تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820310528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک هفته با آی تی: از پروانه ارتباطات ثابت تا گلایه وزیر از مخابرات


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: یک هفته با آی تی: از پروانه ارتباطات ثابت تا گلایه وزیر از مخابرات فناوری اطلاعات > ارتباطات - ایران نوشت: مهم‌ترین خبر این هفته اعطای پروانه فعالیت شبکه ارتباطات ثابت است که طی مراسمی از سوی وزیر ارتباطات اعطا شد.

در این مراسم وزیر در خصوص ارائه تلفن ثابت از سوی مخابرات انتقاد کرد و گفت: قرار نبود با خصوصی‌سازی مخابرات، انحصار این شرکت به انحصار شبه دولتی تبدیل شود. برخلاف گذشته هم‌اکنون دیگر واگذاری تلفن ثابت به روز نیست و شاهد آن هستیم که در بسیاری از مراکز مخابراتی در شهرهای مختلف، مردم فرصت نام نویسی تلفن ثابت ندارند یا اینکه نام نویسی کرده‌اند و در نوبت دریافت قرار دارند.
در عین حال در مراسم اعطای پروانه ایجاد و بهره‌برداری از شبکه ارتباطات ثابت (FCP) علی اصغر عمیدیان رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در نخستین مرحله، از 18 متقاضی واجد شرایط اولیه FCP، به هفت شرکت آریا رسانه تدبیر(شاتل)، انتقال داده‌های آسیا تک، پارس آنلاین ارتباطات، انتقال داده‌های ندا گستر صبا، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده گستر عصر نوین و گسترش ارتباطات مبنا، پروانه اعطا می‌شود و تقاضای 11 متقاضی باقیمانده نیز در حال بررسی است که امیدواریم تا بهمن به جمع‌بندی برسد. در صدور پروانه FCP و Servco، علاوه بر بهبود فضای کسب و کار، افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توسعه دسترسی مردم به خدمات ICT و رقابتی کردن تعرفه‌ها را مد نظر داشتیم.
این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فیلتر تلگرام گفت: در صورتی که موضوع دسترسی به کانال‌های مستهجن و غیراخلاقی شبکه پیام رسان تلگرام حل نشود ما هم به عنوان دولت راضی به فیلتر این شبکه هستیم.
این هفته همچنین حضور یکی از مدیران اپراتور امریکایی AT&T به‌عنوان مشاور طرح شبکه ملی اطلاعات خبر ساز شد خبری که وزیر ارتباطات ضمن تکذیب آن گفت: ‌چنین بحثی صحت ندارد شبکه ملی اطلاعات طرح بزرگی است که برای اجرای آن لازم است همه از جمله متخصصان ایرانی و خارج از کشور نیز همراهی کنند. آنچه مهم است آنکه شورایی که برای تصمیم‌گیری این شبکه تشکیل شده به طور صددرصد در وزارت ارتباطات قرار دارد.
همچنین در این هفته سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در دیدار با مسئولان و اعضای شورای سیاستگذاری نهمین همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار تبیین مدل اقتصادی مناسب در حوزه شبکه ملی اطلاعات شد و با اشاره به اینکه یکی از دلایل توسعه نیافتگی کشور در حوزه شبکه ملی اطلاعات، تعریف نشدن مدل اقتصادی مناسب است، گفت: این درحالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه ICT ابتدا مدل اقتصادی متناسب با موضوع تعریف و تبیین می‌شود. ما نیز باید در ابتدا ضمن شناسایی نیازهای داخلی، نسبت به طراحی مدل اقتصادی متناسب با فضای بومی کشور و در مرحله بعد با تطبیق آن با مدل کشورهای پیشرفته، نسبت به ارتقای تفکر جهانی در بین جوانان و فعالان این حوزه اقدام کنیم.
و در آخر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل از تدوین دستورالعمل نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند برای مسئولان کشور خبر داد و گفت: گوشی‌های هوشمند ابزار تهدید و استفاده از داده‌های مهم هستند. گوشی‌های هوشمند ابزار جمع‌آوری اطلاعات است و هم‌اکنون متأسفانه هیچ نوع سروری برای بک‌آپ این گوشی‌ها در داخل کشور نداریم و باید شرایطی تعیین شود تا اطلاعاتی که از طریق این گوشی‌ها مبادله می‌شود به بیرون از کشور درز پیدا نکند. مسئولانی که در مراکزی رفت و آمد می‌کنند که اطلاعات حکومتی رد و بدل می‌شود، نباید براحتی از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند.   5656  



پنجشنبه 14 آبان 1394 - 09:56:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن