تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سخن چون دواست، اندکش سودمند و زیادش کشنده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815321011




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوغاتی میوه‌های قاچاق به کشور رسید!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: هم‌اکنون آفت مگس مدیترانه در استان‌هایی مانند کردستان و آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده که سوغاتی میوه‌های قاچاق است.

به گزارش تراز ، معاون وزیر جهاد کشاورزی از ادامه داشتن اعتراض این وزارتخانه نسبت به ورود و عرضه غیرقانونی محصولات کشاورزی به ویژه انواع میوه به کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون آفت مگس مدیترانه در استان‌هایی مانند کردستان و آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده که سوغاتی میوه‌های قاچاق است.

محمد علی طهماسبی با حضور در غرفه ایسنا در بیست‌ و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی پیش از این بارها با وزارت کشور و استانداران مرزی مکاتباتی برای جلوگیری از واردات غیرقانونی و عرضه میوه‌های قاچاق به کشور داشته است، چرا که از سویی محصولاتی مانند سیب روی دست تولید‌کنندگان باقی مانده و دولت مجبور است به صورت تضمینی بخرد و از سویی دیگر شاهد عرضه قاچاق این محصولات هستیم.

سودجویی رانت‌خواران و قاچاق‌چیان به اسم «واردات پیله‌وری»

وی افزود: از طرفی دولت مجبور است برای حمایت از تولید‌کنندگان، تولیدات اضافی را بخرد و از سوی دیگر عده‌ای قاچاقچی و رانت‌خوار تحت عنوان "واردات پیله‌وری" اقدام به ورود غیرقانونی میوه به کشور می‌کنند و برایشان هیچ چیز جز جیب خودشان مهم نیست.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر مگس میوه در کردستان و آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده است، در حالی که در این استان‌ها هیچ‌گاه شاهد این بیماری و آفت نبوده‌ایم که نشان می‌دهد شیوع این بیماری حاصل و سوغاتی واردات غیرقانونی و میوه‌های قاچاق است.

طهماسبی اعلام کرد: این موضوع به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز منعکس شده است و مطبوعات دائما نسبت به این موضوع انتقاد می‌کنند اما متاسفانه گوش شنوایی برای این مساله وجود ندارد.

وی درباره‌ عرضه آزادانه میوه‌های قاچاق در میادین اصلی میوه و تره‌بار کشور نیز تصریح کرد: این وظیفه وزارت جهاد کشاورزی نیست که جلوی عرضه این محصولات را بگیرد و وظیفه دیگر دستگاه‌های نظارتی است تا جلوی آن را بگیرند اما بارها اعتراض خود را نسبت به این مسائل اعلام کردیم.


منبع: ایسنا



زمانبندی انتشار: 18 آبان 1394 - 17:24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن