تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815574554




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از سرگيري مذاکرات منظم مقامات چين و ژاپن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ آبان ۱۳۹۴ (۸:۱۹ق.ظ)
از سرگيري مذاکرات منظم مقامات چين و ژاپن موج - مقامات چين و ژاپن درباره از سرگيري مذاکرات منظم سالانه دو کشور با يکديگر توافق کردند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از برناما، شينزو آبه، نخست وزير ژاپن و لي که چيانگ، نخست وزير چين درباره از سرگيري نشست وزراي دو کشور با يکديگر توافق کردند.
مقامات چين و ژاپن درباره از سرگيري نشست هاي دو کشور در زمينه اقتصادي از سال 2016 ميلادي پس از يک وقفه 6 ساله با يکديگر توافق کردند، آبه و لي که چيانگ درباره بازديد وزراي امور خارجه دو کشور در آينده اي نزديک نيز با يکديگر توافق کردند.
آبه در اين نشست تصريح کرد: مطمئنا ايجاد روابط استراتژيک ميان چين و ژاپن منافع دو کشور را تامين مي کند.
وي توضيح داد: به منظور گسترش روابط پکن-توکيو لازم است که دو طرف مسووليت رسيدگي به مسائل حساس تاريخي مشترک خود را بر عهده بگيرند.
تمايل دو کشور ژاپن و چين براي گسترش روابط دو طرفه در حالي اعلام شده است که اخيرا نشست سه جانبه مقامات چين، ژاپن و کره جنوبي در سئول برگزار شد.
در اين نشست پارک گئون هاي، رئيس جمهور کره جنوبي، شينزو آبه، نخست وزير ژاپن و لي که چيانگ، نخست وزير چين حضور داشتند و سه طرف بر گسترش روابط سه جانبه تاکيد کردند.
شواهد موجود نشان مي دهد که به رغم تنش طولاني ارضي و تاريخي ميان ژاپن و چين، مقامات دو کشور در حال حاضر ارتباطات تنگاتنگي در زمينه هاي غيرسياسي با يکديگر دارند، به طوري که از نوامبر سال گذشته ميلادي تا کنون دو بار نخست وزير ژاپن و رئيس جمهور چين با يکديگر ديدار و گفتگو کرده اند.
قبل از برگزاري نشست دو جانبه نخست وزير ژاپن و همتاي چيني وي، فوميو کيشيدا، وزير امور خارجه ژاپن نيز به طور جداگانه با همتاي چيني خود وانگ يي ديدار کردند.
تلاش براي بهبود روابط چين و ژاپن در دستور کار ديدار وزراي امور خارجه دو کشور قرار داشت و دو طرف تمايل کشورهاي متبوع خود را براي افزايش سطح روابط اعلام کردند.
شواهد موجود نشان مي دهد که نشست هاي سه جانبه چين، ژاپن و کره جنوبي از ماه مه سال 2012 به دليل وخامت روابط ژاپن با دو کشور همسايه خود به حالت تعليق در آمده است.
شينزو آبه در طول نشست خود با نخست وزير چين بر لزوم يافتن راهکارهايي براي افزايش سطح روابط دو کشور تاکيد کرد.
همچنين مقامات چين و ژاپن درباره توسعه يک ميدان گازي در نزديکي مرز دو کشور با يکديگر گفتگو کردند.
در ماه ژوئيه سال جاري ميلادي ژاپن از عکس هاي هوايي که نشان دهنده اقدامات چين براي توسعه يک ميدان گازي در درياي چين جنوبي است، انتقاد کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن