تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815547539




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کوه‌های آتشفشان یخی در پلوتو که دانشمندان را شگفت زده کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


کوه‌های آتشفشان یخی در پلوتو که دانشمندان را شگفت زده کرد دانش > نجوم - ایرنا نوشت: تصاویر ارسال شده از کاوشگر نیوهورایزنز از احتمال وجود دو کوه آتشفان یخی در سیاره پلوتو خبر می دهد.

این دو کوه آتشفشان در تصاویر ارسال شده از کاوشگر نیوهورایزنز که ماه ژوئیه (تیر-مرداد) بر فراز این سیاره کوتوله پرواز کرد، مشاهده می شوند.بلندی این کوه ها چند کیلومتر و پهنای آنها ده ها کیلومتر است و به نظر می رسد که هر کدام از این کوه ها، یک گودال در قله خود دارند.
برخلاف کوه های آتشفشان زمین که با فشار سنگ های مذاب خارج می کنند، آتشفشان های پلوتو درصورتیکه وجود داشته باشند- احتمالا برفابه ای یخی از موادی مانند آب، نیتروژن، آمونیاک یا متان فوران می کند.


این اظهار نظر درچهل وهفتمین نشست سالانه بخش علوم سیاره ای انجمن ستاره شناسی آمریکا مطرح شد. در این جلسه محققان تیم ماموریت کاوشگر نیوهاریزون در حال ارائه بیش از 50 گزارش تحقیقاتی از این پرواز تحقیقاتی هستند.
با این حال لازم است که محققان برای تایید وجود ایده کوه آتشفشان خود تحقیقات بیشتری انجام دهند.
خبرگزاری یونایتدپرس نیز در خبر مشابه ای اعلام کرده است که محققان درحال تدوین یک نقشه توپوگرافی از سطح پلوتو ، این کوه های آتشفشانی را کشف کردند.
با این حال ایده وجود کوه های آتشفشان یخی تنها یک تئوری است و محققان می گویند، هنوز نمی توانند اعلام کنند که ساختارهای آتشفشانی در سیاره پلوتو کشف کرده اند و در حال بررسی دقیق این موضوع هستند. 5454

کلید واژه ها: فضاپیما - فناوری فضایی - فعالیت فضایی -




سه شنبه 19 آبان 1394 - 17:43:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن