تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814788295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سیلاب راه 14 روستای لرستان را بست


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: سیلاب راه 14 روستای لرستان را بست
فرماندار چگنی گفت: سیلاب راه دسترسی به 14 روستای شهرستان چگنی در استان لرستان را بست.
آفتاب : قدرت الله ترابی نژاد روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام آماده باش به­ تمام اداره های شهرستان چگنی افزود: سیلاب به راه های ارتباطی، پل­ها و همچنین شبکه انتقال آب آشامیدنی روستاهای بخش شاهیوند خسارت وارد کرده است.


وی با اشاره به بارش 150 میلی­متری در این شهرستان طی دیروز اظهار کرد: احشام زیادی از روستاهای اطراف بر اثر سیل تلف شده اند و استقرار اورژانس در منطقه ضروری است.


ترابی نژاد ادامه داد: هر دستگاهی با همکاری بخشداری­های تابعه میزان خسارت وارده به امکانات و تأسیسات خود را برآورد و بلافاصله به فرمانداری برای ارائه به ستاد بحران استان و همچنیین استاندار منعکس کند.


فرماندار شهرستان چگنی اعلام کرد: خسارت وارده به بخش مرکزی به­ مراتب کمتر از بخش شاهیوند بوده ولی بیشتر خسارت وارد شده در بخش شاهیوند بوده است. 


ترابی نژاد تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی شهرستان بلافاصله نسبت به حمل پل­های موقتی که قرار است در محل پل­های آسیب دیده نصب شوند، اقدام کند.


وی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی باید نسبت به ریزش ­برداری از سطوح جاده ­های شهرستان به خصوص در بخش شاهیوند اقدام کند، افزود: پل­های موقت هرچه سریع تر توسط مهندسان اداره راه و شهرسازی که از استان دعوت به همکاری می ­شوند در محل­های آسیب دیده نصب شوند.


ترابی نژاد ادامه داد: همچنین اداره آب و فاضلاب روستایی نسبت به اتصال شبکه آب رسانی روستاهای آسیب دیده اقدام سریع انجام داده و اگر این امر مقدور نیست نسبت به آب ­رسانی به این روستاها از طریق تانکر اقدام کند.


وی با بیان اینکه باید تمامی ظرفیت­های موجود بخش خصوصی، به خصوص پیمانکاران شاغل در سطح شهرستان برای بهبود وضعیت موجود به­ کار گرفته شوند، یادآور شد: بخشداران تابعه موظفند حداکثر تا ساعت 12 ظهر شنبه نسبت به ارائه گزارش مکتوب از میزان خسارت وارد شده به بخش­های تحت مدیریت­ خود به تفکیک دستگاه­های مختلف، اقدام کنند.


فرماندار چگنی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه­ها به­ خصوص جهاد کشاورزی، میزان خسارت ها را به شکل دقیق و با جزئیات کافی ارائه کنند، بیان کرد: بنیاد مسکن با کمک بخشداری­ها نسبت به شناسایی منازل مسکونی خسارت دیده در روستاهای آسیب دیده اقدام کند.


***مشکل سوخت رسانی در منطقه


وی ادامه داد: اداره برق شهرستان پس از قطع باران از طریق پیگیری و رایزنی با مسئولان استانی این اداره نسبت به تعویض و اصلاح سایر مقرهای برق به ­خصوص در بخش شاهیوند اقدام کرده و تیر برق­های آسیب دیده جایگزین شوند.


فرماندار چگنی با بیان اینکه در ارتباط با بحث سوخت­ رسانی به ­خصوص در منطقه شاهیوند مشکلات اساسی وجود دارد خواستار رفع مشکل توسط متولیان امر شد.


ترابی نژاد همچنین از کمیته امداد و بهزیستی شهرستان خواست نسبت به کمک­ رسانی غذایی، دارویی و پوشاکی به خانواده ­های تحت پوشش این دستگاه­ها اقدام کنند،وی اظهار کرد: امور عشایری نسبت به برآورد خسارت های وارد شده به عشایر شهرستان اقدام لازم را انجام داده و نسبت به جابجایی عشایری که در مسیل رودخانه ­ها و مناطق ناامن قرار دارند، پیگیری کند.


وی یادآور شد: اداره امور آب شهرستان نسبت به تهیه آمار دقیق آسیب­های وارده بر موتور تلمبه­ های حاشیه رودخانه ها، چاه­های کشاورزی و همچنین اندازه ­گیری دبی رودخانه­ های شهرستان در محل ایستگاه های مستقر برای آگاهی از میزان بارش اقدام کند.


فرماندار شهرستان چگنی با اشاره به ورود توده جدید بارشی از یکشنبه به استان و به ­تبع شهرستان چگنی از تمام اداره های شهرستان خواست این شرایط را جدی گرفته و برای خطرهای احتمالی آماده باشند.


ترابی نژاد با تاکید بر لزوم خروج عشایر کوچروی مهاجر که در سطح شهرستان هستند گفت: جایگاه­های CNG شهرداری که دچار خسارت شده اند هر چه سریع تر تعمیر و آماده سرویس دهی شوند.


وی با بیان اینکه تمامی خودروها و امکانات اداری شهرستان برای کمک رسانی در وضعیت بحرانی آماده باش هستند و سوخت آنها فراهم شده است، یادآور شد: علوفه مورد نیاز برای روستاییانی که انبارهای علوفه شان در اثر سیل به کلی خسارت دیده اند نیز باید تامین شود.


چگنی یکی از شهرستان های استان لرستان و مرکز آن شهر دوره است. 


این شهرستان در سال ۱۳۹۰ به عنوان دهمین شهرستان استان لرستان شکل گرفت و دارای سه بخش به نام های ویسیان، مرکزی و کشکان با پنج دهستان است.






تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن