌ام بود/ از متن روزنامه مشق می‌نوشتم
استاد قائم‌مقامی گفت: سال‌هاست که با نوشتن آیات کریمه قرآن و فرمایشات اهل بیت (ع) مأنوس شدم و اگر هزار نوبت بمیرم و باز زنده شوم جز در مسیر عاشقی ولایت قلم و رقم نمی‌زنم.

خبرگزاری فارس: پدرم اولین استاد خطاطی‌ام بود/ از متن روزنامه مشق می‌نوشتم



به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، «احمد قائم‌مقامی» از جمله خوشنویسان کشورمان است که مدرک استادی‌اش را در سال 1391 از انجمن خوشنویسان ایران به ریاست شورای ارزشیابی هنری استاد غلامحسین امیرخانی دریافت کرد و در حال حاضر ساکن استان خراسان رضوی و از مدرسین انجمن خوشنویسان مشهد است. از عمده ویژگی‌ آثار هنری وی این بوده که از شیوه صفویه و قاجاریه و عصر حاضر بهره بود و آخرین نمایشگاهش نیز بر همین عنوان بوده است.

استاد قائم مقامی درخصوص ورودش به عرصه هنر گفت: از آغاز کودکی در محیطی نسبتاً هنری رشد کردم. در دوران تحصیلم با خط ریز زیبای پدرم ارتباط بصری و قلبی پیدا کردم و در حقیقت باید بگویم که مرحوم پدرم اولین استاد خطاطی‌ام بود. وارد کلاس پنجم که شدم، معلم خوشنویسی‌ام پای تخته نوشت «پادشاهی پسر به مکتب داد؛ لوح سیمینش در کنار نهاد؛ برسر لوح او نبشته به زر؛ جور استاد به زمهر پدر» این ابیات خیلی برایم دلپذیر بود.

  وی ادامه داد: در امتداد تحصیل، به آموختن خط و خوشنویسی پرداختم و گاهی وقت‌ها تا پاسی از شب زیر نور چراغی کم سو، از روی متن روزنامه‌های وقت که به نستعلیق نوشته شده بود، مشق می‌نوشتم که بعدها متوجه شدم این روزنامه‌ها به خط استاد سیدحسین میرخانی بود.

  این استاد خوشنویسی یادآور شد: این روند تا پایان تحصیلات متوسطه در شهرستان کاشمر ادامه داشت. در سال 1354 به تهران جهت خدمت سربازی رفتم. و در مسیر گذر این خدمت از کلاس‌های مرحوم استاد سیدحسین میرخانی به مدت 2 سال بهره‌مند شدم.

  وی گفت: من در سال 1357 به استخدام آموزش و پرورش نیشابور درآمدم و کار آموزش خوشنویسی را در مقاطع مختلف تجربه کردم. عشق بی‌حد و حصر من به خوشنویسی به آنجا کشید که در اداره ارشاد اسلامی نیشابور کلاس‌های آموزشی دایر و در نتیجه ممتازم را در 1361 دریافت کردم. سپس با سفارش استاد امیرخانی شعبه انجمن خوشنویسان را در نیشابور تشکیل دادم و 5 سال سرپرست شعبه بودم.

  استاد قائم‌مقامی بیان داشت: در ادامه این فعالیت‌ها، نمایشگاه‌های انفرادی از آثارم برگزار می‌شد و همچنین رتبه اول خوشنویس در جمع معلمان کشور را کسب کردم.

  وی یادآور شد: سال‌هاست که با نوشتن آیات کریمه قرآن و فرمایشات اهل بیت (ع) مأنوس شدم و اگر هزار نوبت بمیرم و باز زنده شوم جز در مسیر عاشقی ولایت اهل بیت (ع) قلم و رقم نمی‌زنم. بر ما که رفت نیک و بد اما تو روزگار فکری به حال خود بکن، این روزگار نیست شکوه‌ای سربسته کردم از زمان ای زمان شاد سراید شکوه‌ها انتهای پیام/ج



94/08/20 - 09:19





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن