تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815599517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امامت جزو اصلي ترين اصول دين ما است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۱:۱۲ق.ظ)
آيت الله فاضل لنكراني: امامت جزو اصلي ترين اصول دين ما است موج - قم - آيت الله فاضل لنكراني گفت: يکي از اشکالات فعاليت هاي آموزش ديني اين است که امامت جزو فروع دين شده، ولي اگر امامت نباشد، دين انسان به خطر مي افتد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله فاضل لنکراني در نشست علمي «نظام اربعين در حرکت به سوي جامعه آرماني» با بيان اينکه آيا فقط اربعين در همين پياده روي خلاصه مي شود، گفت: در حقيقت اين جريان اربعيني که سيلي از انسان ها و بشر را در اين مسير حرکت مي دهد، در محور يک امام شکل مي گيرد.
وي گفت: منتقم خون امام حسين(ع) امام زمان(عج) است؛ حال اگر اين مطلب روشن شود در اربعين مي توانيم ارتباط خود را با امام زمان(عج) بيشتر کنيم.
عضو جامعه مدرسين گفت: پاداش ثواب اربعين يک بعد قضيه است، ولي؛ بايد به اين فکر کنيم که اگر بشريت را يک قدم به امامت نزديک کنيم توفيق بسيار بزرگي است.
وي گفت: اگر بخواهيم مشکلات جامعه خود و بشريت را حل کنيم و قصد حرکت به سمت پيشرفت و به سمت وعده هاي الهي داشته باشيم، تا امامت را به دنيا معرفي نکنيم اين جريان شکل نمي گيرد.
آيت الله فاضل لنکراني گفت: افرادي که بيان مي کنند ظهور علايم ظهور نزديک شده است، بايد اين سوال را از خود بپرسند که مردم ما چه ميزان با امامت آشنا هستند؛ نبايد خود را در يک عوالمي ببريم و با چند جمع و تفريق ظهور را تخمين بزنيم.
وي گفت: اگر روي اين مساله کار کرديم و فرهنگ امامت، فرهنگ زيادي از مردم جهان را فراگرفت، زمينه ظهور ايجاد مي شود؛ حال اگر اين موضوع امامت براي مردم حل نشود اين زمينه ايجاد نمي شود.
رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) افزود: يکي از مسائل مطروحه در زيارت و زيارات ديگر، مساله رجعت است؛ مساله اي که اهل بيت(ع) بيان کرده اند که اگر کسي به رجعت اعتقاد نداشته باشد، شيعه نيست.
وي گفت: در اين ايام بايد زيارت اربعين را باز کنيم و به مردم بگوييم که اين پياده روي براي از بين رفتن جهل انسان ها است؛ بايد در اين موضوع کار کنيم و هيچ گاه از آن غفلت پيدا نکنيم.
آيت الله فاضل لنکراني گفت: در مسجد جمکران بايد کارهايي انجام دهيم که هر کسي که وارد اين مسجد مي شود با امامت آشنا تر شود؛ يکي از اشکالات فعاليت هاي آموزش ديني اين است که امامت جزو فروع دين شده، ولي؛ اگر امامت نباشد، دين انسان به خطر مي افتد.
رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: چنين مطلبي که از اصول دين ماست بايد براي مردم بيان شود؛ امامت جزو اصلي ترين اصول دين ما است؛ هر درجه که ميزان ولايت مداري انسان بالاتر باشد، نماز انسان بيشتر مورد قبول است.
وي افزود: اين نشست ها و جلسات بايد ارائه راهکارهاي عميق و دقيقي باشد که ما را کمک کند که مردم را با فلسفه امامت بيشتر آشنا کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن