تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812649837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عربستان ديپلماسي روابط دو جانبه را مراعات نکرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ آبان ۱۳۹۴ (۲۳:۱۹ب.ظ)
قشقاوي: عربستان ديپلماسي روابط دو جانبه را مراعات نکرد موج-معاون کنسولي، مجلس و امور ايرانيان وزير امور خارجه تصريح کرد: متأسفانه دولت عربستان سعودي با اجراي حکم اعدام سه تبعه کشورمان روابط دوجانبه را مراعات نکرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن قشقاوي، با تبيين ابعاد پرونده اين اتباع ايراني، افزود: سال 90 دولت عربستان اعلام کرد از شناوري حدود 500 کيلوگرم مواد مخدر ضبط کرده است که 11 سرنشين متشکل از شش پاکستاني و پنج ايراني داشت.
وي گفت: 4 سال پيش دو نفر از اين اتباع ايراني به‌تدريج تبرئه و آزاد شدند و به کشور بازگشتند اما سه نفر ديگر با طي مراحل مختلف دادرسي حدود يک سال پيش به اعدام محکوم شدند که بنا بر اعلام وزارت کشور عربستان امروز حکمشان اجرا شد.
معاون وزير امورخارجه در پاسخ به اين سوال که چرا عربستان در اين مقطع اين حکم را اجرا کرد، اظهار داشت: ما نيز در داخل کشورمان مجازات اعدام داريم اما همواره و به هر علت اعمال اين مجازات براي اتباع خارجي، اقدام مثبت در روابط دوجانبه تلقي نمي شود.
قشقاوي تأکيد کرد: به همين علت بايد بررسي کنيم تا اقدام متناسب ديپلماتيک را در پي اين حادثه انجام دهيم.
وي با تأييد ادامه رويکرد خصمانه عربستان در قبال کشورمان افزود: سلسله حوادث همين طور است که شما مي گوييد و متأسفانه آنان مانند ما عمل نکردند؛ زيرا ما نيز اتباع خارجي زيادي داريم که حکم اعدامشان صادر شده اما با تلاش دستگاه ديپلماسي و بنا به مصالحي از اعمال آن جلوگيري شده است.
قشقاوي گفت: اتفاق افتاده است که سه ساعت قبل از اجراي حکم اعدام بنا به دستور وزير خارجه و بنا بر مصالحي با استاندار برخي استان‌ها، رئيس قوه قضاييه يا دادستان کل کشور تماس گرفته و درخواست کرده ايم که اجراي حکم اتباع خارجي را متوقف يا تعليق کنند.
وي افزود: با اينکه دستگاه قضايي ما مستقل است و فرايند دادرسي روال خاص خود را دارد اما به توصيه دستگاه ديپلماسي، معمولاً عمل مي شود همچنانکه کشورهاي خارجي زيادي نيز در خصوص اتباع ما چنين عمل کرده اند.
معاون وزير امورخارجه اضافه کرد: کشورها با احترام به روابط دوجانبه و با اين ديدگاه که اجراي اين گونه احکام بار مثبتي بر روابط نخواهد داشت از اجراي اين گونه احکام پرهيز مي کنند.
قشقاوي تصريح کرد: با کمال تأسف عربستان دو سال قبل نيز همين رويه را در پيش گرفت و امروز نيز به همين ترتيب مراعات روابط دوجانبه را نکرد.
وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا اتباع ما از حقوقشان در عربستان بهره مند شده‌اند گفت: از ابتداي اين حادثه موضوع به دستگاه ديپلماسي ما ابلاغ شد و نماينده سفارتمان در جلسات دادگاه حاضر بود.
قشقاوي افزود: سفير وقت ما نيز با وزير کشور وقت عربستان و مقامات وزارت خارجه اين کشور ديدارهايي داشت اما اجازه گرفتن وکيل براي اين اتباع کشورمان ندادند که خلاف کنوانسيون بين‌المللي است که البته مي گويند مطابق قانونشان عمل کرده اند.
معاون وزير امورخارجه در پاسخ به پرسش ديگري درباره احتمال تکرار اين گونه احکام براي ديگر اتباع ايراني زنداني در عربستان گفت: ما اتباع ديگري در اين کشور داريم که حتي ممکن است در معرض مجازات شديد باشند.
وي افزود: البته شمارشان بسيار محدود است اما تلاش ما در سفارت و سرکنسولگري کشورمان ادامه دارد و هر چه در توانمان باشد انجام مي دهيم اما معمولاً کشورها به اين بهانه که چنين مجازاتي در ايران هم براي قاچاقچيان مواد مخدر اعمال مي شود همکاري مطلوب مد نظر ما را ندارند، با اين حال پيگيري هاي لازم را خواهيم داشت.
قشقاوي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه واکنش ما در مواجهه با اين اقدام خصمانه عربستان چه خواهد بود گفت: فقط چند ساعت از اعلام اين خبر در سايت وزارت کشور عربستان مي گذرد، دستگاه ديپلماسي بايد پخته و حساب شده عمل کند.
وي افزود: ممکن است برخي اين مساله را بپسندند يا نپسندند اما بنده در حوزه کنسولي مسووليت دارم، بايد اين موضوع را در حوزه سياسي، رسانه اي و ديگر حوزه هاي وزارت خارجه بررسي و تصميمات مناسب را اتخاذ کنيم؛ اکنون حرف جديدي براي تصميم گيري در اين باره ندارم، اما موضوع به طور جدي در حال بررسي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن