تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806972486




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روشن فکری که بدون خواندن متن برجام، از آن دفاع می کند!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
زیباکلام "روشن فکری" که بدون خواندن متن برجام، از آن دفاع می کند!

در حاشیه مناظره زیباکلام با یاسر جبرائیلی؛
"روشن فکری" که بدون خواندن متن برجام، از آن دفاع می کند!
اگر هسته‌ای، هسته‌ای باقی می‌ماند و تبدیل به ابزاری برای غرب‌ستیزی و آمریکاستیزی نمی‌شد، آیا این همه هزینه کمرشکن و غیرضروری برای کشور به بار می‌آورد؟!



به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «صادق زیباکلام» اخیرا ضمن یک مناظره با یاسر جبرائیلی در دانشگاه مشهد اذعان کرد که برجام را اصلا نخوانده و بدون اطلاع از این متن دفاع می‌کند! این خبر در همه رسانه‌ها از جمله کیهان منتشر شد اما وی که گویا با این اعتراف زیادی زیر سؤال رفته، به روش فرار به جلو از کیهان طلبکار شده است.   وی ضمن یادداشتی در روزنامه بهار که ترجیع‌بند آن «من برجام را نخوانده‌ام اما...» می‌باشد، از مدیر مسئول کیهان می‌خواهد که پاسخ دهد «با توجه به اینکه فردو به جای غنی‌سازی قرار است من‌بعد تبدیل به مرکز تحقیقاتی شود، مسئولیت میلیاردها دلار هزینه برای ساخت آن بر عهده کدام دستگاه است؟ هزینه ۱۴ هزار سانتریفیوژی که باید اوراق شده و به مدت ۱۰ یا ۱۵ سال انبار شود بر عهده کدام دستگاه است؟ هزینه سیمان کردن قلب راکتور آب سنگین اراک و تغییر آن بر عهده کیست؟»
وی همچنین پرسیده است: شما که برجام را خوانده‌اید بفرمایید سرانه آموزش و پرورش، بهداشت، محیط زیست و غیره در کشور چقدر است و هزینه سرانه برنامه هسته‌ای چقدر بوده است؟ بفرمایید در رتبه‌بندی‌های جهانی بهداشت و آموزش و پرورش، تلفات جاده‌ای و غیره رتبه‌ ایران چندم است؟ بفرمایید چرا دیگر شعار انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست را نمی‌دهیم؟
وی همچنین ادعا می‌کند:‌ اگر هسته‌ای، هسته‌ای باقی می‌ماند و تبدیل به ابزاری برای غرب‌ستیزی و آمریکاستیزی نمی‌شد، آیا این همه هزینه کمرشکن و غیرضروری برای کشور به بار می‌آورد؟
درباره این ادبیات مغالطه‌آلود شایان ذکر است:   ‌۱- اگر کسی متنی را نخوانده باشد و اهل منطق و دقت نظر و فهم و درک باشد، حق ندارد درباره خوبی یا بدی آن کوچک‌ترین قضاوتی بکند مگر اینکه آقای «زیباکلام» باشد ۲- کسی که برای تحقیر و تخفیف و تعطیلی دستاوردهای فنی یک ملت روی دست امثال رزم‌آرا و تقی‌زاده بلند شده، بعدا حق ندارد بگوید چرا فلان فعالیت را محدود یا فعالیت فلان مجموعه فنی را تعلیق کردید ۳- فردو زمانی ساخته شد که آمریکایی‌ها اعلام کردند نطنز را بمباران می‌کنیم و فناوری هسته‌ای ایران را از بین می‌بریم. ۴- این فرار به جلو کاملا ناشیانه است که آقای برجام نخوانده، به جای اینکه بگوید آن ۳ میلیارد دلار سود روزانه پس از پذیرش برجام کجاست، از هزینه‌های ناشی از اجرای برجام بپرسد. هر خسارتی به اجزای برنامه هسته‌ای به واسطه اجرای برجام وارد شود، مسئول آن همین جماعتی هستند که توافق را بزرگ‌ترین توافق قرن و فتح‌الفتوح بزرگ‌تر از فتح خرمشهر و... خوانده و شرط گشایش اقتصادی را منحصرا در توقف برنامه هسته‌ای جا زده‌اند که آقای «زیباکلام» جزو انگشت‌نماهای آن است. ۵- شما که سنگ آمریکا و انگلیس را به سینه می‌زنید و رضاخان مستبد را پیشقراول توسعه معرفی کرده‌اید، بفرمایید در رژیم تحت‌الحمایه و وابسته پهلوی سرانه آموزش و پرورش و بهداشت و راه‌سازی و... چقدر بود و چه فلاکتی حاکم بود و اکنون چقدر در این حوزه‌ها- با همه کاستی‌ها- پیش رفته‌ایم؟ ۶- انرژی هسته‌ای و همه فناوری‌های جدید همچنان حق مسلم ملت ماست و البته عناصری هم پیدا می‌شوند که بگویند نفت، ماده بد بوی عفنی است که باید به اجنبی سپرد و خود فقط در کار آفتابه و لولهنگ بود یا بگویند انگلیس (و آمریکا) مانند دست در آستین ما هستند که بدون آنها نمی‌توانیم حرکتی بکنیم.

آیا ما هسته‌ای را ابزار غرب‌ستیزی و آمریکاستیزی کردیم یا این آمریکا و انگلیس بودند که به مدد برخی گروهک‌های نفاق علیه برنامه هسته‌ای ما جنجال و مانع‌تراشی کردند و نفرت از آمریکا و انگلیس را در ایران دوچندان کردند تا آنجا که حتی امثال آقای اکبر اعتماد (رئیس سازمان انرژی اتمی در رژیم پهلوی) هم ‌زبان به انزجار از آمریکا و انگلیس گشودند. به راستی چه کسی بود که فروش سوخت ۲۰ درصد راکتور تهران- با مصارف صرفا پزشکی- را گروگان گرفت و موجب نهضت علمی جدید و فنی در تولید این محصول شد؛ جز آمریکا و انگلیس؟!
کیهان در پایان نوشت: گفتنی است عصبانیت آقای زیباکلام از ستون گفت و شنود کیهان ۱۲/۸/۹۴ و با عنوان «کاکتوس» است. در آن ستون طنز ابراز تعجب شده بود که ایشان در حالی که اعتراف می‌کند برجام را نخوانده است چگونه در مناظره‌ای با موضوع برجام شرکت کرده است؟! و به عنوان لطیفه پایانی ستون یاد شده، آمده بود «عجب اعتماد به نفسی دارد؟! اگر اعتماد به نفس او را کاکتوس هم داشت، سالی پانزده، شانزده مرتبه هلو می‌داد.»   135



۱۹/۰۸/۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن