تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836657776
افخمی:نمی فهمم این که هر فیلمسازی فیلم خودش را بسازد یعنی چه
واضح آرشیو وب فارسی:الف: افخمی:نمی فهمم این که هر فیلمسازی فیلم خودش را بسازد یعنی چه
بخش فرهنگ و هنر الف، ۱۱ آبان ۹۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
بخش نخست گفتگوی ما با بهروز افخمی حاشیههایی فراتر از انتظار داشت، از رقبای رسانهای تا پیامکها و خبرهایی که بواسطه دوستان از گله و شکایت برخیها رسید. تقریبا تمام سوالاتی که میشود در دوساعت و نیم از افخمی پرسید را ما بااو در میان گذاشتهایم و حاصل کار 10هزار کلمه است که اصول خبرگزاری اجازه انتشار همه را نمیدهد، لذا بخشی از مهمترین نکات را در بخش دوم و پایانی گفتگو بخوانید. فارس: هرچقدر هم تلاش کنید گویا نمیتوانید برنامه مردمی بسازید یا نمیخواهید، بیشتر دارید آموزش میدهید و به مدیران پیام میفرستید و میخواهید بدنه خود سینماگران را متوجه برخی موضوعات تازه بکنید و این برنامه هفت را از جنبه عمومیاش فاصله میدهد. افخمی: خیر، بیشتر از همه بچهها و جوانها و کسانی که امیدهای اصلی ما هستند ولی البته به همان ترتیبی که آموزش برای آنها پذیرفته است، یعنی در سنی هستند که می توانند آموزش را حتی به عنوان سرگرمی یا کار اصلی تلقی کنند. طبیعتا چون اغلب مردم به سینما علاقه دارند ممکن است تعداد زیادی از آنها متوجه برنامه شوند همین اتفاق می افتد که آنها مطالبه فیلم واقعی میکنند و هم ممکن است از طریق همین برنامه آموزش ببینند که فیلمسازان آینده را تشکیل دهند، بنابراین برنامه به مخاطب میلیونی یا چند ده میلیونی میتواند برسد به شرط اینکه رویکرد آن روشنفکرانه به معنی اینکه فقط مخاطبانش را مدیران و فیلمسازان بداند نباشد. فارس: ضرباهنگ برنامه کند عمل میکند، این را قبول دارید؟ الان برنامه دارد تحلیلگر و قضاوتگر میشود. افخمی: بله درست است. البته بنا نیست که آن بخش خبری و گزارشگر نباشد. فارس: ولی اصل نیست. افخمی: فکر میکنم میتواند با صرف وقت کمتری با توجه به اینکه وقت برنامه دو ساعت و نیم تنظیم شده آن جنبه را هم کامل داشته باشد، این را توجه کنید که تاکید برنامهی ما روی تدوین است یعنی اگر اصرار کردم برنامه تولیدی باشد به این دلیل است که از سلاح تدوین استفاده کنم، تنها سلاح و موثرترین سلاح ما تدوین است و به جای اینکه برنامه را جنجالی کنیم و با موضوعات زودگذری که ممکن است کمی هیجان ایجاد کند هر قسمت را یک جور بگردانیم و بگذرانیم، برنامههای تدوین شدهای میسازیم که مطلبی که در آن ممکن است به نظرتان سنگین باشد اینقدر فشرده میشود که برای تماشاچی معمولی هم جذاب است. اگر یک برنامه سه ساعته را بتوانیم به برنامه نیم ساعته تقلیل دهیم حتی اگر برای اغلب مردم به نظر بیاید که موضوع سنگینی دارد اگر واقعا بهترین راههای گفتگو را به هم چسبانده باشیم برای اغلب مردم جذاب میشود، کاری که در این برنامه میکنیم باعث شده من اصرار داشته باشم تولیدی باشد و سازمان هم پذیرفته که شش برابر برنامه هفت آقای گبرلو خرج بردارد. فارس: زمان برنامه کمی زیاد نیست؟ به نظر میرسد انتهای کنداکتور را برای شما باز گذاشتند. افخمی: زمان برنامه زیاد نیست، به شرط اینکه یک ساعت اول آن تقریبا جایگزین برنامه جیرانی بشود. یعنی اخبار و اطلاعات لازم را بدهد و مثل روزنامه باشد که یک ساعت اول قبل از اینکه اغلب مردم بخوابند یک روزنامه را ورق بزنند ولی در یک ساعت یا یک ساعت و نیم دوم این شکل سنگین تر برنامه منتقل شود. فارس: یک جا هم اینقدر عقب برویم که به منتقدی که همه او را میشناسند بگوییم از خودت بگو، یعنی به جای اینکه در مورد مقوله نقد و موضوعات سینمایی روز صحبت کنیم در مورد پیشینه ناصر هاشم زاده صحبت کردید. افخمی: در هر برنامه باید یک استاد یا یک آدم سابقه دار در زمینه نویسندگی را دعوت کنیم، فکر کردیم چون برنامه درباره سینما تاریخی است ناصر هاشم زاده را را دعوت کنیم. فارس: شما به عنوان افخمی فیلمساز چه چیزی را میخواهید به مخاطب عرضه کنید که مخاطب از وجودش در سینمای امروز ما غافل باشد؟ افخمی: خود برنامه باید جذاب باشد، تا وقتی که سینمای ما عوامل جذابیت را از دست داده و نمی توانید جذابیتهایی از سینما را به برنامه بکشانید خود برنامه باید جذاب باشد، تا به حال شخصیت من و مسعود فراستی و حمید گودرزی که فکر می کنم یک جمع اضدادی هستیم خود به خود به نظرم جذابیت برنامه را تا حدی فراهم کرده است یعنی مجموعا شخصیتها با هم اینقدر ناجورند که می توان گفت به شکل غیرمستقیمی برنامه از طرح کلی «تخت گاز» استفاده می کند. برنامه سه تا شخصیت دارد که هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ شخصیتها متفاوتند و برنامه به شدت جذاب است، برنامه تخت گاز شوخی نویسی ماهرانه ای دارد و این شخصیتها خوب از هم تفکیک شده و امیدوارم به این معنا بتوانیم از آن الگو استفاده کنیم البته الان چون در محرم هستیم دوز کمیک بودن برنامه را پایین آورده ایم. فارس: آن برنامه هم به شدت به تدوین متکی است. افخمی: بله، برنامه تخت گاز برنامه ی بسیار پرخرجی است و به این توجه نمی شود، می خواهند کپی آن را بسازند در حالی که نباید لزوما شما به ماشین فکر کنید، موضوع این است که در آن جا سه کله پوک وجود دارند که همینطور دو نفری خنده دار هستند و وقتی سه نفری جمع می شوند خنده دارند و شوخیهایشان خیلی خوب نوشته شده و بخش خیلی زیادی از مخارج صرف نوشتن می شود و البته برنامه با لوکیشن های مختلف آیتم های کوتاه دارد. فارس: کسی هست که برای شما هم سناریو بنویسد؟ افخمی: تا اینجا من خودم نویسنده اصلی بوده ام، دوست دارم که نویسنده ها و شوخی نویس های خوب با ما همکاری کنند و اصل برنامه دو پایه اگر داشته باشد و ادامه پیدا کند یکی نوشتن خوب و یک تدوین خوب است. فارس: دو گره ذهنی من هنوز حل نشده است، یکی در مورد تولیدی بودن برنامه است که هرکاری کنید برنامه آن جذابیتها را ندارد، چیزهایی دست شما نیست و آن بحث نظارت و ارزشیابی است که خود سازمان دارد. ممکن است جمله ای از نظر شما درست باشد و آنها تصمیم بگیرند دربیاورند، تجربه نشان داده که برنامه های اول را خیلی کار ندارند اما برنامه که ادامه پیدا می کند ... افخمی: بله، دائم در حال جنگ هستیم. فارس: یعنی واقعا می خواهید برایش بجنگید؟ افخمی: بله، باید بجنگیم. برای من راه خیلی آسانش جذابیت ندارد، راه آسان این است که برنامه را زنده کنیم و بعد از آن مجبورند هرکاری که ما می کنیم تحمل کنند و در طول هفته به ما غر بزنند منتهی این برایم جذابیت ندارد. چرا باید برنامه زنده ای بسازم که در آن منتظر باشم یکی دستپاچه شود یا عصبانی باشد و بگومگو شود و برنامه جنجالی شود؟ این به چه درد من می خورد؟ من کارهای جدی تر از این دارم، هدف من اقتضا می کند که قبل از پخش برنامه دائم با ضوابط پخش تلویزیون در حال جدال باشم، البته به خاطر اینکه حرفه ای این کار هستم و از تلویزیون شروع کردم و بنابراین اینکه من با پخش یا بازبین پخش بخواهم کلنجار بروم کاری است که از 40 سال پیش آن را بلدم و بدم هم نمی آید و خودم را هم لوس نمی کنم که هرچه می گویم پخش شود، می توانستم و به آقای پورمحمدی بگویم به شرط اینکه بازبینی نشود و بدون بازبینی پخش شود. قبلا چنین کاری کردم و سریال کوچک جنگلی را نمی گذاشتم بازبینی شود، عمدا دیر می رساندم که فرصت بازبینی نبود و در آخر با نمایش قسمت آخر به دلیل همین کار در اختیار امور اداری قرار گرفتیم. فارس: پس خودتان آگاهانه نمیخواهید وارد جنجال شوید؟ افخمی: خیر. من می خواهم بدانم که نظرات بازبین چیست. مثلا برنامه دیروزمان (آخرین برنامه پخش شده) چیزی حدود 20 مورد سانسور داشت و نظر بازبین این بود و چندین مورد برای رستاخیز بود، من گفتم نمیکنم و موارد اصلاحی به دو مورد رسید. فارس: دیشب هم یک جاهایی در گفتگوی حمید گودرزی و مهدی پاکدل صدا کیفیتی که باید داشته باشد را نداشت. افخمی: موقعی که روی آنتن خواستند بخشی از صحبت فخیم زاده را بگیرند ولوم صدا را پایین آوردند و یادشان رفت که ولوم را بالا ببرند و من هم تلفن کردم و به رضوی(تهیه کننده فعلی برنامه) گفتم که بگوید ولوم را بالا بیاورند ولی رضوی را نتوانستم پیدا کنم و حدود یک ربع بعد متوجه شدند و ولوم را برگرداندند. فارس: وارد مسئله نقد مدیریتی سینما هم میشوید؟ افخمی: برای مردم جالب نیست، برای مردم حتی جشنواره فیلم کوتاه تهران از اینکه چه تغییراتی در سطح مدیریتی می شود جالب تر است. فارس: فیلمسازی می گفت برنامه«هفت» کمک کند هر کارگردانی فیلم خودش را بسازد، می شود از «هفت» چنین توقعی داشت؟ افخمی: به نظرم بلایی که سر سینمای ایران آمده برای این است که هر فیلمسازی دارد فیلم خودش را می سازد، من برعکس این را می گویم. من نمیفهمم اینکه هر فیلمسازی فیلم خودش را بسازد یعنی چه. فیلمساز برای مردم فیلم می سازد. الان مشکل این است که فیلمسازان فیلم خودشان را می سازند. فارس: چیزی به نام سینمای خصوصی واقعی داریم؟ افخمی: خیر، الان دیگر نمانده است. برنامه دوم را دیدید؟ حسین فرح بخش این را گفت که تنها تهیه کننده ای که در بخش خصوصی باقی مانده من هستم. گفت ما اصلا سینما نداریم، بلکه یکسری فیلم داریم. می گویند برنامه نود در هر قسمت بیش از ده میلیارد تومان درآمد تبلیغاتی دارد، سالیانه 500 میلیارد تومان می شود یعنی ده برابر تمام گردش سینمای ایران. یک برنامه تلویزیونی دارد چنین پول در می آورد و این یعنی سینمایی وجود ندارد. می گویند برنامه ی ما 15 میلیون بیننده دارد اگر این قضیه تثبیت شود و بتوانیم همین بیننده را سه چهار ماه نگه داریم و بالاتر هم نرویم درآمد تبلیغاتی خودمان هم به 5 میلیارد تومان می رسد و این 5 میلیارد در سال 250 میلیارد تومان می شود، مسخره نیست که یک برنامه تلویزیونی درباره سینمای ایران پنج برابر کل سینمای ایران درآمد داشته باشد؟ این یعنی بلافاصله ایوبی استعفا بدهد و یک آدم کارآمد جایش را بگیرد. فارس: رویکرد برنامه شما محافظه کارانه است. افخمی: ما می خواهیم هرکس به بهترین شکل از عقاید خود دفاع کند طوری که اگر تماشاچی به این نتیجه رسید که این شخص حرف درست و حسابی ندارد این نتیجه گیری پایدار باشد. فارس: برای مقطع جشنواره فجر چه فکری کردید؟ افخمی: برای آن ده روز برنامه مستقیم و جنجالی است. فارس: سه جشنواره عمار، حقیقت و فجر را پیش رو دارید، برای این سه جشنواره مهم چه برنامه ای دارید؟ افخمی: برای اینها مثل روزنامه باید انعکاس خبری داشته باشد، یعنی همه جنبه هایش را تا حد امکان با تنوع زیاد اطلاع رسانی کنیم. باید سعی شود کاراکتر هر واقعه ای همان طور که هست نزدیک به شخصیت اصلی خودش منتقل شود. فارس: برای جشنواره عمار چه چیزی در ذهن دارید؟ افخمی: ما 6 تا دوربین داریم و قابلیت اینکه سه گروه تشکیل دهیم داریم، تنها چیزی که در مورد عمار فکر می کنم این است که پراکندگی اش اینقدر زیاد است که باید با سه یا چهار گروه کار کنیم. آنها سعی می کنند تمام ایران را پوشش دهند و تمام جاهایی را که سینما نیست یا بچه هایی که اصلا با سینماکاران حرفه ای سروکار ندارند وارد کار فیلم کوتاه سازی کنند بنابراین باید وسعیت پوششی که عمار می خواهد ایجاد کند و ابا هم ندارد که کمی شلخته باشد و به نظر برسد بی برنامه هم هست در پوشش تلویزیونی اش هم منعکس شود و کاراکتر خودش را منعکس کند. فارس: جیرانی برای جشنواره ایده ای داشت که جذاب بود، گبرلو همان را کپی کرد و دیگر جذاب نبود، شما می خواهید چه کار کنید؟ افخمی: باید دید که هر جشنواره ای واقعا از خودش چقدر رونق دارد، هر سال فرق می کند و مثلا یک ماه قبل از جشنواره می فهمیم فجر امسال پررونق هست یا خیر، فیلم های جذابی می آید و احتمال دارد که سر آن دعوا شود و بخواهند آن را نبینند یا نیاورند و می فهمیم پتانسیل این جشنواره چقدر است. فارس: در جشنواره مسئولان انتظارات متعددی از «هفت» دارند، اینکه جشنواره به این شکل رونق پیدا کند و فیلم ها به این شکل ساپورت شوند، حرف منفی حتی الامکان در مورد فیلم ها زده نشود، با این توصیه ها چه می کنید؟ افخمی: فعلا که منتقل نشده و نمی دانم خواسته هایشان خیلی وقیحانه هست یا خیر. فارس: بخش مربوط به نقد بنظر می رسد کاملا در اختیار فراستی است، واقعا همینطور است؟ یعنی شما اینقدر به او اعتماد دارید که کار را به او سپرده اید؟ افخمی: بله. فراستی را که می آورید باید این را قبول کنید. فارس: برخی منتقدان در این مدت کوتاه نقدهای جدی به برنامه هفت داشتند و حس می شود سهمشان در برنامه به گونه ای نادیده گرفته شده؟ افخمی: نمی دانم، حتی از فراستی نپرسیده ام که لیست 20 نفره منتقدینش چه کسانی هستند ولی یک لیست 20 نفره دارد که سعی می کند از بین آنها دونفر را پیدا کند. فارس: در هر برنامه ای دو منتقد را هم که بخواهد جلوی خودش بنشاند هر ده برنامه تکرار دارید. افخمی: بله همینطور است، منتقدی که بتواند خوب حرف بزند و واقعا در سطحی اعتبار داشته باشد اینقدر نیستند که بخواهیم در برنامه ها چهره تازه داشته باشیم، تنها چیزی که به فراستی گفتم این بود که از جوان های منتقد و کسانی که در سطحی هستند که می توانند با شما دیالوگ کنند پیدا کنید و بیاورید. فارس: در آینده فیلمساز هم جلوی فراستی می نشانید؟ افخمی: اگر خود فیلمسازان داوطلب باشند حرفی ندارم و خیلی هم جالب می شود یعنی به نفع ماست اما به نظرم در سطح فیلمساز نیست که جلوی منتقد بنشیند و در شان او نیست. منظورم این نیست که منتقد شان پایینی دارد، فیلمساز کارش را با فیلم کرده است و ممکن است بعد از ساختن فیلم کم صلاحیت ترین آدم باشد که راجع به فیلم خودش صحبت کند. فارس: ما عادت کرده ایم که در تلویزیون میزبان نشست ها کم صحبت باشد و اگر بی طرف هم نیست حداقل ادای بی طرف ها را دربیاورد. نه شما و نه آقای فراستی اینطور نیستید. افخمی: زیاد هم خوب نیست یعنی ما باید سعی کنیم مواظب باشیم تبدیل به مصاحبه شونده نشویم و او حرف بزند اما بعضی جاها نمی شود و نکاتی بسیار جالب است و من مثلا مجبور می شوم بگویم هرچند که سعی می کنم جلوی خودم را بگیرم. فارس: همین الان شما جمله ای گفتید که می توانم از این استفاده کنم، گفتید 4-5 فیلم آمده که ... ؛ این برای یک برنامهساز جملهای است که بی طرفی را کاملا کنار گذاشته است. افخمی: بله، بی طرف نیستم؛ یعنی وقتی یک فیلم با یک فروش خیلی پایین شروع میکند و معلوم است تماشاچیها از آن خیلی ناراضیاند. میبینم در حدی است که نمیتوانیم ساکت بمانیم، چون حرفهای هستیم و برنامه را برای مردم میسازیم. فارس: رویکرد تعاملی شما با مخاطب در برنامه تولیدی چگونه خواهد بود؟ افخمی: یک مسابقه پیامکی خواهیم داشت که ساده است و هربار سوالی مطرح میشود و مجموعه پیامکها به ما میرسد. یک مسابقهی دیگر هم برای بچههایی که میخواهند فیلمسازی یاد بگیرند خواهیم داشت که آنها جذاب خواهد بود. فارس: شما یک هدفگذاری یک ساله دارید، بعد از یکسال اگر قرار باشد دوباره بخواهیم بنشینیم و مسیر برنامه هفت را در 50 قسمت بررسی کنیم، نقطه ایده آل خود شما در برنامه هفت کجاست؟ افخمی: فکر میکنم خوب است که به اینجا رسیده باشیم که تعداد مخاطبان ما از 20 میلیون عبور کرده باشد و وقتی به این رقم برسیم یعنی 90 درصد کسانی که برنامه را میبینند تماشاچیهای واقعی هستند. یعنی کسانی نیستند که میخواهند فیلمساز شوند یا کسانی که الان فیلمساز هستند یا مطبوعاتیاند و یا جوانهایی که رویکرد سیاسی دارند و با چنین رویکردی برنامه را میبینند، و 90 % کسانیاند که به سینما علاقه دارند و تماشاچی واقعی هستند و ممکن است علاقمند باشند که به سالن سینما برگردند و فیلم ببینند، اگر بتوانیم این کار را کنیم خیلی خوب است. فارس: آرزوی قشنگی است، این دل کندن از برنامه را برایتان سخت نمیکند که شاید بتوانید یک پله دیگر به سینما کمک کنید؟ افخمی: خیر، اگر به همین حد برسد و در این یک سال بتوانم کسانی را آماده کنم و آموزش دهم تا با همین چارچوب ادامه دهند پشیمان نمیشوم که برنامه را ترک کردم. فارس: به نوعی شما میخواهید برای سینمای حرفهای ما مخاطب تربیت کنید؟ افخمی: نمیخواهیم مخاطب تربیت کنیم بلکه میخواهیم مخاطبان را متوجه سینما کنیم، مخاطب از لحاظ من تربیت کردنی نیست و ما هستیم که باید تربیت شویم چون مخاطب را فراموش کردهایم که خواستههای سادهی او از سینما چیست. فارس: تهیه کننده برنامه کیست؟ افخمی: تهیه کننده سیدمحمد رضوی است. فارس: واقعا تهیه کننده برنامه ایشان است؟ یعنی یک جوان 25 سالهای که تا به حال کار مهمی نداشته مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون را روی آنتن میبرد؟ افخمی: بله. موقعی که آقای پورمحمدی به من پیشنهاد کرد گفتم که یا تهیه کننده برنامه خودم باشم و یا ترجیح میدهم تهیه کنندهای باشد که در مسائل محتوایی دخالت نکند. یعنی من کارم را انجام دهم و او کار خودش را درست انجام بدهد. فارس: یعنی فقط خرج کند؟ افخمی: خیر، خیلی مواقع فرض کنیم که مثلا حساب کرده بودیم که با کسی مصاحبه کنیم و او را نداریم. تهیه کننده چون آشناست فورا یک جانشین خوب معرفی و پیدا هم میکند. فارس: عمدتا این کار بر عهده هماهنگی برنامه است و تهیه کننده این کار را نمیکند! افخمی: منظورم این است که فقط این طور نیست که پول بدهد، میتواند از لحاظ فکری و شناخت از آدمها به ساخت برنامه کمک کند. منظورم این بود که کسی نباشد که با من اختلاف سلیقه داشته باشد و بخواهد سلیقه اش را هم اعمال کند. رضوی از کسانی است که امیدوارم بعد از یکسال بتواند برنامه را ادامه دهد، یعنی رویکردها را دریافت کرده باشد و برنامه را ادامه دهد اما در حال حاضر اینطور نیست که حساب کنم در تولید خلاقه برنامه از کمک او حتما بهره ببرم ضمن اینکه گفتم جاهایی کمک میکند. فارس: شما چون یکسال در برنامه هفت برای خودتان زمان گذاشتهاید دوست دارید بعد از شما چه کسی «هفت» بعدی ادامه دهد؟ از الان روی گزینههایی کار میکنید؟ افخمی: تا دو سه ماه کار نکنم نمیتوانم با اطمینان به شما بگویم که این کسی است که میتوانم روی او حساب کنم، الان برای گفتن آن زود است.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
در زمینه پخش سینما مافیایی وجود ندارد/ 50 فیلم تولیدی مافیا نمیخواهد
در زمینه پخش سینما مافیایی وجود ندارد 50 فیلم تولیدی مافیا نمیخواهد 50 فیلم تولیدی مافیا نمیخواهد پس پخشکنندهای پیروز میشود که از پول و امکانات بهتر و بیشتری برخوردار باشد مهدی صباغزاده کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگثبتنام بیش از هزار دانشآموز برای شرکت در مسابقه فیلمسازی «نور ابن هیثم»
ثبتنام بیش از هزار دانشآموز برای شرکت در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثمتاکنون بیش از 1100 دانش آموز فیلمساز برای شرکت در نخستین دوره مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم ثبت نام کردهاند به گزارش خبرگزاری فارس در حالی که بیش از یک ماه به پایان مهلت ثبت نام و ارسال اثر به مسابقه فیلمسازیثبت نام بیش از هزار دانش آموز در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم
ثبت نام بیش از هزار دانش آموز در مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم تاکنون بیش از 1100 دانش آموز فیلمساز برای شرکت در نخستین دوره مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم ثبت نام کرده اند به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مسابقه فیلمسازی نور ابن هیثم در حالی که بیشمانی حقیقی: به دولت مربوط نیست تهیهکننده میخواهد چند فیلم بسازد
مانی حقیقی به دولت مربوط نیست تهیهکننده میخواهد چند فیلم بسازد فرهنگ > سینما - شرق نوشت مصوبه تازهای در وزارت ارشاد حکایت از آن دارد که تهیهکنندگان سینما نمیتوانند بیش از دو فیلم را بهصورت همزمان تهیه و تولید کنند مصوبه تازهای در وزارت ارشاد حکعلت پخش نشدن فیلمهایم از تلویزیون را نمیدانم!
شهرام عبدلی چندین تله فیلم پخش نشده در کنداکتور سیما دارم که علت پخش نشدن آنها را از تلویزیون نمی دانم تله فیلم های زیادی بازی کردم ولی علت پخش نشدن انها از سیما را نمی دانمشهرام عبدلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی در ارتباط با آخرین فعالیت های نمایشی خود اظهار داشت فعلپوران درخشنده از سختی فیلمسازی در ایران می گوید
سختی مضاعف برای کارگردانان زن پوران درخشنده از سختی فیلمسازی در ایران می گوید پوران درخشنده به عنوان یکی از کارگردان های مطرح خانم سینمای بعد از انقلاب از اوایل دهه 60 و در فضای به نسبت بسته آن دوران به سینما وارد شد و توانست در این سه دهه فعالیتش را در این عرصه ادامه دهد روزناداریوش فرهنگ: اگر قسمت دوم فیلم محمد(ص) ساخته نشود هویت و حکمت منتقل نمیشود
داریوش فرهنگ اگر قسمت دوم فیلم محمد ص ساخته نشود هویت و حکمت منتقل نمیشودبازیگر و کارگردان کشورمان گفت فکر میکنم که اتاق فکر مدیران عقبتر از مردم و عقبتر از نیازهای جامعه و هنرمندانش است به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس سایت مشرق نوشت 48 سال در عرصه نمایش فعالیت میشهرام عبدلی: علت پخش نشدن فیلمهایم از تلویزیون را نمیدانم!
شهرام عبدلی چندین تله فیلم پخش نشده در کنداکتور سیما دارم که علت پخش نشدن آنها را از تلویزیون نمی دانم گفتگو با شهرام عبدلیشهرام عبدلی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگویی در ارتباط با آخرین فعالیت های نمایشی خود اظهار داشت فعلا مشغول بازی در یک سریال تلویزیونی هستم که اطلاعاتیزمان رفتنم از تراکتورسازی گریه نمی کنم/ تیم ها به جای دربی به خودشان فکر کنند
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با اشاره به شعار هواداران تراکتورسازی تبریز علیه او در تمرینات اخیر این تیم گفت تعداد کسانی که این کار را کردند زیاد نبود وقتی من بخواهم از تراکتورسازی بروم گریه نمی کنم Source 01جمعه ۸آبان۱۳۹۴مرفاوی: رحمتی خودش را زمین نمی انداخت بهتر بود/ دربی قشنگی بود
سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال معتقد است که اگر دروازه بان این تیم در اواخر بازی با پرسپولیس خودش را زمین نمی انداخت شاید استقلال می توانست برنده شود صمد مرفاوی در خصوص عملکرد دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی هشتادویکم تهران اظهار داشت دربی خوبی بود و از ابتدا که بازی با حمل-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها