تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815294636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر/ سعودی ها در تجاوز به یمن، به دنبال نمایش بودند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر/ سعودی ها در تجاوز به یمن، به دنبال نمایش بودند


کارشناس مسائل سیاسی ناآرامی های داخلی یمن را نشات گرفته از تحرکات عمومی کشورهایی مثل عربستان دانست و گفت: ریاض در تجاوز به یمن دست به یک شو نمایشی زد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، منابع خبری از پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سوی پایگاه راهبردی العِند در شمال عدن خبر می‌دهند. این نیروها همچنین چهارمین ناوچه جنگی ائتلاف سعودی را در سواحل استان تعز در جنوب یمن منهدم کردند. حسین شهید سهروردی - استاد علوم سیاسی دانشگاه پیشاور درباره تحولات یمن اظهار کرد: اخیرا انگلیس از ضرورت پایان جنگ یمن خبر داده و اعضای کنگره آمریکا هم خواستار ورود اوباما برای پایان جنگ یمن شدند. این کارشناس مسائل سیاسی افزود: عربستان از نزدیکی روابط ایران و آمریکا ناراضی است و به تنش ها در خاورمیانه ادامه می دهد. طبیعتا سعودیها با ادامه سیاستهای خود در یمن و دیگر مناطق، اوضاع را به هم می زنند.
سهروردی افزود: آمریکایی ها نیز از رفتار عربستان ناراضی هستند و دوست دارند عربستان در رفتار با ایران تنش منطقه را بیشتر نکند. عربستان به کشتار مردم یمن ادامه می دهد و حملات پهپادی سعودیها به مردم یمن کاملا مشهود است .
این استاد دانشگاه پیشاور در ادامه گفت : متاسفانه همه کشورها در برابر اقدامات عربستان سکوت کرده اند و اقدامهای خلاف حقوق بشری این کشور محکوم نمی شود.
آقای سهروردی افزود: در صورت ادامه این جنگ در بلند مدت مضرات زیادی برای سعودیها دارد و به سیاستهای عربستان نمی خورد که در خاورمیانه موثر باشند.



آقای سهروردی  در مورد اینکه چرا تلاش اخیر نماینده سازمان ملل برای مذاکرات سیاسی هنوز به نتیجه نرسیده گفت : ناآرامیهای داخلی یمن نشات گرفته از تحرکات عمومی کشورهایی مثل عربستان است و جنگ داخلی که د یمن راه انداخته اند برای کشورهایی مثل عربستان سود دارد. عربستان با اینکه از جنگ منطقه ای هراس دارد اما دست به یک شو نمایشی زده است که منجر به کشته شدن مردم زیادی در منطقه شده است. نهایتا رژیم صهیونیستی نیز از تنشهای سوریه سود می برد و بین دو کشور مسلمان ایران و عربستان هم دشمنی انداخته اند.
این استاد دانشگاه پیشاورادامه داد: در بحران یمن آمریکایی ها همواره قصد دارند به اسم دموکراسی دست تعامل دراز کنند و دخالت داشته باشند مثل بحران سوریه که همواره آمریکایی ها قصد دارند اوضاع این کشور را به هم بزنند و دست به یک نسل کشی زده اند و من امیدوارم بحران سوریه خاتمه پیدا کند.
آقای سهروردی  افزود: متاسفانه عربستان به دلیل جاه طلبی هایی که دارد به تنهایی دربحرانها تصمیم گیری می کند و بعضی حمایتهایی که انجام می دهد باعث تنش و ناآرامی در کشورهای اسلامی می شود پس باید به رفتارهای مغرضانه عربستان با دقت نگاه کرد.


یک شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 7]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن