تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806693733




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراجعه بيش از 5800 نفر به مراکز مشاوره ژنتيک بهزيستي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ آبان ۱۳۹۴ (۹:۲۶ق.ظ)
مدير کل بهزيستي استان قم خبر داد: مراجعه بيش از 5800 نفر به مراکز مشاوره ژنتيک بهزيستي موج - قم - مدير کل بهزيستي استان قم با اشاره به مراجعه بيش از 5800 نفر به مراکز مشاوره ژنتيک بهزيستي گفت: از اين تعداد پنج هزار و 276 نفر به مراکز مشاوره خصوصي و بيش 500نفر به مرکز دولتي مراجعه کرده اند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مدير کل بهزيستي استان قم با اشاره به مراجعه بيش از 5800 نفر به مراکز مشاوره ژنتيک بهزيستي گفت: از اين تعداد پنج هزار و 276 نفر به مراکز مشاوره خصوصي و بيش 500 نفر به مرکز دولتي مراجعه کرده اند.
وي افزود: مشاوره ژنتيک در موارد ازدواج فاميلي، بارداري در سن بالاي 35 سال، سابقه افراد مبتلا به عقب ماندگي ذهني، ناشنوايي، نابينايي، بيماري هاي متابوليک، اختلالات عصبي عضلاني و نقايص مادرزادي توصيه مي شود.
رضا سليقه در ادامه گفت: بيماري ژنتيکي در کشورها و مناطق مختلف تنوع گسترده اي داشته و در کشور ما نيز به علت ازدواج هاي فاميلي، معلوليت هاي ناشي از بيماري ژنتيکي، از شيوع بالايي برخوردار است. اغلب بيماري هاي ژنتيکي درمان ندارد و معلوليت و ناتواني و رنجوري در تمام طول عمر فرد مبتلا، به همراه اوست.
وي افزود: در حوزه پيشگيري و مشاوره در سال‌هاي اخير کشور پيشرفت‌هاي شگرفي را داشته است، به طوري که با تشخيص به موقع و درمان به هنگام از بروز بيماري‌هاي ژنتيکي جلوگيري کرده‌ايم؛ تمامي دنيا در 50 الي 60 سال گذشته پيشرفت‌هاي بسياري را در زمينه تشخيص بيماري‌هاي ژنتيکي داشته است که در اين بين کشور ايران نيز سابقه 15 تا 20 ساله دارد.
مدير کل بهزيستي استان قم تصريح کرد: در حال حاضر تشخيص بيماري ژنتيکي وابستگي زيادي به مشاوره ژنتيک دارد به طوري که مي‌توان با مشاوره ژنتيک به موقع از بروز بيماري‌هاي ژنتيکي از جمله معلوليت‌ها جلوگيري کرد.
وي در خصوص خانواده‌هاي داراي فرزند معلول نيز گفت: هر خانواده‌اي که داراي فرزند معلول باشد گرفتاري‌هاي زياد و مشکلات اجتماعي زيادي را در بخش هاي مختلف خواهد داشت. به همين دليل بايد در جهت ارتقا و سلامت جامعه و پيشگيري از معلوليت‌ها از طريق مشاوره‌ها و آزمايشات ژنتيک اقدامات لازم را به عمل آوريم.
سليقه در خصوص زمان مشاوره ژنتيک گفت: مطالعات نشان داده که بهترين زمان براي انجام مشاوره ژنتيک قبل از ازدواج مي باشد، مشاوره ژنتيک نوعي مشاوره پزشکي در خصوص آگاهي دادن به خانواده جهت شناخت عوامل معلوليت زا و پيشگيري از آنها با هدف داشتن نسلي سالم در آينده است.
وي گفت: جهت کمک به خانواده هاي نيازمند براي پيشگيري از بروز معلوليت هاي ژنتيکي، براي انجام مشاوره ژنتيک بيش از 250 ميليون ريال در شش ماه اول سال 94 پرداخت شده است .
مدير کل بهزيستي استان قم گفت: در استان قم شش مرکز مشاوره ژنتيک به صورت خصوصي و يک مرکز به صورت دولتي تحت نظارت اداره کل بهزيستي قم در حال فعاليت مي باشند که هم استاني هاي عزيز مي توانند با مراجعه به مراکز مشاوره ژنتيک از خدمات آنها بهره مند شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن