تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 30 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807193669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشخوان خبر / آیا مهدکودک ها جای مناسبی برای تربیت فرزندان است؟


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: پیشخوان خبر / آیا مهدکودک ها جای مناسبی برای تربیت فرزندان است؟


بر اساس روایات اسلامی برای بچه های سه مرحله رشد در نظر می گیرند. از سنین نوزادی تا هفت سالگی، از هفت سالگی تا ۱۴ سالگی و از ۱۴ سالگی تا ۲۱ سالگی. هفت سال اول اهمیت خیلی ویژه ای دارند. باید بچه ها در این سنین تربیت صحیحی داشته باشند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، براساس تجربیات و بررسی‎های روان شناختی و تربیتی، سال‎های اولیه زندگی کودکان نقش اساسی در رشد و پرورش آنان ایفا می کند چرا که گفته می شود ۸۰ درصد شخصیت کودک ظرف ۶ سال اولیه حیات او شکل می گیرد. بنابراین دوران کودکی از منظر امور تربیتی و بعنوان اصل و مبنای شکل گیری شخصیت او در آینده اهمیت ویژه ای دارد . در برنامه پیشخوان عصرگاهی شبکه خبر با حضور خانم دکتر فرشته روح افزا کارشناس مسائل فرهنگی و خانم دکتر نسرین امیری روانپزشک کودک و نوجوان موضوع «اهمیت سبک ایرانی ـ اسلامی در تربیت کودکان» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دکتر امیری در ابتدای برنامه در پاسخ به این سئوال که در آموزش کودکان به لحاظ سنی چه تقسیم بندی وجود دارد و هر دوره سنی چه ویژگی دارد ؟ گفت: بچه ها وقتی به دنیا می آیند، در دو سه سال اولیه نوعی اعتماد بنیادین را باید به آنها یاد بدهیم. در دو سه سال اولیه زندگی باید همه نیازهای کودک چه نیازهای جسمی و چه نیازهای تربیتی و نگهداری برطرف شود.  

  اعتماد بنیادین به جهان و اینکه کودک فکر کند که من می توانم به جهان اعتماد کنیم. مهارت هایی را به او بیاموزیم که شامل مهارت های حرکتی و سایر مهارت ها را تکمیل کند. در این سنین ما توجهمان بیشتر بر مهارتهای اولیه کودکان است تا مهارتها و آموزش های آکادمیک. با رشد کودکان باید آنان در کنار همسالان خود قرار گیرند تا مهارتهای ارتباطی خود را افزایش دهند.

دکتر روح افزا نیز در پاسخ به این سئوال که مهمترین معیارهایی که می بایست در تربیت کودکان براساس مبانی سبک زندگی ایرانی و اسلامی به آن توجه کرد چیست؟ گفت: بر اساس روایات اسلامی برای بچه های سه مرحله رشد در نظر می گیرند. از سنین نوزادی تا هفت سالگی، از هفت سالگی تا 14 سالگی و از 14 سالگی تا 21 سالگی. هفت سال اول اهمیت خیلی ویژه ای دارند. باید بچه ها در این سنین تربیت صحیحی داشته باشند. مهمترین نکته این است که این سنین مبنای هویتی و شخصی افراد هست که باید حتما از طریق افراد مطمئن مراقبت شوند. مهدکودک ها، همه این ویژگی ها را ندارند. باید حواسمان باشد که اساس، یادگیری باشد. مهدکودک ها بیشتر بر نگهداری کودکان توجه دارند و بعد تربیتی را خیلی مورد توجه قرار نمی دهند.


این کارشناس فرهنگی در خصوص و نقش خانواده در تربیت کودکان، افزود: مهمترین اصولی که بچه ها در مسایل شخصیتی پیدا می کنند، مانند اعتماد به نفس، مهارتها در خانواده شکل می گیرد و به بچه منتقل می شود. لذا باید کاملا بر اساس مبنای محبتی که در خانواده ها وجود دارد، تربیت بچه ها را بنا بگذاریم. اگر دوران اولیه، به خوبی سپری شده باشد، در مراحل بعدی بچه ها در سنین بزرگسالی درگیر نخواهند شد. این آموزش نیز به ویژه در سنین قبل از 7 سالگی مادر نقش بسیار مهمی دارد.


مشروح این گفتگو در ویدئو قابل مشاهده است:
 
دانلود

لینک را کپی کنید


جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن