تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803599528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چرا مذاکره با آمريکا مضر است؟


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۲۱:۵۶ب.ظ)
چرا مذاکره با آمريکا مضر است؟ موج - پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، به مناسبت روز ملي مبارزه با استکبار جهاني، گزيده اي از بيانات رهبر معظم انقلاب درباره «ضررهاي مذاکره و رابطه با آمريکا» را منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، رهبر معظم انقلاب در ديدار فرماندهان سپاه فرمودند: «مذاکره ي با آمريکا ممنوع است به خاطر ضررهاي بي شماري که دارد و منفعتي که اصلاً ندارد.»(1394.07.15)
اين بيانات که در پايگاه اطلاع رساني KHAMENEI.IR منتشر شده است، به اين شرح است:

اولين ضربه
امريکا مي گويد: «بياييد مذاکره کنيم.» نمي گويد: «بياييد رابطه برقرار کنيم.» مذاکره يعني چه؟ يعني آن پيوندي را که جمهوري اسلامي قطع کرد و بريد و همان موجب شد که تمام عواطف صادقانه ي ملتهاي دنيا به اين نظام جلب شود، اين را دو مرتبه برقرار کند. يعني در درجه ي اوّل، يک ضربه ي نمايان به جمهوري اسلامي بزنند؛ و از آن جا که تبليغات هم در دست آنهاست، در دنيا منعکس کنند که «جمهوري اسلامي، از حرفهايش برگشت!» به چه دليل؟ به اين دليل که نشسته است و با امريکا مذاکره مي کند. آن وقت، يک يأس عمومي در تمام ملتها در آسيا و در آفريقا و در کشورهاي گوناگون و در خود اروپا و در خود امريکا به وجود آيد. ملتهايي که اميد پيدا کرده اند مسلمانان و حتي بعضي غيرمسلمانان نااميد شوند؛ و آن چهره ي با صلابت امام بزرگوارمان، که روي جمهوري اسلامي را پوشانده و آنها را وادار به حرکت مي کرده است، مخدوش گردد؛ و بگويند: «نه آقا! جمهوري اسلامي هم توبه کرد!»... به صِرف اين که جمهوري اسلامي بگويد «بله؛ ما مذاکره را قبول داريم.» يا اين را بفهماند، يا طوري مشي کند که معلوم شود حرفي ندارد که با آمريکا مذاکره کند، اين، اوّلين ضربه است. و بعد، تازه شروع تحميلهاست.(بيانات در ديدار جمعي از دانش آموزان و دانشجويان 1372.08.12)

شروع تحميل و نفوذ
شما وقتي با کسي قهريد، وقتي با کسي حرف نمي زنيد، رودربايستي با هم نداريد. در مقابلِ هم، هيچ حالت توقّعي وجود ندارد. اما وقتي با کسي مذاکره شروع شد؛ پشت ميز نشستيد؛ يک قهوه با هم خورديد؛ يک گپ دوستانه هم در کنارش با هم زديد؛ در فلان محفل بين المللي نشستيد و با همديگر يک خرده درددل کرديد؛ بعد رودربايستي به وجود مي آيد. آن وقت، اوّلِ شروعِ تحميلات است. بدبختيهاي انقلابهاي دنيا و تسلّط و نفوذ آمريکا از همين جا شروع شد. مثل کشورهايي که بنده نمي خواهم اسم آنها را بياورم. امروز هم آن کشورهاي بيچاره، غالباً چهره هاي بسيار بدي دارند. اين است که روي مذاکره فشار مي آورند. اصرار مي کنند که «ايران چرا نمي آيد با ما مذاکره کند؟» عدّه اي هم که آدمهايي ساده لوحند، يا نمي دانم، مرعوبند، يا بي اطّلاعند، يا غير سياسي اند، در داخل خودمان اين حرفها را تکرار مي کنند. من نمي دانم مي فهمند چه دارند مي گويند؟!... خيال مي کنند حرف زدن دو نفر آدمِ معمولي است که گوشه اي بنشينند و صحبت کنند. نمي فهمند اين مذاکره اي که دشمن اين قدر روي آن اصرار مي کند، چه خطرات بزرگي براي جمهوري اسلامي دارد. بنده معتقدم که تکرار اين حرفها از طرف آنها هم، کار بدي است. من اين را عرض مي کنم. اين نظر بنده است. بنده معتقدم: براي رايج کردن يک گناه در عمل، يکي از راههايش اين است که آن گناه را در زبانها رايج کنند. آن قدر بگويند که قبحش از بين برود!(بيانات در ديدار جمعي از دانش آموزان و دانشجويان 1372.08.12)

خيال ساده لوحانه
در تبليغات خودشان شايع مي کنند که قطع رابطه ي ايران و دولت امريکا به ضرر ملت ايران است! نه آقا، صددرصد به نفع ملت ايران است. اين يک حربه ي از اثر افتاده است که بخواهند در ميان ملتها اين طور وانمود کنند که اگر ملتي با امريکا رابطه داشته باشد، از لحاظ اقتصادي و مادّي، همه ي مشکلاتش بر طرف مي شود؛ نه، يک روزي بعضي از دولتهاي ساده لوح اين گونه خيال مي کردند. در کشور ما هم در اوّلِ انقلاب، عدّه اي که قدرتي پيدا کرده بودند و در رأس کارها قرار داشتند، اين گونه خيال مي کردند؛ ليکن تجربه ها در نقاط مختلف دنيا عکس اين را ثابت کرد... بسياري از کشورهايي که من نمي خواهم اسم بياورم و رابطه هاي بسيار خوب و عالي با امريکا دارند، از لحاظ اقتصادي، وضعشان زير صفر و بسيار بد است و پول ملي شان بسيار بسيار بي ارزش است. اينها براي ملت ايران تجربه است... ملت ايران گولِ اين تبليغات فريبنده ي دشمن را نمي خورد.(بيانات در ديدار جمعي از دانش آموزان و دانشجويان 1377.08.12)

منافع آمريکا در ايران
اين طور نيست که عدّه اي بگويند ما برويم با امريکا مذاکره کنيم تا اين دشمنيها برطرف شود؛ نه. دشمني امريکا با مذاکره برطرف نمي شود. امريکا دنبال منافع خودش در ايران است. اگر در اين جا حکومت دست نشانده اي مثل حکومت رژيم شاه بود، آن طور به ملت ايران ضربه مي زند که آن روز زد. اگر حکومت مستقلي باشد، اين طور دشمني مي کند که امروز مي کند. اگر مقايسه کنيم، خواهيم ديد که باز ضرر اين که انسان با استقلال در مقابل امريکا بايستد، به مراتب کمتر از اين است که تسليم زورگوييهاي امريکا شود. ملت ايران با اين برداشت، با روحيه ي شهامت و شجاعت و فداکاريِ خود، در مقابل توطئه و فريب، در مقابل ايجاد ناامني، در مقابل دشمني، اتّکاء خودش به نيروي ذاتي خود، به عقل خود، به تدبير و خرد مسؤولان کشور و به شجاعت و ايستادگي خود است و مطمئن است که خواهد توانست همه ي دشمنان خود را همچنان که بعضي از دشمنان، ديروز دشمن بودند و بعد به ارتباط کننده ي عادي تبديل شدند، از جمله امريکا را، از دشمنيِ با خودش پشيمان کند.(بيانات در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) 1379.01.06)

وسيله اي براي نفوذ
يکي از سياستهاي اساسي مان قطع رابطه ي با آمريکاست. هرگز هم نگفتيم ما تا ابد قطع رابطه خواهيم بود؛ نه، هيچ دليلي ندارد که تا ابد قطع رابطه با هر کشوري، با هر دولتي داشته باشيم. مسئله اين است که شرائط اين دولت به گونه اي است که رابطه ي با او براي ما ضرر دارد. انسان رابطه را با هر کشوري به دنبال تعريف يک منفعتي ايجاد ميکند؛ آنجائي که براي ما منفعت ندارد، دنبال رابطه نميرويم؛ حالا اگر ضرر داشت، به طريق اولي دنبال رابطه نميرويم.
رابطه ي سياسي با آمريکا براي ما مضر است. اولاً خطر آمريکا را کم نميکند. آمريکا به عراق حمله کرد؛ در حالي که با هم رابطه ي سياسي داشتند، سفير داشتند؛ اين آنجا سفير داشت، آن هم اينجا سفير داشت. رابطه که خطر جنون آميز و سيطره طلبانه ي هيچ قدرتي را از بين نميبرد. ثانياً وجود رابطه براي آمريکائي ها - نه امروز، هميشه اينطور بوده - وسيله اي بوده است براي نفوذ در قشرهاي مستعد مزدوري در آن کشور...
اينها اين خلأ را در ايران دارند؛ احتياج به پايگاه دارند، و پايگاه ندارند؛ اين را ميخواهند. احتياج به رفت و آمد آزاد و بي دغدغه ي مأموران جاسوسي و مأموران اطلاعاتي شان و ارتباطات نا مشروع آنها با عناصر سفله و مزدور دارند؛ اما اين را ندارند. ارتباط، اين را براي آنها تأمين ميکند. حالا مينشينند آقايان وراجي کردن و حرف زدن و استدلال کردن، که نبود رابطه ي با آمريکا براي ما مضر است. نه آقا! نبود رابطه ي با آمريکا براي ما مفيد است. آن روزي که رابطه ي با آمريکا مفيد باشد، اول کسي که بگويد رابطه را ايجاد بکنند، خود بنده هستم.
(بيانات در ديدار دانشجويان دانشگاه هاي استان يزد 1386.10.13)

بي نفع و باضرر
رابطه با آمريکا و مذاکره با اين کشور به جز در موارد خاصي براي جمهوري اسلامي نه تنها هيچ نفعي ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلي است که دنبال کار بي منفعت برود!؟
عده اي اينجور وانمود مي کردند که اگر با آمريکايي ها دور ميز مذاکره بنشينيم بسياري از مشکلات حل مي شود، البته ما مي دانستيم اينجور نيست اما قضاياي يک سال اخير براي چندمين بار اين واقعيت را اثبات کرد.
در گذشته ميان مسئولان ما و مسئولان آمريکا هيچ ارتباطي نبود اما در يک سال اخير بخاطر مسائل حساس هسته اي و تجربه اي که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماس ها، نشست ها و مذاکراتي داشته باشند اما از اين ارتباطات نه تنها فايده اي عايد نشد بلکه لحن آمريکايي ها تندتر و اهانت آميزتر شد و توقعات طلبکارانه ي بيشتري را در جلسات مذاکرات و در تريبون هاي عمومي بيان کردند.
البته مسئولان ما در نشست ها در جواب طلبکاري آنها، جواب هاي قوي تر و گاهي گزنده تر دادند، اما در مجموع معلوم شد مذاکره برخلاف تصورات برخي ها، به هيچ چيز کمک نمي کند.
آمريکايي ها نه تنها دشمني ها را کم نکردند بلکه تحريم ها را هم افزايش دادند! البته مي گويند اين تحريم ها، جديد نيست اما در واقع جديد است و مذاکره در زمينه ي تحريم هم، فايده اي نداشته است.(ديدار مسئولان وزارت خارجه با رهبر انقلاب 1393.05.22)

مذاکره با آمريکا ممنوع است!
در همين مذاکرات مربوط به مسائل انرژي هسته اي، هرجا فرصت پيدا کردند و ميدان به آنها داده شد -که البتّه طرفهاي ايراني بحمدالله حواسشان جمع بود امّا يک جاهايي بالاخره آنها فرصتهايي پيدا کردند- يک نفوذي کردند، يک حرکت مضرِّ براي منافع ملّي انجام دادند؛ آنچه ممنوع است اين است. مذاکره ي با آمريکا ممنوع است به خاطر ضررهاي بي شماري که دارد و منفعتي که اصلاً ندارد؛ اين فرق ميکند با مذاکره با فلان دولتي که نه چنين امکاناتي دارد، نه چنان انگيزه اي دارد؛ اينها با همديگر متفاوت است، اين را نميفهمند.
مشکل کنوني کشور متأسّفانه به خاطر وجود آدمهاي بعضاً بي خيال و بعضاً سهل انديش [است ] که البتّه معدودند، اقلّيّتند؛ در مقابل انبوه عظيم جمعيّت انقلابي و آگاه و بصير کشور چيزي نيستند امّا فعّالند: مينويسند، ميگويند، تکرار ميکنند؛ تکرار ميکنند! دشمن هم به اينها کمک ميکند. امروز يک فصل مهمّي از فعّاليّت دشمنان جمهوري اسلامي -که البتّه ما از آنها اطّلاع داريم و حواس ما هست که چه کار دارند ميکنند- همين است که محاسبات مسئولين را تغيير بدهند و افکار مردم را دست کاري بکنند و اينها را در ذهن جوانهاي ما [جا بيندازند]؛ چه افکار انقلابي، چه افکار ديني، چه ايده هايي که مربوط به مصالح کشور است. آماج اصلي هم جوانها هستند؛ در چنين وضعيّتي، جوانهاي کشور خيلي بايد بيدار باشند.(بيانات در ديدار فرماندهان و کارکنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي 1394.07.15)













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن