تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815337437




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها راه جبران کمبود غذايي را دريا و اقيانوس اعلام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ آبان ۱۳۹۴ (۱۵:۲۲ب.ظ)
فائو؛ تنها راه جبران کمبود غذايي را دريا و اقيانوس اعلام کرد موج - رئيس سازمان شيلات ايران گفت: بسياري از استان‌ها در زمينه پرورش ماهي در قفس از خوزستان جلو زدند در حالي که ظرفيت آبزي پروري در خوزستان با کل کشور برابري مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري موج، صالحي در ششمين جلسه ستاد توسعه شيلات خوزستان در سالن جلسات استانداري خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان اولين استان کشور در انجام توسعه شيلات بوده و براي توسعه شيلات استان بايد از ظرفيت‌هاي مراکز تحقيقات شيلاتي کشور که در سطح جهان هم حرف اول را مي‌زند، استفاده کرد.
وي گفت: 20 سال پيش کسي درباره پرورش ماهي در قفس چيزي نمي‌دانست، در حالي که در خوزستان اين شيوه رايج بوده و در زمينه پرورش ماهي در قفس، در کشور پيشگام بوده است.
صالحي گفت: استان‌هاي ديگر فعاليت‌هاي خوبي را در راستاي اجراي طرح پرورش ماهي در قفس انجام داده‌اند، به طوري که پشت پنج سد لرستان، 2 سد آذربايجان غربي و 3 سد کردستان عمليات پرورش انجام شده است. همچنين اين طرح در ايلام، چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد به زودي وارد مدار بهره‌برداري مي‌شود و در اجراي اين طرح پروژه قابل توجهي در کشور انجام شده که نمونه آن در بوشهر و پشت سد دلوار با ظرفيت 5 هزار تن بوده و در حال اجرا است.
معاون وزير جهاد کشاورزي خطاب به مسئولان متولي در استان تاکيد کرد: خوزستان چند برابر ظرفيت اين استان‌ها را در خود دارد و انتظار داريم که نگاه ويژه‌اي به اين موضوع شود.
رئيس سازمان شيلات ايران گفت: براي برنامه ششم توسعه، توليد و پرورش 200 هزار تن ماهي در قفس را هدف گذاري کرده‌ايم که سهم بسياري خوبي از آن در خليج فارس مربوط به استان خوزستان بوده، مطالعات در حال انجام ظرفيت بسيار خوبي را براي سرمايه‌گذاران پيش‌بيني کرده است.
صالحي اظهار داشت: علي رغم افزايش جمعيت و تثبيت صيد از دريا، در 20 سال گذشته سرانه مصرف جهاني ماهي از 13 کيلوگرم به 20 کيلوگرم رسيده است، در حالي که سرانه مصرف ماهي در ايران با همه تلاش‌ها تنها 9 کيلوگرم است.
وي گفت: امروز بزرگ‌ترين چالش جهاني چالش امنيت غذايي است و براساس اعلام اخيز فائو تنها راه جبران کمبود غذاي فقرا، دريا و اقيانوس است.
صالحي درباره قانون حفاظت از منابع طبيعي و توليدي شيلات اظهار کرد: از متوليان محيط زيست خوزستان مي‌خواهيم که با همکاري بخش‌هاي ديگر ميزان خسارت‌هايي که فعاليت‌هاي صنعتي در اين استان به ذخاير شيلاتي وارد کرده را برآورد و به ما اعلام کنند و وزارت نفت نيز به پرداخت ميزان خسارت متعهد مي‌شود زيرا قانون آن موجود است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن