تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815475764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تامين آب نيمي از جمعيت پرديس امكان‌پذير است


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تامين آب نيمي از جمعيت پرديس امكان‌پذير است
روز نو : هنوز خدمات زيربنايي براي مسكن مهري‌ها يكي از چالش‌هاي اساسي است و در برخي از مناطق تدابير هم از عهده تامين نيازها برنيامده است. امروز نيمي از جمعيت اضافه شده به مناطقي مانند پرديس با مشكل بي‌آبي مواجه هستند و اميد چنداني براي تامين اين نياز هم وجود ندارد.
ستار محمودي قائم مقام وزارت نيرو در گفتگو با تابناک اقتصادی در خصوص تامين آب براي مسكن مهر گفت: تامین آب و برق برای شهرها، روستاها در کشور به عنوان مولفه‌های خدمت از وظایف وزارت نیروست البته با عنایت به اینکه مبنای تصمیم‌گیری استقرار جمعیت، اینکه چگونه جمعیت شکل می‌گیرد و باید به چه مناطقی منتقل شود وزارت نیرو نیست اين وزارتخانه تنها می‌تواند درباره چگونگی تامین منابع این مکان‌ها اعلام نظر کند. شاید در بعضی از تصمیمات یک رای با وزارت نیرو باشد.


او با بيان اينكه ما باید سیاست‌های اسکان و تثبیت جمعیت را بار دیگر بازنگری کنیم خاطرنشان كرد: در سال‌های قبل پدیده‌هایی اتفاق افتاده است که درصدی از آنها با اشکالاتی روبروست. این جمعیت‌ها باید تعیین تکلیف شده و جمعیت‌های آتی نیز باید با توجه به تجربیات گذشته مستقر شوند. به هر حال امروز مناطقی مانند پرند و پردیس شکل گرفته است. اظهار نظر وزارت نیرو در این باره نیز بارهاعنوان شده است. برای مثال در پردیس اعلام شده برای حداکثر 180 هزار نفر منابع آبی قابل تامین است اما جمعیتی که در حال مستقر شدن است دست کم حدود 500 هزار نفر را روی کاغذها نشان می‌دهد که از این میزان نیز در واقعیت عبور خواهد کرد.


محمودي ضمن تاكيد بر اينكه مخالفت وزارت نيرو به دليل سرباز زدن از انجام خدمت نيست توضيح داد: اگر این جمعیت در هر نقطه‌ای به صورت اصولی مستقر شود وزارت نیرو موظف به خدمت‌رسانی است. اما در جایی که امکاناتی وجود ندارد چگونه این خدمت‌رسانی قابل انجام خواهد بود.


او اذعان كرد: شاید برق را بتوان با هزینه‌های سنگین انتقال داد اما آب را چگونه می‌توان با محدودیت منابع تامین کرد. هر منطقه باید نیاز آبی خود را تامین کند. از این رو برای تعهداتی که در چارچوب سیاست‌های دولت دیده شده، خدمت‌رسانی در حد امکانات خواهیم داشت. شاید با روش های فنی و مدیریتی مثلا برای پردیس بتوانیم عدد تعهد را به 250 هزار نفر نیز برسانیم اما وقتی تعهد به 500 هزار نفر می‌رسد باید برای استقرار این جمعیت برای تامین این امکانات و حتی امنیت کار، خدمات عدیده دیگر و مسائل فرهنگی فکری بشود. لذا وزارت نیرو قویا این تقاضا را داشته است و دارد که برای اسکان جمعیت و تثبیت جمعیت در روستاها وشهرها منابع آب به عنوان اصل بنیادی در نظر گرفته شود.


قائم مقام وزارت نيرو متذكر شد: نباید جمعیت را در جایی مستقر کرده و منابع آب را به دنبال آنها بیاوریم. بلکه در همان مناطقی که هسته اولیه شهری و روستایی وجود دارد باید خدمات زیرساختی ارایه شود. وزارت نیرو امروز روندی که ما را به سمت سراشیبی می‌برد متوقف کرد و جنبه‌های غیرسازه‌ای را نیز وارد سیاست‌های سازه‌ای خود کرده است. به عبارت دیگر ابتدا طرح‌های ناقص کامل خواهد شد. به طور مثال اگر سدی ایجاد شده حلقه‌های بعدی سد را نیز کامل خواهد کرد تا پروژه بتواند به بهره‌برداری برسد. در این راستا در دو سال گذشته اقدامات گسترده ای در رابطه با تکمیل شبکه های آبیاری وزهکشی ،به بهره برداری رساندن طرح های متعدد سد سازی ،تصفیه خانه های آب،تصفیه خانه های فاضلاب، میزان واگذاری انشعابات آب، برق و فاضلاب نیز انجام شده است.


محمودي اضافه كرد: طبیعتا کشور ما با سطح گسترده، کار گسترده‌ای را نیز طلب می‌کند اما این نکته را ملکه ذهن قرار داده‌ایم که هر کاری باید با هدف توسعه پایدار انجام شود. ما اگرچند سد را کمتر به بهره‌برداری برسانیم و هزینه آن را بتوانیم صرف احیای منابع آب زیرزمینی کنیم قطعا این کار را در اولویت قرار خواهیم داد. مجموعه مواردی که ما را به تعادل نسبی آب در سطحی و زیرزمینی، پایداری خدمت و صدمات کمتر به منابع آبی برساند آنها را دنبال خواهیم کرد.




تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن