تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813119663




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گلایه و دلخوری حشمت خان از فوتبال ایران


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
گلایه و دلخوری حشمت خان از فوتبال ایران




موفق‌ترین سرمربی ایرانی تاریخ تیم‌ملی فوتبال ایران، از ورزشی که عمرش را در آن گذاشته گله دارد.





روزنامه شهروند: موفق‌ترین سرمربی ایرانی تاریخ تیم‌ملی فوتبال ایران، از ورزشی که عمرش را در آن گذاشته گله دارد. او سال‌ها قبل روزهای سختی را گذراند تا بتواند برای این فوتبال حرکت مثبتی انجام دهد، تلاش کرد و زحمت کشید تا نتیجه‌اش را دید. آن‌ روزها تصور می‌کرد ساختاری که خودش برای فوتبال ملی ایران ساخته و هدف‌گذاری‌هایی که انجام داده می‌تواند سال‌های ‌سال تیم‌ملی کشورمان را در مسیر توسعه قرار دهد اما آن‌ تفکرها، رویایی بیش نبود. عمو حشمت فوتبال ایران حالا آن‌قدر از این فوتبال دلزده شده که حاضر نیست زندگی‌اش را در ایران ادامه دهد و خودش می‌گوید دیگر حتی دوست ندارد یک بازی فوتبال داخلی را به صورت کامل تماشا کند؛ دلیلش را که از او می‌پرسیم نبود عشق و احترام را به رخ می‌کشد. دعواهای اخیر در سطح فدراسیون فوتبال و به‌ویژه ماجرای کی‌روش و اسدی بهانه خوبی است تا او سفره دلش را باز کند.


گلایه و دلخوری حشمت خان از فوتبال ایران



 شهر دوباره شلوغ شده! این همه مصاحبه و درگیری برای چیست؟

این شهر سال‌ها است شلوغ است، منی که بیش از ٥٠‌سال در این فوتبال بوده‌ام، از این چیزها زیاد دیده‌ام.

 یعنی ما هم باید عادت کنیم؟

همه باید عادت کنند. وقتی احترام‌ها از بین می‌رود و به‌خاطر پول و مقام همه حاضرند جنجال درست کنند، دیگر عشقی برای فوتبال نمی‌ماند. باز شما جوان‌ترها شاید بتوانید به همین حرف‌ها دل خوش کنید. منِ پیرمرد که دیگر انگیزه‌ای برای دنبال کردن این دعواها ندارم.

 اما به‌عنوان یکی از بزرگترهای فوتبال ایران، همه از شما انتظار دارند که پادرمیانی کنید و مانع این اتفاقات شوید!

مگر هنوز هم حرف ما خریدار دارد؟ اصلا حالا من بیایم و بگویم دعوای سرمربی تیم‌ملی و دبیر فدراسیون خوب نیست و تمامش کنند؛ بی‌خیال می‌شوند؟ وقتی حرف رئیس‌شان(کفاشیان) که قرار است به آنها حقوق بدهد را نمی‌خوانند، از من چه انتظاری دارید! البته تقصیر خودمان است...

 چطور؟

آنقدر من و امثال من سکوت کردیم و در برابر اتفاقات حرف نزدیم که دیگر هیچ‌کس احترام بزرگتر و کوچکتر سرش نمی‌شود. همین می‌شود که یکی مثل کی‌روش با داعیه دفاع از فوتبال ایران، با دبیرکل دعوا می‌کند، ‌علیه مربیان ایرانی حرف می‌زند، شخصیت دروازه‌بان برجسته فوتبالمان را زیر سوال می‌برد و... .

 پس شما در این ماجرا طرف اسدی را می‌گیرید؟

من طرف هیچ‌کس را نمی‌گیرم. فقط می‌گویم این دعواها هیچ‌ کمکی به فوتبال نمی‌کند و اتفاقا باعث می‌شود ضرر کنیم. اصلا فرض کنید حسن و حسین ٢ کارمند ساده فدراسیون فوتبال هستند که هر روز از در ورودی به یکدیگر طعنه می‌زنند! خب قشنگ نیست دیگر. الان هم می‌بینید که همه عادت کرده‌اند از هر دویشان هر روز مصاحبه ببینند.

 شما در بالا از کی‌روش انتقاد کردید؛ چرا مربیان داخلی این‌قدر با کی‌روش مشکل دارند؟

من فکر می‌کنم کی‌روش اصلا مربیان ایرانی را قبول ندارد! شنیده‌ام او در هر اردوی تیم‌ملی بدنسازی می‌کند، این چه معنی‌ای می‌دهد؟ یعنی این‌که شما بلد نیستید کاری کنید و هرچه من می‌گویم. نتیجه این لجاجت چه می‌شود؟ این‌که هر اردوی تیم‌ملی یک مصدوم می‌دهد. بعد از آن، باشگاهی که بازیکنش مصدوم شده، بیانیه می‌دهد. همین‌ها حاشیه درست می‌کند. البته وقتی می‌گویم خودمان مقصر اصلی هستیم، منظورم اینجا است. چرا علی کفاشیان به‌عنوان رئیس فدراسیون جلوی او را نمی‌گیرد؟

 به نظر شما دلیلش چیست؟

چون کی‌روش از همه مسئولان فدراسیون بزرگتر شده است. البته مردم باهوش هستند و رفتارهای اشتباه را تشخیص می‌دهند ولی مشکل اینجا است که مردم از مسئولان فدراسیون خیری ندیده‌اند که با وجود تمام مشکلات کی‌روش را ترجیح می‌دهند.

 راهکار شما چیست؟

باید با کی‌روش مرد و مردانه حرف بزنند! از هیچ‌ چیزی هم نترسند. اصلا اجازه دهند محتویات جلسه‌شان رسانه‌ای شود تا مردم بدانند چه می‌شود. خواسته‌ها از کی‌روش را مشخص کنند و بعد هم حرف‌های او را بشنوند. کی‌روش مربی بزرگی است و همه این را می‌دانند ولی قرار نیست همه امور را به او بسپاریم. همه آدم‌ها اشکال دارند اما باید از اشتباهات خود درس بگیریم.
 خیلی‌ها می‌گویند کفاشیان پشت کی‌روش پنهان شده و به همین خاطر به او باج می‌دهد. شما موافق این مسأله هستید؟

من از این چیزها خبر ندارم. حرفم این است که رک و پوست‌کنده خواسته‌های منطقی‌مان را از کی‌روش مطرح کنیم.

 برخی معتقد هستند کی‌روش دستاوردی برای فوتبال ایران نداشته و این جنگ‌های رسانه‌ای نیز برای انداختن تقصیرها گردن دیگران است.

این حرف را هم قبول ندارم که کی‌روش دستاوردی نداشته است. کی‌روش هرچه باشد در تیم‌های بزرگی مربیگری کرده و به‌هرحال دانش خوبی دارد. به تیم‌ملی بعد از جام ملت‌ها نگاه کنید. به جرأت می‌گویم که اگر مربیان داخلی سرمربی بودند، هرگز این همه جوان را فیکس نمی‌کردند اما کی‌روش این شهامت را داشت. من فکر می‌کنم در نقد رفتارهای کی‌روش باید انصاف را هم در نظر بگیریم. مشکل ما با کی‌روش فنی نیست، رفتارهای او باعث چنین حاشیه‌هایی شده است.

 با این شرایط، به‌ آینده تیم‌ملی خوشبین هستید؟

من همیشه خوشبین هستم ولی باید مسائل حاشیه‌ای را دور بریزیم. چند روز دیگر اردوی تیم‌ملی آغاز می‌شود؛ آیا کی‌روش تمرکز کافی برای بازیکنان دارد؟ بی‌تردید اگر حواشی را کنار نزنند، در مسیر رسیدن به جام‌جهانی ضرر می‌کنیم.






تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن