تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813156185




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ایران به‌عنوان مقصر خرابی های غزه معرفی شد!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
غزه ایران به‌عنوان مقصر خرابی های غزه معرفی شد!

در روزنامه صهیونیستی جروزالم پست؛
ایران به‌عنوان مقصر خرابی های غزه معرفی شد!
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی عجیب، ایران را مقصر مشکلات و خرابی‌های غزه معرفی کرده است و از مسلمانان می‌خواهد دست از حمایت از غزه بردارند تا همه چیز به خوبی و خوشی تمام شود!



به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) در گزارشی تحت عنوان "موج سواری درغزه: ارتباط ایران با بهشتی که غزه می تواند باشد" ایران را مقصر مشکلات غزه معرفی کرده است.     رسانه رژیم اشغالگر قدس پیشنهاد می دهد که پول های بلوکه شده ایران، پس از اجرایی شدن توافق هسته ای برای بازسازی غزه هزینه گردد؛ بازسازی خرابی های گسترده ای که از بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی و تبدیل آن به منطقه ای نا امن توسط نظامیان این رژیم نامشروع به وجود آمده است.     جروزالم پست همچنین پیشنهاد می کند که مسلمانان از حمایت مقاومت غزه دست بکشند تا همه چیز به خوبی و خوشی [البته برای صهیونیست ها] به پایان رسد.  
در ابتدای این گزارش با ترسیم فضایی زیبا از آنچه غزه می تواند باشد آمد است: «موج سواری در غزه. عجیب و غریب به نظر می رسد؛ نه؟ در واقع، موج سواران می گویند که سواحل غزه یکی از بهترین مکان ها برای موج سواری در طول ساحل دریای مدیترانه است. اما متاسفانه تعداد بسیار کمی از جوانان فرصت این کار را پیدا می کنند و صنعت گردشگری نیز در غزه وجود ندارد.  
واقعا برای بازسازی غزه، کاهش فقر و تبدیل این مکان به محلی برای جذب توریست ها با هتل ها و رستوران های زیبا، چه هزینه ای لازم است؟ مهمتر از همه، چه هزینه ای برای قرار دادن غزه در مسیر صلح لازم است؟ پاسخ این سئوال می تواند توسط منبعی که شما انتظار آن را ندارید داده شود: جمهوری اسلامی ایران.»  
جروزالم پست در ادامه با انتقاد از دفاع مردم غزه از خود در برابر تجاوز اشغالگران صهیونیست می نویسد: «نقش ایران در درگیری اسرائیل و حماس غیر قابل انکار است. ایران منبع بی پایانی از راکت ها را در اخیار حماس قرار داده و دانش و تکنولوژی تولید راکت بومی را نیز به آن ها آموخته است. از سال 2005 تا کنون بیش از 15000 راکت از سوی غزه به اسرائیل شلیک شده است.  
به علاوه، کمک های ایران، حماس را به ساخت شبکه پیچیده ای از تونل های ترور که بسیاری از آن ها در زیر مرزهای اسرائیل است، قادر کرده است؛ تونل هایی که 30 مورد از آنها طی عملیات ارتش اسرائیل در سال 2014 شناسایی و تخریب شد. وزارت خارجه آمریکا همواره در گزارش سالانه خود از تروریسم جهانی، بر حمایت ایران از حماس تاکید کرده است. در گزارش امسال وزارت خارجه آمریکا آمده بود: "ایران همچنان به تجهیز، آموزش و ارائه کمک به گروه های تروریستی فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی پرداخته است.»  
این روزنامه صهیونیستی با ارائه پیشنهاد کمک مالی ایران برای بازسازی غزه می نویسد: «سخت نیست که واقعیتی متفاوت را تصور کنیم که زندگی مردم غزه را بهبود بخشیده و صلح را برای آن ها به ارمغان می آورد. تنها تصور کنید که ایرانیان بخشی از 100 میلیارد دلاری که با لغو تحریم ها پس از توافق هسته ای به دستشان می رسد را برای کمک به بازسازی غزه هزینه کنند به جای آنکه به حماس کنند.  
با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) و رهایی از تحریم های اقتصادی، ایران می تواند به غزه برای ساخت نیروگاه برق، سیستم فاضلاب و دیگر زیر ساخت های اساسی کمک کرده و بموجب آن به ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت زندگی آن ها نیز خدمت کند. »     جروزالم پست در ادامه احتمال تغییر نظر ایران را صفر دانسته و عنوان می کند حتی در صورت تغییر مسیر ایران، فکر کردن به تغییر ایدئولوژی حماس که خواستار تخریب اسرائیل است، ساده انگارانه است.     در انتهای این گزارش آمده است: «شرایط کنونی به روشنی نیاز به تغییر دارد و تنها جامعه جهانی است که می تواند حرکتی جدید به وجود آورد. اکنون زمان آن است که جامعه جهانی ارتباط دولت های حامی تروریسم و در و رنجی که ناشی از درگیری های اجتناب ناپذیر پدید آمده از حمایت از تروریسم را به رسمیت بشناسد.     آن ها که برای مردم غزه اهمیت قائل هستند باید به دنبال بازسازی زیرساخت های غزه، شکوفایی اقتصاد و هجوم تروریست ها به سواحل زیبای آن باشند. چه ایده فوق العاده ای؛ درخواست اینکه کشوری حامی ترور، خود را به یک کشور حامی توسعه بین المللی تبدیل کند.»      

  506  



۱۷/۰۸/۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن