تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812982285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ردیف اعتبار اختصاصی برای اقلیت ها در بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ردیف اعتبار اختصاصی برای اقلیت ها در بودجه
کد خبر: ۵۴۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵ - 06 November 2015


نماینده مردم آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت در بودجه سالانه کشور ردیفی برای اقلیت‌ها قرار داده تا علاوه بر داشتن معیشتی مناسب، مناسک مذهبی و سنتی خود را برگزار کنند، تاکید کرد: صداوسیما باید وضعیت مساعد اقلیت‌های مذهبی را در ایران انعکاس دهد و خواستار آن هستیم که در هفته فرصتی در حد نیم ساعت به نمایندگان اقلیت داده شود تا تبلیغات منفی علیه وضعیت اقلیت‌های مذهبی در ایران پاسخگویی شود.

یوناتن بت‌کلیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از رویکرد صدا و سیما مبنی بر عدم در اختیار گذاشتن تریبون لازم برای نمایش و تشریح شرایط مساعد اقلیت‌های مذهبی ایران در مقابل اقدامات خلاف‌واقع شبکه‌های برون مرزی انتقاد کرد و گفت: در مدت 10 سال مدیریت آقای ضرغامی بر صدا و سیما هیچ‌یک از 5نماینده اقلیت مجلس نتوانستند با وی ملاقات کنند؛ ‌ضمن آنکه پس از یک دیدار کوتاه در اسفندماه 93، نامه درخواست دیدار دوم ارائه و تیرماه سال جاری باز هم نامه دیگری برای تشکیل جلسه دوم تقدیم شد، اما تاکنون هیچ‌گونه پاسخی به نامه‌های نمایندگان اقلیت مجلس نداده‌اند.

صدا و سیما در هفته فرصتی در حد نیم ساعت به نمایندگان اقلیت بدهد

نماینده مردم آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه چند پیش فراکسیون رهروان مجلس با رئیس صدا و سیما گله‌های خود را انتقال داده و گفتم بی‌پاسخ گذاشتن نامه‌های نمایندگان اقلیت مذهبی و بایگانی کردن‌شان یک توهین است.

وی به گزارش رئیس صدا و سیما طی در جلسه رهروان اشاره کرد و گفت: گزارش سرافزار اشاره داشت که 120 شبکه ماهواره به زبان فارسی وجود دارد که از این میان، 5 شبکه‌ برنامه‌هایی مبنی براینکه مسیحیان در ایران تحت فشار هستند ارائه می‌دهند و من در پاسخ به این گزارش خواستار آن شدم که در هفته فرصتی در حد نیم ساعت به نمایندگان اقلیت داده شود تا تبلیغات منفی علیه وضعیت اقلیت‌های مذهبی در ایران خنثی شود و حرف‌های خود را به گوش جهانیان برسانند اما شما پاسخی ندادید.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود:  صدا و سیما باید وضعیت مساعد اقلیت‌های مذهبی را در ایران انعکاس دهد و جهانیان باید بدانند ما اقلیت‌ها ایرانی به کشور خود علاقه‌مندیم و به‌هیچ‌عنوان صحبت‌های آن‌ها را مبنی بر وضعیت آشفته و اسفناک اقلیت‌ها در ایران تایید نخواهیم کرد.

در صورت اجازه رسانه ملی می‌توانم پاسخگوهای کوبنده‌ای به دروغ‌گویان ‌می‌دهم

بت کلیا با تاکید براینکه اقلیت‌ها اجازه نمی‌دهند علیه آنها صحبت شود یا یک مشت اراذل و اوباش، قیم و حافظ حقوق‌شان شوند، افزود: من به‌عنوان یک مسیحی می‌توانم پاسخ‌های کوبنده‌ای به دروغ‌گویان و تلاش‌های 5 شبکه ماهواره‌ای بدهم اما در صورتی که صدا و سیمای ایران بخواهد این اتفاق بیفتد و فرصت لازمه را در اختیار اقلیت مذهبی قرار دهد.

وی با بیان اینکه اقلیت‌های مذهبی در ایران از طریق شبکه‌های مجازی تمام تلاش خود را می‌کنند تا به جهانیان بفهمانند زندگی در کشورشان را دوست داشته و وضعیت مساعدی دارند اما  فعالیت در شبکه‌های مجازی قابل مقایسه با رسانه رسمی و ملی یک کشور نیست، اضافه کرد: اینکه 5 شبکه ماهواری تلاش می‌کنند که حق مسیحیان و دیگر اقلیت‌های مذهبی را در ایران پایمال شده نشان دهند کذب مطلق است و من از این تریبون می‌گویم حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران به هیچ عنوان پایمال نمی‌‌شود.

بت کلیا با بیان مثالی در رابطه با تصدیق شرایط مساعد زندگی اقلیت‌های مذهبی در ایران، گفت: به‌عنوان نمونه ارگان‌ها و نهادهای مختلفی بخشی از بودجه خود را به اقلیت‌ها اختصاص داده‌اند تا شرایط مساعد زندگی برای آن‌ها فراهم شود. اقلیت‌ها هر سال جشنواره‌ای بین‌المللی ورزشی و فرهنگی را در شهر ارومیه با حمایت وزارت ورزش برگزار می‌کنند اما تاکنون با وجود آنکه 15 دوره آن برگزار شده است هیچ انعکاس تصویری مناسبی نداشته در حالی که تصویر برگزاری چنین مراسم‌هایی در ایران می‌‎تواند پاسخی کوبنده‌ای به فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای باشد.

ایران فرصت‌های بسیاری برای مقابله با تبلیغات منفی درخصوص اقلیت‌ها دارد

وی با تاکید براینکه پتانسل‌های لازم برای غلبه بر هجمه‌ها در این زمینه وجود دارد، گفت: در سنوات گذشته میلاد حضرت مسیح(ع) را در تلویزیون تبریک می‌گفتند و آیین‌های سنتی مسیحیان را در این روز به تصویر کشیده می‌شد که متاسفانه این برنامه‌ها هم در دوران ریاست آقای سرافزار کنسل شد.

نماینده مردم آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آشوریان در بسیاری از نقاط دنیا برای خود برنامه‌ها و شبکه‌هایی دارند؛ با این حال آشوریان ایران به داشتن نیم ساعت آنتن در طول هفته برای گفتن حرف‌های خود و دفاع از کشورشان راضی هستند.

وی با بیان اینکه مخالفان حکومت ایران می‌خواهند از اقلیت‌های مذهبی داخل ایران برای دستیابی به اهداف خود بهره بگیرند، گفت: ایران فرصت‌های بسیاری برای مقابله با این هجمه‌ها دارد اما صداوسیما آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

دولت در بودجه سالانه کشور ردیفی برای اقلیت‌ها قرار داده است

بت کلیا با تاکید بر اینکه وقت آن رسیده صدا و سیما به خود بیآید و مانند رسانه‌های مکتوب کشور به اقلیت‌ها فضا دهد، اظهارکرد: تمامی اقلیت‌های مذهبی در ایران در کمال آرامش و امنیت و احترام زندگی می‌کنند و تفاوتی میان موقعیت آن‌ها با مسلمانان نیست.

نماینده مردم آشوریان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: دولت در بودجه سالانه کشور ردیفی برای اقلیت‌ها قرار داده است تا بتوانند علاوه بر داشتن معیشتی مناسب آداب و رسوم و مناسک مذهبی و سنتی خود را برگزار کنند، هر کسی مانع از انعکاس این شرایط شود به یقین به کشور خود خیانت کرده است.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن