تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده بگويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819468598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتماد مردم بزرگ‌ترين ثروت رسانه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۲ق.ظ)
در نمايشگاه مطبوعات؛ اعتماد مردم بزرگ‌ترين ثروت رسانه است موج-نماينده راديو ARD آلمان گفت: اعتماد مردم بزرگ‌ترين ثروت يک رسانه است و رسانه‌ها با توجه و اعتماد مردم است که مي‌توانند به حيات خود ادامه دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، نشست آشنايي با جايگاه راديو ARD در ميان رسانه‌هاي کشور آلمان و تأثير رسانه‌ها بر سياست ديپلماسي آن کشور با حضور راينهارد باومگارتن نماينده خبرنگاران اين رسانه، ساعت ۱۶ تا ۱۷: ۳۰ يکشنبه ۱۷ آبان در بخش ميز تخصصي بخش بين الملل بيست و يکمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها برگزار شد.
«باومگارتن» در ابتداي نشست درباره حمايت مالي راديو ARD اظهار کرد: اين شبکه راديويي از طرف دولت هيچ گونه حمايت مالي نمي‌شود و هزينه‌هاي مالي رسانه‌ها در آلمان از طريق مردم تأمين مي‌شود. هر شهروند آلماني هفده يورو براي استفاده از رسانه‌هاي آلمان مي‌پردازد.
وي با اشاره به گستردگي اين رسانه در سطح دنيا افزود: راديو ARD يکي از بزرگ‌ترين رسانه‌هاي دنيا محسوب مي‌شود اين راديو ۲۲ هزار نيرو و ۳۰ دفتر استوديو در کشورهاي دنيا دارد و سالانه هفت ميليارد يورو درآمد دارد.
اين خبرنگار آلماني درباره تاريخچه ديکتاتوري آلمان و رسيدن به نظام فدرال گفت: ديکتاتوري در آلمان ۱۲ سال طول کشيد و ۶۰ ميليون قرباني را به همراه داشت. يکي از دلايل تشکيل ديکتاتوري، تمرکز و گرفتن رسانه‌ها در دست دولت بود. بنابراين بعد از تشکيل نظام فدرال، شبکه‌هاي رسانه‌اي غيرمتمرکز در آلمان تشکيل شد. راديو تلويزيون چهارمين قدرت حکومتي محسوب مي‌شود و در کنار سه قوه مجريه،مقننه، قضاييه به عنوان چهارمين قوه قرار مي‌گيرد.
«باومگارتن» با تاکيد بر اينکه در آلمان هيچ نهاد متمرکزي وجود ندارد، گفت: راديو تلويزيون نيز مانند ساير نهادها به صورت غير متمرکز اداره مي‌شود. آلمان ۹ شبکه ايالتي تشکيل داده است که هر کدام شورايي متشکل از ۷۴ نفر دارند؛ افراد متشکل در اين شورا از احزاب و قشرهاي مختلف هستند و تمامي قشرها و حزب‌ها در اين شورا يک نماينده دارند.
وي افزود: رسانه‌ها علاوه بر نقش نظارتي، نقش روشنگري جامعه را نيز بر عهده دارد. خبرنگاران بايد با عينک‌هاي انتقادي خود تمامي خلاف‌هاي کوچ و بزرگ نهادها را رصد کنند و آن‌ها را براي مردم افشا کنند. در اين ميان شورايي تحت عنوان شوراي مطبوعات فدرال وجود دارد که شرايط فعاليت آزاد خبرنگاران را ايجاد و بر کار رسانه‌ها نظارت داشته باشد و در واقع اين شورا بين رسانه و دولت قرار دارد.
اين خبرنگار درباره نقش مهم اعتماد مردم به يک رسانه گفت: اعتماد مردم بزرگ‌ترين ثروت يک رسانه است و اگر يک رسانه اعتماد مردم را با اخبار دروغ از دست بدهد، به سختي مي‌تواند به جايگاه اوليه خود دست پيدا کند. رسانه‌ها با توجه و اعتماد مردم زنده هستند.
نشست «آشنايي با جايگاه راديو ARD» با حضور جمعي از خبرنگاران و اهالي رسانه در شبستان اصلي در بخش ميز تخصصي بخش بين الملل بيست و يکمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري‌ها برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن