تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804775252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گفت‌وگوی تفصیلی فارس با ارشا اقدسی و مهسا احمدی/ بخش پایانی در جشنواره فجر فیلم‌‌هایمان را قاچاقی می‌بینیم/ برخی فیگور هنری می‌گیرند/چمدان مخصوص برای پرچم ایران داریم+فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفت‌وگوی تفصیلی فارس با ارشا اقدسی و مهسا احمدی/ بخش پایانی
در جشنواره فجر فیلم‌‌هایمان را قاچاقی می‌بینیم/ برخی فیگور هنری می‌گیرند/چمدان مخصوص برای پرچم ایران داریم+فیلم
بهترین بدلکار بانوی سینمای جهان گفت:ما هم هر سال در جشنواره تعداد زیادی فیلم داریم و واقعاً دوست دارم فیلم‌هایی را که در آن‌ها حضور داشتیم ببینم. اما چون برای ما کارت صادر نمی‌شود باید به برخی از دوستان مطبوعاتی‌مان بگوییم امکانش هست ما را داخل ببرید. برای دیدن فیلم خودمان قاچاقی به داخل سالن می‌رویم.

خبرگزاری فارس: در جشنواره فجر فیلم‌‌هایمان را قاچاقی می‌بینیم/ برخی فیگور هنری می‌گیرند/چمدان مخصوص برای پرچم ایران داریم+فیلم



خبرگزاری فارس_ گروه سینما: افرادی در سینما حضور دارند که همواره کار و تلاش‌شان دیده‌نمی‌شود. برخی از صحنه‌های اکشن و هیجان انگیز را که می‌بینیم و لذت می‌بریم کار افرادی است که به آنها بدلکار گفته‌می‌شود. روزی بدلکار را کتک خور سینما می‌دانستند اما امروز بدلکاری یک تخصص است. هنروری هم نیست. کارگردانی، جدا و متخصص می‌خواهد. با وجود اینکه در سینمای ایران فیلم‌های اکشن و عجیب و غریب ساخته‌ نمی‌شود اما گروه‌های بدلکاری خوبی وجود دارد. یکی از این گروه ها گروه«بدلکاران 13» است. شهرت آنها جهانی شده تا جایی که در پروژه‌های سینمایی هالیوود همچون «جیمز باند» از آنها دعوت به عمل می‌آورند. ارشا اقدسی و مهسا احمدی جزو سرپرستان این گروه هستند. مهسا احمدی چندی پیش جایزه بهترین بدلکار زن دنیا را از آن خود کرد. گلایه‌هایی دارند شاید عجیب باشد که آنها را برای دیدن آثاری که در آن ایفای نقش می‌کنند در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر به داخل کاخ جشنواره راه نداده‌اند اصلاً بسیاری از سینماگر ها آن را نمی‌شناسند و توجه نمی‌کنند. جوان‌هایی که آوازه‌شان جهانی شده امروز با انگیزه بیشتر در مسیر پیشرفت سینمای ایران گام ‌برداشته‌اند یکی از ویژگی‌های آنها این علاقه شدید به ایران و پرچم ایران است که همیشه و همه‌جا همراهشان است. *اولین بار به جای یک مرد بدلکاری کردم __ خانم احمدی شما به جای بازیگر مرد هم بدلکاری کرده‌اید؟ مهسا احمدی_  بله هم داخل ایران و هم خارج از ایران به جای بازیگران مرد هم بدلکاری کرده‌ام. اولین بار در سال 86 رامبد جوان یک تیزر تلویزیونی می‌ساختند و ارشا اقدسی یکی از دستانش شکسته بود و نمی‌توانست کار کند و رامبد جوان هم می‌خواست بین دو پشت بام یک حرکت «پشتک» زده شود که من این کار را انجام دادم. ارشا اقدسی_ در مجموع به جای بازیگران مرد بیشتر بدلکاری کرده است. مهسا احمدی_  دو سال پیش برای یک فیلم هالیوودی، بالیوودی به ابوظبی رفته بودیم که رییس بدلکاران که فیلم هایی چون «مرد عنکبوتی» را انجام داده بود هنگام فیلمبرداری به من گفت می‌خواهیم برایت سبیل بگذاریم و من هم قبول کردم چون باید حرفه‌ای برخورد می‌کردم او هم تعجب کرده بود و در نهایت گفت باید موهای تو را نیز کوتاه کنیم و من نیز مخالفت نکردم. نود و نه درصد بدلکاری‌هایی که انجام داده‌ام به جای بازیگران مرد بوده است. *کارهای یهویی در سینما قبول نمی‌کنم ارشا اقدسی_ اصولاً دو نفر هستند که برای فیلم تصمیم می‌گیرند یکی تهیه کننده و دیگری مدیر تولید است و کارگردان زیر تیغ این دو بسیاری از خواسته‌هایش را کنار می‌زند مانند این که از بدلکار استفاده نمی‌کنند و در برخی از صحنه ها شاهد اتفاق های ناخوشایندی هستیم که برای بازیگران می‌افتد. معمولاً هم اینطور کار قبول نمی‌کنیم که یک شب قبل هماهنگ شود باید ا قبل همه چیز را بدانیم تمرین کنیم و وسایلمان را آماده کنیم.

  هر بدلکاری تخصصی دارد. ممکن است یک بدلکار چند تخصص داشته باشد اما در یکی از آن‌ها ماهرتر است. البته ما به دلیل نیاز کار در سینمای‌مان مجبور شدیم چند کار را انجام دهیم. «پرش از ارتفاع»، «تصادف با ماشین» و یا طراحی های دیگری که در فیلم با عنوان بدلکاری باید انجام شود بخشی از کارهایی است که باید به آن تسلط داشته باشیم. به طور مثال من تخصصم در چپ کردن ماشین است و یا خانم احمدی تخصصش در تصادف کردن با ماشین است یعنی به خوبی خودش را به ماشین می‌زند او واقعاً در این زمینه عالی است و از من بهتر عمل می‌کند. اما در جاهای دیگر دنیا یک نفر فقط راننده است و هر بدلکار یک کار را انجام می‌دهد. ارتباط خوبی با بدلکارای خارج از کشور دارم و سوال های زیادی از آن ها می‌پرسم. *افراد به محض ورود به سینما سیگار آتش می‌زنند/ برخی فیگور هنری می‌گیرند واقعاً دنیایی که بدلکاران هالیوودی در آن کار می‌کنند با ما بسیار متفاوت است. طی روز هایی که آنجا هستم  واقعاً آرزو می‌کنم ای کاش دوستانم در سینما به هالیوود می‌آمدند تا تنها نحوه کار کردن آن ها را از نزدیک می‌دیدند. واقعا اگر پنج کارگردان برگزیده و تهیه کننده از طرف سینمای ایران هزینه برای شان شود تا به آنجا روند و در روند ساخت یک پروژه قرار بگیرند قطعاً دستاورد های زیادی را برای ما به همراه خواهند آورد در آنجا واقعاً می‌توان معنی کار تیمی را فهمید متاسفانه در سینمای ما تا فردی وارد سینما می‌شود اولین کارش روشن کردن سیگار است. سیگار یک پرستیژ کاری محسوب می‌شود. فیگور هنری است. نمی‌دانم چرا باید این اتفاق بیفتد مثلاً دوستان ما در دانشگاه بودند که در رشته موسیقی تحصیل می‌کردند هنوز سازش را انتخاب نکرده ریش و مویش را بلند می‌کند تا ظاهر هنری پیدا کند. این یعنی چی؟! ما در هالیوود با شغلی آشنا شدیم که اصلاً فکر نمی‌کردیم چنین شغلی نیز وجود داشته باشد. در پشت صحنه یکی از این فیلم ها فردی را دیدم که با یک ماشین شخصی می‌اورند و می‌بردند و من فکر می‌کردم کار بسیار مهمی قرار است انجام دهد. جالب بود برایم تا قبل از فیلمبرداری در صحنه بود و بعد از آن می‌رفت. در نهایت متوجه شدیم وی در جایی که قرار است نورپردازی شود می‌نشیند نور را تنظیم می‌کنند او هم حرکات لازم را انجام می‌دهد و دوربین نیز با او هماهنگ می‌شود و در نهایت می‌رود،اما برای این شغل روزانه 300 دلار پول می‌گرفت.آنقدر آنجا همه درگیر کارشان هستند برای هر فردی که نیازی دارد در کارشان یک شغل تعریف می‌کنند. در فیلم‌های ما همیشه بر سر غذای رژیمی و یا سرویس دعوا است.

  *حاضر نیستم با کاسه ساز هیچ کاری انجام دهم در آنجا وعده های دروغین نمی‌دهند پول کاری را که انجام می‌دهید به بهانه این که نامتان را در فیلم «جیمز باند» می‌زنند نمی‌خوردند اما در اینجا تا دلتان بخواهد وعده و وعید مسخره می‌دهند. برای برخی فیلمسازان مهم نیست که عوامل ناراحت باشند اهمیتی نمی‌دهد. مثلاً من هیچ وقت حاضر نیستم برای کاسه ساز هیچ کاری را کنم. زمانی که پول عوامل را نمی‌دهید این چه معنی دارد. در صحنه هایی که اکشن است دو نوع فیلمبرداری صورت می‌گیرد یکبار با کارگردانی که متخصص صحنه‌های اکشن است فیلمبرداری می‌شود. زمانی که قرار است. تهیه کننده جیمز باند تعجب کرده بود که من از ایران چطور هنگام فیلمبرداری این فیلم آمده ام و جزو بهترین تیم بدلکاری هستم. طوری با من برخورد کرد که واقعا فکر می‌کردم شخص بسیار معروفی در بین آن ها هستم واقعاً محترمانه برخورد می‌کردند. مهسا احمدی_ واقعاً برایشان جالب بود که ما از ایران با این قدرت کار می‌کنیم و ما هم در هر زمان و مکان دائم تبلیغ ایرانت را می کنیم و توضیح می‌دهیم که تمام تبلیغات علیه ایران درست نیست. برخی از آن ها حتی فکر نمی‌کند ما در ایران اسفالت و یا ماشین داریم و من به آن ها می‌گفتم اطمینان داشته باشید بهترین ماشین های دنیا با کمترین اختلاق زیر پای ایرانیان است.

  *چمدان مخصوص برای پرچم ایران داریم _جالب است که به ایرانی بودن خودتان تاکید داشتید و مانند برخی که غرب زده‌اند این موضوع را مخفی نمی‌کردید. ارشا اقدسی_ به هیچ عنوان مخفی کاری ندارد. من یک ایرانیم. برای آنها سوال شده بود که شما در ایران زندگی می‌کنید یا اصلیت‌تان ایرانی است که ما می‌گفتیم ساکن ایران هستیم و پرچم‌مان هم همیشه همراه‌مان است اصلاً یک چمدان داریم که مخصوص پرچم‌های ایرانی است. آنها نیز به شدت در جشنواره های‌شان به ما به دلیل تخصصی که داریم احترام می‌گذارند. *گبرلو تحویل‌ نگرفت، رضا‌داد گفت کار شما هنر نیست مهسا احمدی_زمانی که به ما می‌گفتند مثلاً تیم ایرانی سلام ما قند در دل‌مان آب می‌شود انگار به ما گفته‌اند دکتر و مهندس. در یک مراسمی آقای گبرلو را دیدیم و در آنجا که یک برنامه سینمایی بود ما خودمان را نیز دخیل می‌دانستیم و احساس می‌کنم که سهمی داریم. پیش گبرلو رفتم و خودم را معرفی کردم و گفتم در آخرین فیلم جیمز باند کار کردیم و موفقیتهای‌مان را نیز توضیح دادم. او هم گفت: «آخی. عزیزم» *در فجر فیلم‌مان را قاچاقی می‌بینیم ارشا اقدسی_ تو این مایه ها که مثلاً گفته آفرین عمو جان. ناز باشی.

  مهسا احمدی_ این برخورد درست نبود. دقیقاً همان موقع که از فیلمبرداری این فیلم سینمایی در هالیوود برگشته بودیم آقای رضاداد را دیدم. ما هم هر سال در جشنواره تعداد زیادی فیلم داریم و واقعاً دوست دارم فیلم‌هایی را که در آن ها حضور داشتیم ببینم. اما چون برای ما کارت صادر نمی‌شود باید به برخی از دوستان مطبوعاتی‌مان بگوییم امکانش هست ما را داخل ببرید. برای دیدن فیلم خودمان قاچاقی به داخل سالن می‌رویم. در شرایطی که برای گرفتن کارت جشنواره پی گیر بودیم آقای رضاداد خودشان را با زدن یک حرف راحت کردند و گفت:«کار شما هنر نیست که من بخواهم به شما کارت بدهم» *سیمونیان گفت: جای شما در جشنواره نیست _دقیقا عین جمله آقای رضا داد همین بود که گفتید؟ مهسا احمدی_ بله دقیقاً عین جملشون را گفتم سیمون سیمونیان هم گفت می‌خواهید فیلم ببینید برید بلیت بخرید و سینما فیلم ببینید. جمله دقیق‌شان این بود«جای شما در جشنواره نیست سینما فیلم می‌گذارد برای شماها». تا اینجا به هرجایی که رسیدم یکی از دلایل اصلی‌اش ارشا اقدسی بوده است و اگر او نبود این اتفاق نمی‌افتاد. _ در تمام این سال‌ها چه زمانی حس خوبی از کاریتان داشته‌اید؟ ارشا اقدسی_ در روسیه واقعاً زمانی که ماشین را چپ کردم متوجه شدم که من اول شدم و دائم منتظر بودم که نام ایران را بلند بگوید نام همه را گفت و تا آخرین لحظه من انتظار می‌کشیدم که وقتی نام ایران را خواند خدا می‌داند در درون من چه گذشت.

  انتهای پیام/ج  


لینک را کپی کنید


94/08/20 - 00:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن