تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815075911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محور رفاه اجتماعي بيمه‌ها هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۷ق.ظ)
محور رفاه اجتماعي بيمه‌ها هستند موج - نايب رئيس هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي، بيمه‌هاي اجتماعي را محور رفاه اجتماعي عنوان و به تشريح مزيت‌هاي اين نوع سيستم ارائه خدمات اجتماعي پرداخت.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان تأمين اجتماعي، علي حيدري در پانل سوم سمينار بيمه‌ها، نظام سلامت و رفاه اجتماعي گفت: از منظر کلان، يکي از وظايف اصلي حاکميت فراهم ساختن رفاه و تأمين اجتماعي مردم است که در آموزه‌هاي ديني نيز به اين موضوع پرداخته شده است.
وي با بيان اين که وقتي خداوند در آيه چهارم سوره قريش قرآن بر تأمين معيشت و امنيت اهالي قريش به عنوان مبناي ايمان آوري آنان تأکيد کرده، حاکميت‌ها نيز بايد به طريق اولي خود را ملزم به تأمين امنيت و حداقل معيشت و سلامت جامعه بدانند، افزود: در اصل سوم قانون اساسي نيز توجه به تأمين معيشت، سلامت و سطح پايه رفاه اجتماعي به عنوان يک تکليف براي دولت آمده و همچنين در سند چشم‌انداز بر اين موضوع تأکيد شده است.
حيدري اظهار داشت: حوزه تأمين اجتماعي داراي سه بخش امدادي، حمايتي و بيمه‌هاي اجتماعي است و بيمه‌هاي اجتماعي هم خود شامل بيمه‌هاي درمان و بازنشستگي هستند.
نايب رئيس هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي افزود: نقش بيمه‌هاي اجتماعي و محوريت آن‌ها در رفاه اجتماعي در قانون رفاه و تأمين اجتماعي مطرح شده است. در 4 قسمت از اين قانون، چهار حکم صريح وجود دارد که محوريت خدمات اجتماعي به مردم را در بيمه‌هاي اجتماعي مي‌داند.
وي با اشاره به مزيت بيمه‌هاي اجتماعي گفت: يکي از مشخصه‌هاي بيمه‌هاي اجتماعي اين است که کرامت و شرافت انساني در ارائه خدمات حفظ مي‌شود. در نظام بيمه‌هاي اجتماعي وقتي فرد به مشارکت گرفته مي‌شود، خدمتي که از نظام بيمه‌اي دريافت مي‌کند را حق خود مي‌داند و نه مرحمت و لطف مجموعه يا حاکميت.
عضو هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي افزود: در نظام بيمه‌اي، شفافيت، محاسبه‌پذيري و اداره اقتصادي امور وجود دارد.
حيدري گفت: مزيت ديگر نظام بيمه‌اي که در سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي، اصل 44 قانون اساسي و در سياست‌هاي کلي نظام اداري آمده است، اين است که نظام بيمه‌اي، کار مردم را به خود مردم واگذار مي‌کند و مبتني بر مشارکت مردم در اداره امور خودشان است.
وي مزيت ديگر بيمه‌هاي اجتماعي را موضوع تعاون ملي و قانون اعداد بزرگ دانست و اظهار داشت: اين مزيت موجب نرمال شدن توزيع ريسک‌ها مي‌شود. وقتي خدمت از طريق نظام بيمه‌اي ارائه مي‌شود، همکاري و مشارکت بين مردم شکل مي‌گيرد و قانون اعداد بزرگ باعث مي‌شود خيلي از مخاطرات که مي‌تواند مجموعه‌هاي کوچک بيمه‌اي را از بين ببرد، تحت حمايت قرار گيرند.
حيدري با اشاره به مزيت ديگر بيمه‌هاي اجتماعي با عنوان توزيع ريسک بين نسلي و بين قشري گفت: در نظام بيمه‌اي يک سري باز توزيع‌هايي انجام مي‌شود که در مکانيزم هاي ديگر وجود ندارد.
نايب رئيس هيأت مديره سازمان تأمين اجتماعي ادامه داد: مزيت ديگر بيمه‌هاي اجتماعي ايجاد توازن اجتماعي و اخذ ماليات اجتماعي است. بيمه‌هاي اجتماعي به عنوان يک سيستم باز توزيعي و يا مشارکتي عمل مي‌کند و مي‌توانند به توازن اجتماعي و کاهش شکاف‌هاي درآمدي منجر شوند که اين هم نکته مثبت نظام‌هاي بيمه‌اي نسبت به نظام‌هاي ديگر است.
حيدري تصريح کرد: مزيت ديگر نظام‌هاي بيمه‌اي، تکامل اجتماعي اين نظام‌هاست. در اسلام دو نوع تکامل اجتماعي وجود دارد.
وي اظهار داشت: همه مردم نسبت به يکديگر تکامل دارند، يعني هر انسان بايد نسبت به وضعيت معيشت و سلامت همه افرادي که در کنار وي زندگي مي‌کنند توجه داشته باشد. نوع ديگر تکامل اجتماعي از ديدگاه حاکميت است. در اين نوع تکامل، با توجه به اين که بيمه‌هاي اجتماعي نوعي امنيت خاطر به افراد مي‌دهند و به نوعي کفالت جمعي براي مردم فراهم مي‌شود، مطلوبيت بيشتري دارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن