واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نامه سرگشاده همایون اسعدیان به رئیس رسانه ملی
برنامه هفت تریبون محفل خود ساخته آقای افخمی و دوستانشان است
همایون اسعدیان با انتشار نامهای سرگشاده خطاب به رئیس رسانه ملی نوشت:«دیگر بر همگان معلوم شد که این برنامه نه تریبون اهالی سینمای ایران،که تریبون محفل خود ساخته آقای افخمی و دوستانشان است.محفلی که اکثر اعضاء آن با پول دولت تهیه کننده و کارگردان شدهاند و امروز از سر خیرخواهی پرچم مبارزه با مشارکت و مداخله دولت در تولید را برافراشتهاند».
به گزارش خبرگزاری فارس، همایون اسعدیان که هفته گذشته مناظره او و مهدی سچادهچی در شبکه خبر بحثهای رسانهای گستردهای را به انداخت، با انتشار نامهای سرگشاده خطاب به محمد افراز رئیس سازمان صدا و سیما از رویکرد تخریبی شب گذشته برنامه هفت علیه خودش به شدت انتقاد کرد. متن کامل این نامه که نسخهای از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته به شرح زیر است:«جناب آقای سرافراز،با سلام.بسیار متاسفم که اولین و شاید آخرین یاداشتی که برای شما مینویسم درد دلی است تلخ و تاسف بار . اما دیدن برنامه سینمائی هفت مورخ 15/8/94 و فضای مسمومی که این برنامه در صدد ایجاد آن است راهی جز نگارش این نامه برایم باقی نگذاشت . در برنامه مذکور ، آقای افخمی مجری و کارگردان برنامه،در گفتگویی با آقای علی معلم، در یک هماهنگی از پیش طراحی شده و به ظاهر خود جوش و دلسوزانه برای دستیابی به راهکارهای نجات!!! سینمای ایران که آقایان این وظیفه را از طرف اهالی سینما برای خود قائل شده اند، من را نیز مورد لطف و نوازش خود قرار دادند.که البته این محبت را تا پایان برنامه و به بهانه های مختلف از من دریغ نداشتند . گوئی تنها هدف تولید از برنامه دیشب نوازش من بود و بس ....و ای کاش بجای طنازی و شیرین زبانی، ابتدائی ترین اصول اخلاقی را رعایت میکردند که البته با شناختی که از آقای افخمی دارم چنین توقعی شاید زیاده خواهی باشد. در برنامه مذکور ، دیگر بر همگان معلوم شد که این برنامه نه تریبون اهالی سینمای ایران ، که تریبون محفل خود ساخته آقای افخمی و دوستانشان است . محفلی که اکثر اعضاء آن با پول دولت تهیه کننده و کارگردان شده اند و امروز از سر خیر خواهی پرچم مبارزه با مشارکت و مداخله دولت در تولید را برافراشته اند ، وجالب آنکه هنوز هم فیلمهایشان را با مشارکت بنیاد فارابی و دیگر نهادهای دولتی میسازند که البته رویش این گونه محافل در زمانه ما چندان هم عجیب نیست . آقای افخمی از من هم برای شرکت در برنامه دعوت کرده بودند ( که شرح آنرا خواهم گفت ) و بدیهی است که نپذیرفتم . تیغ در دست زنگی مست ، و برنامه غیرزنده و کارگردانی بهروز افخمی !!! و ایشان همان کردند که در دعوت تهدید آمیزشان گفته بودند . تکه تکه کردن حرفهای من در برنامه آقای مدقق ، شبکه خبر ، آن هم به شکلی مبتذل و در نهایت بی اخلاقی و سپس با همراهی میهمانشان نقدی آتشین نسبت به آن حرفها .... جناب آقای سرافراز اینکه حقیقتا چقدر آقای افخمی و محفلشان درد سینمای ایران را دارند مسئله من نیست . شیوه زشت و غیر اخلاقی سازندگان برنامه در تکه تکه کردن حرفهای من و سوء استفاده از آن هم چندان اهمیتی ندارد چرا که تکلیف همه ما برای اهالی سینما روشن است ، هم من را میشناسند هم ایشان را . اینکه برنامه هفت و رسانه ملی به تریبونی برای محفلی کوچک تبدیل شده که تظاهر به دلسوزی برای سینمای ایران میکند و منافع دیگری را در سر میپروراند و ایجاد فضائی این گونه مسموم و آلوده هم دلنگرانی من نیست، اما امیدوارم به دغدغه شما تبدیل شود ..... آنچه مرا نگران میسازد شیوه دعوت تهدید آمیز آقای افخمی است از من ، که اگر نگویم بی سابقه ، کم سابقه است . و ادامه این روند آن خواهد شد که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان ...... و متاسفانه همه اینها و شروع مجدد این برنامه در دوران تصدی شما بر ریاست این سازمان اتفاق میافتد .... در زیر متن دعوت پیامکی کوتاه آقای افخمی را برای شما و اهالی سینما مینویسم . آنقدر گویا است که نیاز به هیچ توضیحی نیست ..... دوشنبه ، بعد از ظهر : افخمی : سلام همایون ، من بهروز افخمی هستم ، و میخواستم تورو به جدل در برنامه هفت دعوت کنم، زنگ بزن وگرنه ..... ساعت چهار و چهل و نه دقیقه افخمی : وگرنه گفتگو تو با مدقق تو شبکه خبر تکه تکه باز پخش میکنیم و تکه تکه پنبه میزنیم و میگیم دعوت کردیم و نیومد. ساعت پنج و چهارده دقیقه من : سلام و عالیه ، میمیرم برا این وگرنه .... ساعت پنج و شانزده دقیقه افخمی :وگرنه پس نمیای؟ ساعت پنج و هفده دقیقه من:نمیام و خوشحال میشم از پنبه زنید ساعت پنج ونوزده دقیقه جناب آقای سرافراز ، صمیمانه در مسئولیتی که بعهده گرفته اید برایتان آرزوی موفقیت میکنم . با سپاس همایون اسعدیان 16/8/94
94/08/16 - 12:33
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]