تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806894393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره موسیقی نواحی پس از دو سال باز می‌گردد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: جشنواره موسیقی نواحی پس از دو سال باز می‌گردد
جشنواره موسیقی نواحی پس از دو سال وقفه با مشارکت ارشاد استان کرمان و دبیری ایرج نعیمایی کار خود را آغاز می‌کند.


به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طالبی سرپرست  دفتر موسیقی در خصوص این جشنواره گفت: همانطور که می‌دانید این جشنواره برای دو سال متوقف بوده و پس از این مدت کار خود را آغاز می‌کند. کار‌های اجرایی بر اساس گفتگویی است که با فرمانداری استان کرمان در خصوص این جشنواره صورت گرفته. این دوره از جشنواره موسیقی نواحی به صورت مشترک با استان کرمان بر اساس سیاست‌گذاری‌های مشخص برگزار می‌شود. مدیر کل استان کرمان ایرج نعیمایی را به عنوان دبیر جشنواره انتخاب کردند و ارکان کلی جشنواره طی دو ماه اخیر مشخص شده است. نکته حائز اهمیت این است که اهمیت جشنواره موسیقی نواحی در سطح جشنواره موسیقی فجر است و با توجه به کاربرد موسیقی نواحی و مقامی می‌دانیم که موسیقی ملی ما از این آبشخور تغذیه می‌کند و اهمیت این مطلب بر کسی پوشیده نیست. مسئولان برگزاری این جشنواره در استان کرمان زحمات بسیاری را کشیده‌اند و تأکید وزارتخانه بر این بود که این جشنواره در یکی از استان‌ها برگزار شود که با توجه به سوابق این استان در برگزاری جشنواره موسیقی نواحی برنامه‌ریزی سه سال آینده این جشنواره در استان کرمان مشخص شده است و برگزار می‌شود. امیدواریم که جشنواره نواحی امسال با برنامه‌هایی مشخص و تفاوت‌های محتوایی که صورت گرفته، بتواند موفق عمل کند و نتیجه آن منجر به حادثه و واقعه مهمی بشود.


وی ادامه داد: در مورد تعیین زمان آن که مقارن با آغاز هفته وحدت است باید بگویم که به همین سبب تم جشنواره شادمانه است و آواهای موسیقی نواحی بخش عظیمی از مراسم‌های مولودی، عروسی‌ها و... را در خود جای داده است و همینطور سعی شده که در برگزاری این مراسم نقاط قوت و ضعف سال‌های گذشته را بررسی و نقاط ضعف را به حداقل و نقاط قوت را به حداکثر برسانیم.


سپس ایرج نعیمایی دبیر جشنواره موسیقی نواحی در رابطه با علت پذیرش دبیری این جشنواره عنوان کرد: به دلیل علاقه شخصی به موسیقی خصوصاً موسیقی نواحی، این مسئولیت را پذیرفتم. هویت ما ایرانیان در موسیقی به آموخته‌ها و داشته‌های ما از موسیقی مقامی و نواحی بر می‌گردد و موسیقی ردیفی ما هم برگرفته از همین موسیقی نواحی و مقامی است. به همین دلیل برای ما تکلیف است که به این دارایی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. 


جشنواره موسیقی در زمانی که من در انجمن موسیقی خدمت می‌کردم، طراحی شد و تا آن زمان پیش‌بینی‌هایی کردیم که می‌توانست به این نوع موسیقی کمک بسیاری کند اما به خاطر تأخیری که در این مدت اتفاق افتاد که آن هم به دلیل بالا بردن سطح این جشنواره و برنامه‌ریزی‌های مناسب بود، نتوانستیم به اهدافمان به طور کامل دست پیدا کنیم و امسال هم به مناسبت تقارن این جشنواره با هفته‌ای که با میلاد پیامبر آغاز می‌گردد، سعی می‌کنیم شادمانه‌هایی که بخشی از مراسم‌های مذهبی ماست را در این دوره جای دهیم.


وی افزود: در نهمین جشنواره علاوه بر سیر معمولی که می‌پرداختیم، حدمان را گسترده‌تر کرده و چند بخش دیگر را  هم به آن اضافه کرده‌ایم. از جمله برنامه‌های موسیقی که بخش اول آن رقابتی است. رقابت در این بخش بر اساس نظرات هیئت داوران و ضوابط علمی در حد معقول است تا بتوانیم از نتایج آن تعالی این سطح موسیقی را تجربه کنیم. در بخش غیر رقابتی از پیشکسوتان دعوت کرده‌ایم که در رابطه با موضوع ملودی اجرا داشته  باشند و در شهر کرمان شهرستان‌های تابعه آن می‌توانند در این بخش حضور داشته باشند. 


در بخش جنبی ما اجراهای گروهی را داریم که به دلیل این که در استان کرمان برگزار می‌گردد، این گروه‌ها از شهرستان‌های تابع هم حضور خواهند داشت. پس از آن برنامه هفته فیلم که مستندات موسیقی تراز اول و برگزیده را در آن به نمایش در خواهیم آورد و در نهایت مسابقه عکاسی اینستاگرام و تلگرام را با ذکر جزئیات در نهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی جای داده‌ایم و در انتها در بخش جنبی با انتخاب کتاب و سی دی برتر که در استان‌های کشور به غیر از تهران، قرار به برگزاری داریم.


وی عنوان کرد: در بخشی دیگر از موسیقی نواحی عده‌ای از دانشجویان برگزیده موسیقی در مقطع ارشد را دعوت کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم از نظرات آن‌ها برای حوزه شادمانه‌ها به صورت مقاله در این دوره استفاده کنیم.


سپس محمد‌رضا علیزاده مدیر کل ارشاد استان کرمان و مدیر اجرایی جشنواره موسیقی نواحی در خصوص تفاهمات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیان کرد: طی تفاهمی که بین استاندار و مدیر کل ارشاد انجام شده، قرار شد جشنواره موسیقی نواحی با مشارکت استان کرمان برگزار گردد و بنده به عنوان مدیر اجرایی سعی دارم که این جشنواره‌ علاوه بر استان کرمان در شهرستان‌های همجوار هم برگزار شود، زیرا استان‌های اطراف دارای تنوع خاصی در این سبک موسیقی هستند.


از پیشینه استان کرمان برگزاری هشت دوره پیشین موسیقی نواحی در این استان بود اما متأسفانه با وقفه پیش آمده امیدواریم باز هم بتوانیم میزبان خوبی برای این دوره باشیم. طی جلساتی که با مدیران ادوار گذشته جشنواره و مدیران ارشاد و استان‌داری استان کرمان داشتیم، سعی کرده‌ایم پس از هماهنگی دستگاه‌های مربوطه این جشنواره را با کیفیت بالا برگزار کنیم. علاوه بر آن چهار جلسه با هنرمندان شاخص داشته‌ایم و انشاءالله با همکاری دوستان و فراهم کردن امکانات و هماهنگی داخلی استان کرمان استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آید. با توجه به هماهنگی شورای سیاست‌گذاری قرار شده است، سیزده استان را انتخاب کنیم که در این جشنواره حضور داشته‌ باشند البته تاکنون نام‌های این استان‌ها مشخص نشده اما قطعاً استان‌های جنوبی استان کرمان در این جشنواره حضور خواهند داشت و سعی داریم از جهت مسائل پژوهشی در خصوص موسیقی نواحی این جشنواره را هم حمایت کنیم.


در حاشیه این مراسم فرزاد طالبی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر اتمام حکم سرپرستی وی در دفتر موسیقی و سمتش در جشنواره موسیقی نواحی توضیح داد: بنده به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری دوره نهم جشنواره موسیقی نواحی، با عنوان شخص حقیقی حکمی از آقای علی مراد‌خانی دریافت کردم و در رابطه با رئیس دفتر موسیقی و جایگزین خود هم اطلاعی ندارم اما امیدوارم هر کسی این سمت را دریافت کرد این سیاست جشنواره را ادامه دهد.


وی در خصوص بودجه در نظر گرفته برای جشنواره اظهار داشت‌: مبلغی به صورت نهایی اعلام نشده اما وزارت ارشاد 50 درصد از هزینه‌های این دوره را بر عهده می‌گیرد و 50 درصد باقی بر عهده استانداری کرمان است.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/





اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

درخواست ملاقات حضوری خواننده‌های پاپ از رئیس جمهور
برگزیدگان جشن «موسیقی ما» اعلام شد
محمدرضا شجریان داور جشنواره موسیقی جوان شد
نهمین جشنواره موسیقی جوان برگزار می‌شود
نوای موسیقی نواحی در اکسپو میلان/ دوتارنوازان خراسانی، چوب بازی را در ایتالیا به نمایش می‌گذارند
دومین جشنواره بسطامی برگزیدگان خود را شناخت/ ایرج با مرگ به هنرش زندگی بخشید
غم انگیزترین و تلخ‌ترین ماه موسیقی پاپ/ درگذشت «مرتضی پاشایی» و بهت موسیقی پاپ
«کیتارو» به ایران آمد/ آوای «نوایی نوایی» خاموش شد/ انتشار پرحاشیه‌ترین آلبوم موسیقی
ماه بزرگداشت "شیرمحمد اسپندار" و "سیدقدمیار حسینی"
ارکستر سمفونیک تا پایان سال و ارکستر ملی تا ماه‌های دیگر احیا می‌شود/ دولت با رعایت موازین از موسیقی با همه‌ی توان و قدرت حمایت می‌کند





۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن