تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815083082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوگيري از تردد 220 تانکر جاده اي در روز با افتتاح خطوط لوله نيروگاه سلطانيه زنجان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۲۸ب.ظ)
جلوگيري از تردد 220 تانکر جاده اي در روز با افتتاح خطوط لوله نيروگاه سلطانيه زنجان موج - مراسم افتتاح تاسيسات نفتي نيروگاه سلطانيه زنجان با هدف سوخت رساني به اين نيروگاه با حضور عباسعلي جعفري نسب مديرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت، الماس پور زاهدي مدير منطقه شمال غرب اين شرکت، ساکت پور مدير نيروگاه سيکل ترکيبي سلطانيه امروز چهارشنبه در محل نيروگاه سلطانيه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري موج، جعفري نسب مديرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت با اشاره به انجام اين پروژه ظرف مدت پنج ماه گفت: اين پروژه با توجه به ضرورتي که داشت در زمان کوتاهي انجام شد و هزينه اي که براي بهره وري از آن صورت گرفت کمتر از نصف بودجه پيش بيني شده بود که اين به معناي حداکثر بهره وري از منابع بوده است.
وي با اشاره به اينکه حمل سوخت اين نيروگاه به وسيله تانکر در جاده چيزي حدود روزانه 100 ميليون تومان هزينه در برداشت، گفت: با افتتاح اين خط لوله هزينه هاي انتقال به حداقل رسيده که اين کار بسيار ارزشمندي است.
جعفري نسب تصريح کرد: با راه اندازي پارس جنوبي توليد گاز افزايش چشمگيري يافته است و از اين رو نياز به سوخت مايه بسيار کمتر از گذشته شده است از اين رو نگران بوديم هزينه هاي مربوط به احداث پروژه هاي افتتاح خطوط لوله به شرکت برنگردد که اين پروژه نشان داد که صرف هزينه براي افتتاح پروژه هاي اين چنيني هنوز هم توجيه اقتصادي دارد.
در ادامه پورزاهدي مدير منطقه شمال غرب در رابطه با اين پروژه عنوان کرد: نيروگاه سلطانيه با بهره گيري از سوخت دوگانه ( گاز طبيعي و نفت گاز) داراي پنج دستگاه مخزن 20 ميليون ليتري است. در شش ماه گذشته سال 94 چيزي در حدود 40 ميليون ليتر نفت وگاز از طريق پخش با ميانگين روزانه 220 تانکر 30 هزار ليتري حمل شده است.
وي ادامه داد: براي احداث و اتصال به مخازن نيروگاه سلطانيه حدود 6 هزار و 300 کيلومتر خط لوله انشعابي 10 اينچي از خط اصلي تهران- تبريز 14 اينچ فرآورده هاي نفتي با کلاس 900 و ضخامت 7 ميلي متر در مدت 5 ماه اجرا و به پايان رسيده است.
پورزاهدي با بيان اين مطلب که ظرفيت اين خط لوله بالاي 50 هزار بشکه در روز است، گفت: هزينه هاي انجام شده در اين پروژه حدود 16 ميليارد ريال مي باشد.
وي در ادامه صرفه جويي در هزينه هاي نگهداري جاده هاي کشور را از مزاياي اجراي پروژه دانست و تصريح کرد: صرفه جويي در هزينه تعميرات تانکرهاي سوخت، کاهش تردد جاده اي و جلوگيري از تردد بيش از 220 تانکر در روز در جاده هاي کشور، جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي آلاينده ها و تامين هر چه بهتر سوخت نيروگاه را از ديگر مزيت هاي اين پروژه دانست.
بر اساس اين گزارش، منطقه شمال غرب در مسير 1920 کيلومتري، در گذر مسيرهاي اشتهارد، ابهر، زنجان، ايده لو، ميانه، ترکمن چاي، تبريز، مياندوآب، اروميه، مراغه، سراب و اردبيل واقع شده است. حوزه عملياتي اين منطقه شامل استان هاي البرز، قزوين، زنجان، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي و اردبيل است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن