تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815432235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي اوپک براي پاسخ به نياز انرژي جهان در آينده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۴۷ق.ظ)
آمادگي اوپک براي پاسخ به نياز انرژي جهان در آينده موج - دبير کل اوپک گفت: اعضاي اوپک با وجود عدم اطمينان، نسبت به انجام سرمايه‌گذاري مورد نياز براي پاسخ به نياز انرژي جهان در آينده آمادگي دارند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالله البدري در بيانيه‌اي افزود: موج لغو و به تعويق اندازي پروژه‌ها در صنعت نفت نشانه بارز اين است که نوسان‌هاي شديد قيمت، بر سرمايه‌گذاري‌ها تأثير سوء دارد و مي‌تواند زمينه‌ساز بي‌ثباتي‌هاي آينده باشد.
دبير کل اوپک پيش‌بيني کرد: تقاضاي نفت آسيا در سال 2040 به حدود 46 ميليون بشکه در روز برسد که نسبت به نياز سال 2015 آن تقريبا 16 ميليون بشکه در روز بيشتر است.
البدري اضافه کرد: سرمايه‌گذاري مورد نياز در بخش نفت اکنون تا سال 2040 در حدود 10 تريليارد دلار برآورد مي‌شود.
پيش از اين پايگاه خبري پلاتس انگلستان که به طور تخصصي اخبار انرژي را تهيه و منتشر مي‌کند، هشدار داده بود، سپر محافظ عرضه جهاني نفت در معرض تهديد است.
پلاتس ضمن اشاره به اين که ساختن ظرفيت مازاد توليد توسط اوپک، لطف بزرگ اين سازمان به جهان بود، نوشت، اوپک پيش از اين، با صرف هزينه‌هاي گزاف، روي دارايي‌هايي سرمايه‌گذاري مي‌کند که ضمن تأمين منافع اين سازمان در بازار نفت، بتواند با پيش آمدن هر نوع اختلالي در عرضه، نفت مورد نياز جهان را تأمين کند.
واقعيت اين که تأمين منافع اوپک مي‌تواند به سود جهان نيز باشد، اما؛ اکنون اوپک در مسيري حرکت مي‌کند که براي گرفتن سهم بازار از غير اوپک، در حال به صفر رساندن ظرفيت مازاد توليد خود است.
به نوشته پلاتس، چاه‌هاي نيمه‌تمام آمريکا نيز يک سپر موقت محسوب مي‌شود، زيرا؛ با افزايش قيمت تمامي آن‌ها به جريان توليد وارد مي‌شوند و در بلندمدت، شرکت‌هاي خصوصي آمريکا انگيزه‌اي براي سرمايه‌گذاري در دارايي‌هاي غير توليدي ندارند، بنابراين ظرفيت مازاد توليد نفت در جهان در معرض تهديد جدي قرار دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن