تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804116487




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رابطه معنادار قطرات باران و قصه تکراري کمپوت آدم در وسايل حمل‌ونقل عمومي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۵ق.ظ)
وقتي دولت و شهرداري توان خريد اتوبوس و توسعه مترو را ندارند رابطه معنادار قطرات باران و قصه تکراري کمپوت آدم در وسايل حمل‌ونقل عمومي موج- در شرايطي که به‌تازگي موج سرماي پاييزي وارد شهر تهران شده و پايتخت تازه رنگ باران را به خود ديده است اما بازهم قصه تکراري کمبود اتوبوس و ازدحام در مترو و آب‌گرفتگي معابر در شهر مطرح ‌شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، ترافيک، اتفاق تکراري در روزهاي باراني و برفي شهر تهران است و در روزهايي که حتي قطراتي باران از آسمان پايتخت جاري مي‌شود، شهروندان مجبور هستند با تأخير بسيار در محل کار و يا قرار خود حاضر شوند. حال بايد به اين ترافيک، آب‌گرفتگي شديد معابر و غيرقابل تردد بودن بسياري از پياده‌روها را نيز اضافه کرد.
در کنار تمام اين‌ها، وضعيت وسايل حمل‌ونقل عمومي نيز در روزهاي باراني شهر بسيار اسفبار است. جمعيت بسياري براي رسيدن به مقصد خود اتوبوس و يا مترو را انتخاب مي‌کنند اما تعداد اين وسايل در شهر جوابگوي جمعيت نيست و بايد گفت اين کمبود در شرايط خاص بيشتر نمود پيدا مي‌کند.
در اين شرايط اما، مسوولان شهرداري تهران بارها اعلام کرده‌اند که براي بهبود وسايل حمل‌ونقل عمومي نيازمند کمک‌هاي دولتي هستند.
محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در اين رابطه مي‌گويد: دولت قبل با جديت اعلام مي‌کرد که پول خريد اتوبوس و افزايش خطوط مترو را نمي‌دهد و مسوولان اين دولت نيز با خنده مي‌گويند که اعتبار لازم براي پرداخت در اين زمينه را ندارند. اکنون نيز شرايط مانند قبل است و تنها ادبيات‌ مسوولان تغيير پيداکرده است.
وي مي‌افزايد: بيش از 4 سال است که حتي يک ريال يارانه بابت خريد اتوبوس از سوي دولت پرداخت‌نشده و شهرداري تهران بايد تمامي هزينه خريد اتوبوس‌ها را به‌تنهايي پرداخت کند.
شهردار تهران مي‌گويد: سهم دولت در پرداخت يارانه مترو 50 درصد و اتوبوس 82 درصد سهم است اما اين رقم پرداخت نمي‌شود.
در کنار موضوعات مطرح‌شده از سوي شهردار تهران، اعضاي شوراي اسلامي شهر نيز بارها تأکيد کرده‌اند که وضعيت اتوبوس‌هاي شهر بسيار وخيم بوده و بايد هر چه سريع‌تر اتوبوس‌هاي جديد به ناوگان حمل‌ونقل عمومي اضافه شود.
محمد حقاني، رئيس کميته محيط‌زيست شوراي اسلامي شهر تهران در اين رابطه به خبرنگار خبرگزاري موج مي‌گويد: در حال حاضر 7 هزار اتوبوس در شهر تهران در حال تردد هستند که از اين تعداد 3 هزار اتوبوس فرسوده بوده و بايد تعويض شوند.
وي افزايد: هم‌اکنون بيش از 50 درصد از اتوبوس‌هاي موجود در شهر تهران ديگر قابل‌استفاده در شهر نبوده اما به دليل آنکه با کمبود مواجه هستيم، شهرداري توان از رده خارج کردن اين اتوبوس‌ها را ندارد.
رئيس کميته محيط‌زيست شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به لزوم پرداخت يارانه خريد اتوبوس و تجهيز مترو از سوي دولت مي‌گويد: شهرداري به‌تنهايي توان تأمين اتوبوس‌هاي موردنياز و همچنين تجهيز مترو را ندارد و در اين رابطه دولت بايد هر چه سريع‌تر به تعهدات خود عمل کند.
پيمان سنندجي، مديرعامل شرکت واحد اتوبوس‌راني تهران و حومه نيز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري موج به موضوع فرسوده بودن اتوبوس‌هاي شهر تأکيد مي‌کند و مي‌گويد: هر يک از اتوبوس‌هاي در حال تردد در شهر تهران نبايد بيش از 8 سال از عمر مفيد آن‌ها گذشته باشد اما تعداد زيادي از اتوبوس‌هاي شهر تهران اين شرايط را ندارند.
وي مي‌افزايد: بر اين اساس، مي‌توان گفت که بيش از 50 درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومي شهر تهران اکنون فرسوده است و بايد هر چه سريع‌تر براي نوسازي اين ناوگان اقدام شود.
سنندجي با اشاره به محدوديت‌هاي شهرداري تهران براي تأمين اتوبوس‌هاي جديد مي‌گويد: شهرداري سال‌ها است که 100 درصد هزينه خريد اتوبوس‌ها را پرداخت کرده و اين در حالي است که پرداخت 82 درصد اعتبارات اين بخش، بر عهده دولت بوده است.
مديرعامل شرکت واحد اتوبوس‌راني در پاسخ به اين سؤال که سالانه چه تعداد اتوبوس بايد به ناوگان حمل‌ونقل عمومي شهر تهران اضافه شود؟، مي‌گويد: در طول هرسال بايد بيش از هزار واحد اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل عمومي شهر اضافه شود اما به دليل محدوديت اعتبارات، اين اتفاق عملياتي نمي‌شود.
در کنار مشکلاتي که شهرداري براي خريد اتوبوس دارد، در حوزه مترو نيز اين مشکلات همچنان پابرجاست و به دليل کمبود اعتبارات، در موارد بسياري پروژه ساخت ايستگاه‌هاي مترو با مشکل همراه مي‌شود.
هابيل درويشي، مديرعامل شرکت مترو تهران و حومه نيز با تأکيد بر اينکه دولت بايد سهم خود از ساخت خطوط مترو را بپردازد، به خبرنگار خبرگزاري موج مي‌گويد: دولت تاکنون نقش خود را در بهبود وضعيت حمل‌ونقل کلان‌شهر تهران به‌درستي ايفا نکرده و همين موضوع نيز براي ما مشکل‌ساز شده است.
وي با اشاره به لزوم فراهم کردن شرايط دريافت فاينانس از سوي دولت براي ساخت مترو مي‌گويد: در شرايطي که مسوولان دولت با مشکلات مالي مواجه بوده و توان پرداخت سهم خود از ساخت مترو را ندارند، انتظار ما اين است که حداقل شرايط را براي دريافت فاينانس براي مترو فراهم کنند.
بحث فاينانس‌ها، موضوعي است که اگر محقق شود کار ساخت احداث مترو و تکميل خطوط باقي‌مانده آن سرعت مي‌گيرد.
اسماعيل دوستي، عضو شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين رابطه به خبرنگار خبرگزاري موج مي‌گويد: در جلسه‌اي که اعضاي شوراي شهر تهران با رياست جمهوري داشتند، تأکيد شد که اگر دولت توان پرداخت سهم خود از خريد اتوبوس و ساخت مترو را ندارد حداقل شرايط را براي گرفتن فاينانس شهرداري فراهم کند.
وي مي‌گويد: تهران هرروز با افزايش جمعيت مواجه بوده و اگر از اکنون براي تأمين اتوبوس و توسعه مترو فکري نشود، در آينده با مشکلات بسيار بيشتري مواجه خواهيم بود.
بدون شک، بايد پذيرفت که با اختصاص بودجه به خريد اتوبوس و تجهيز مترو، مي‌توان تا حدود زيادي به حل معضل ترافيک و در کنار آن كاهش و كنترل آلودگي هوا اميدوار بود. بنابراين لازم است تأمين اعتبار به اين بخش به يک اولويت ميان مسوولان شهرداري و دولت تبديل شود تا شايد در آينده مردم مشکلات کمتري را براي تردد خود داشته باشند و در روزهاي سرد زمستان مجبور نباشند علاوه بر سرما، فشار ناشي از نبود فضا در اتوبوس‌ها و مترو را نيز تحمل کنند.
بايد ديد چه زماني به قول برخي از شهروندان حاضر در مترو، قصه کمپوت شدن آدم‌ها در قطارها به سر خواهد رسيد!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن