محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845857938
در سینمامعیار مطرح شد فیلم«۳۶۰درجه» تریلری که مخاطب را با خود همراه میکند/ مسافرآستانه: تولید فیلمهای ویدئویی به فارابی منتقل شده است
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در سینمامعیار مطرح شد
فیلم«۳۶۰درجه» تریلری که مخاطب را با خود همراه میکند/ مسافرآستانه: تولید فیلمهای ویدئویی به فارابی منتقل شده است
برنامه این هفته سینما معیار با موضوع «فیلم ۳۶۰درجه» و با حضور سید جلال ساداتیان، امیرعباس صباغ، پوریا ذوالفقاری و حسین مسافرآستانه و با اجرای سید امیر جاوید برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه این هفته سینما معیار با موضوع « فیلم 360 درجه » و با حضور سید جمال ساداتیان، امیرعباس صباغ، پوریا ذوالفقاری و حسین مسافرآستانه و با اجرای سید امیر جاوید برگزار شد. امیرعباس صباغ در رابطه با عدم حضور فیلم «360 درجه» در جشنواره به صحبت پرداخت و گفت: از پاسخی که آقای قریبیان دادند شروع میکنم که به خاطر اظهار نظرشان درباره فیلم عصبانی نیستم، فیلم 360 درجه را کنار گذاشتند و احتمالا به خاطر همین فشارها و تضادی که در اصحاب رسانه و کسانی که فیلم را در اکران خصوصی دیدند به همدیگر خبر دادند که فیلم خوبیست. در جشنواره سال پیش که اکثر فیلمها یک جنس بودند و جای تاسف دارد که این همه توجه و اصرار آقای ایوبی روی یک جنس سینمای خاص است که مخاطب کمی دارد و دو فیلم موفق داشته است و به دلیل همین تمایلات مدیران جا برای این جنس سینما تنگ می شود. در جشنواره این فیلم کنار گذاشته می شود و باز به گفته خود آقای قریبیان در جشنواره بین الملل تقاضایی نداشتند و احتمالا به دلیل همین تناقض این کار را هم کردهاند. امیدوارم اگر توجه خاصی به این جنس سینما نمی شود هم سطح هنر و تجربه به آن توجه شود و این اجازه به فیلمسازان داده شود که در شرایط برابر به سمت این نوع سینما بیایند. جشنواره فجر و نبود سلیقه واحد در سالهای مختلف ذوالفقاری نیز در همین رابطه اضافه کرد: مشکلات سینمای ایران خیلی ریشه ای تر و پایه ای تر است، سینمایی که تقریبا دیگر نه مدیر و نه فیلمساز می تواند پای تولیداتش بایستد چند جای کارش میلنگد. در مورد فیلم 360 درجه آقای سام قریبیان واکنش خوبی نشان داد و گفت امیدوارم بقیه موفق باشند، بزرگترین کارگردانان ما با رودربایستی فیلم هایشان پذیرفته شده و واکنش هایی را دیده اند که آرزو می کردند کاش فیلمشان به جشنواره نمی آمد. جشنواره فجر شاید تنها جشنواره ای باشد که نمی توان سلیقه اش را تشخیص داد، اگر جشنواره فجر 360 درجه و فیلم هایی که به سمت سینمای ملی گرایش دارند را کنار می گذارند که به جشنواره نیاید چرا «قندونجهیزیه» به بخش بین الملل رفت؟ دلیل این را در کنار پریشانی مدیریت فرهنگی در این می بینم که فجر دبیر ثابت ندارد. امسال به استقبال جشنواره سی و چهارم می رویم و این قدمتی است که می توانید با آن ابراز وجود کنید، جشنواره می تواند بگوید من کاری به سینمای بدنه ندارم و سراغ فیلم های هنری می روم. درباره عدم ورود فیلم به نظرم می رسد بخشی از مدیریت فرهنگی ما چندان راغب به فیلم های قهرمان محور نیست و این خیلی روشن است و نتیجه این شده که سینمای ما سینمای آپارتمانی شده است. امیر عباس در ادامه ی این بحث گفت: سیاستی که مخصوصا از دهه 60 پایه گذاری شد مقابله با سینمای ستاره ساز و قهرمان پرور بود، و در بلند مدت عمر ستاره های ما هم کوتاه شده است. ما الان ستاره ای در سینما نداریم و اگر نگاه کنید می بینید فیلمهایی که پر از ستاره هستند فروش نکرده اند. ژانر اکشن و معمایی کجاست؟ وی ادامه داد: سینمای ما سینمای کپی کار بوده و فیلمسازان ما معمولا دنبال فرمول های مشخص بوده اند و این باعث شده یکسری ژانرها را کنار بگذاریم. ژانر اکشن و معمایی کجاست؟ چه طور می شود که در سال 60-70 فیلم تولید می شود و یکی از مهمترین ژانرها که هم به لحاظ اقتصادی می تواند تضمینی به گیشه بدهد و هم مردم را به دیدن فیلم بکشاند محو می شود. سپس صباغ در مورد فیلم 360 درجه صحبت کرد و گفت: شاید اینکه آقای قریبیان در ابتدای سینمایش متعهدانه به ژانر پرداخته واکنش مثبت منتقدان به فیلم گنهکاران بود، اینها بیشتر قابلیت ارتباط با مردم را دارد و به نظرم در مورد 360 درجه تلاشی که ایشان برای این فیلم کرده و یک تریلر جذابی که مخاطب را تا انتها پای فیلم بکشاند کاملا قابل ستایش است و علاقه ای که ایشان داشته فیلم سینمایی بسازد و تلاش و تصویرسازی ایشان قابل احترام است و می تواند نقطه شروع باشد. در چنین سینمایی که همه چیز آن میلنگد فیلم را دوست نداشتم اما اکراه دارم که روی نکات منفی فیلم تاکید کنم چون تجربهای جدید است. فیلم فروش خوبی نداشته اما از جنس سینمایی است که خیلی پتانسیل این را دارد که به آن پرداخته شود و قطعا مردم را به سینما می کشاند. مصائب ساخت فیلمهای پلیسی ذوالفقاری نیز نکاتی را افزود و خاطر نشان کرد: سینمای ما اساسا ملودرام بوده، جامعه ما شرایط اجتماعی متلاطمی داشته است. در دهه 60 درگیر جنگ بوده و در دهه 70 متولدین دهه 60 به بلوغ و جوانی رسیده اند و در دهه 80 به شکلی دیگر، و این توقع از سینما بوده که به اینها بپردازد ضمن اینکه خود جامعه هم بستر نابی برای پرداختن بوده است، ملودرام تنها ژانریست که هنوز به حیاتش ادامه می دهد ولی در سینمای خودمان با اولین تجربه های محمدعلی سجادی و محمدرضا اعلامی مگر چقدر مهربان بود؟ وی ادامه داد: در فیلم پلیسی دستمان خالیست و کارگردانان ما باید سعی کنند کاری خیلی سخت انجام دهند و آن هم ملموس کردن شخصیت ها و مولفه هایی است که خاستگاهشان فرهنگ و دنیای دیگری است و دلیل ملموس نبودن شخصیت ها بحث ممیزی است. قهرمان باید علیه نیروی قوی تری طغیان کند و قهرمان ما علیه چه چیزی باید طغیان کند که به جایی برنخورد؟ ما طغیان را از قهرمان گرفته ایم و می گوییم به حیات طبیعی خودت ادامه بده. سینمای ایران با تمام ایراداتش خیلی سخت جان است و هیچ جای دنیا نمی بینید که اینقدر باید و نباید عجیب پیش پای فیلمسازان گذاشته شود و همچنان فیلم ساخته شود. انتظار منتقدان از فیلم ۳۶۰ درجه صباغ در تحلیل و واکاوی فیلم 360 درجه بیان داشت: خیلی از نقدهای منفی که روی فیلم نوشته شده با شاینینگ کوبری مقایسه شده و معلوم است وقتی چنین معیاری باشد این فیلم، فیلم بدی است ولی دو نکته به نظرم می رسد که اگر اینها در 360 درجه توجه بیشتری می شد می توانستیم با فیلمی بالاتر از استاندارد مواجه باشیم و از خیلی جهات به عنوان فیلم الگو نام ببریم، یکی از اشکالاتی که 360 درجه دارد عدم باورپذیری اش برای مخاطب است، البته منظورم این نیست که همین زندگی روزمره باشد، بلکه فیلمی که به قدری ملموس و هنرمندانه باشد که مخاطب کاملا با آن ارتباط برقرار کند، یکی از مشکلات 360 درجه جدا از قهرمان، انتخاب میلاد کی مرام است انتخاب خوبی نبوده است و تماشاگر نمی تواند با کی مرام ارتباط برقرار کند و تمام ابهت یک قهرمان این است که مخاطب تا پایان با آن همراه باشد، وقتی در پایان فیلم میلاد کی مرام کشته می شود اصلا مخاطب ناراحت نمی شود! دیالوگهای تصنعی و شخصیتهایی که در نیامدهاند وی افزود: به شخصیتهای فرعی خوب پرداخته نشده و گذرا بوده است، بازی بهاره رهنما با آن حرکات فیلم را هجو می کند و حسین سلیمانی جزو بدمنها قرار گرفته و فیلم بیشتر بار طنز دارد یعنی در یک فضای تعلیق جدی و خشن فیلم، بودن این دو کاراکتر هجو فیلم است که واقعا به فیلم آسیب زده است. دیالوگ ها هم برخی جاها تصنعی شده و خیلی به دهن بازیگر نمی نشیند و مجموعه این عوامل به باورپذیری فیلم برای مخاطب آسیب زده و فکر می کنم مهمترین عامل عدم فروش فیلم این موضوع باشد که نتوانسته با تماشاگر این ارتباط را برقرار کند، علیرغم ساختار روایی هوشمندانه و کلاسیکی که در عین اینکه ساده و سرراست نیست مخاطب را همراه کرده است. ذوالفقاری نیز نکته ای افزود و گفت: در سینمای خودمان وقتی مثلا کاراکتر پیرمردی را نشان می دهند که از زندان آمده و ارتکاب جرم نکرده ای را پذیرفته، مخاطب ایرانی برای شناختن او نیاز به شناسنامه بیشتری ندارد چون در سینمای ما سابقه دارد، وقتی درباره ژانر صحبت می کنیم وقتی مثلا فرد جذاب ولی بی احساس را در سینمای نوآر داریم خیلی نیاز نیست از او بیشتر بگوییم و مشکل بومی نشدن این ژانر نچسب بودن کاراکترهاست. آیا ابهام اخلاقی و از بین رفتن ارزش های سنتی در جامعه ما تصویرش مطابق آن چیزیست که در غرب اتفاق افتاده است؟ در سینمای دنیا هم به آن شکل فیلم نوآر ساخته نمی شود ولی فیلم های زیادی وامدار آن هستند که سینمای ما می تواند برداشت کند. سام قریبیان در بین فیلم اولی های ما از معدود کسانی است که سلیقه سینمایی مشخصی دارد و این خیلی خوب است و تلاش کرده در فیلم گنهکاران و این فیلم پلیس و وکیل متفاوت و حتی رئیس باند خلافکاران متفاوتی را نشان دهد و این تجربه ها موجب می شود از بند کلیشه ها رها شویم. مسافرآستانه: سازمان سینمایی خواست دوست دیگری موسسه را راهبری کند در ادامه، حسین مسافرآستانه رئیس سابق موسسه رسانه های تصویری در خصوص عزل خود توضیح داد و گفت: بنده در محیط کاری با دوستانم یا کسانی که آشنایی قبلی با آنها نداشته ام سیستم و تعریفی دارم و هدفمندی و برنامه خود را دنبال می کنم و آقای ایوبی هم از برنامههایم راضی بودند اما در این تغییر نگرشها و سیاستها شاید بنده خیلی نه علاقهمند باشم و نه بتوانم نقش آفرینی کنم. مجری برنامه سوال کرد: این سیاست های کلان سازمان سینمایی است یا سیاست های کلان دوستی که یکبار هم میخواست موسسه رسانه های تصویری را منحل کند؟ تولید فیلمهای ویدئویی به فارابی منتقل شده است وی در پاسخ گفت: هم از سمت وزارتخانه و هم از سمت سازمان سینمایی است و این تغییر نگاه و تغییر کاربری موسسات، حق مسلم هر وزارتخانه ای است که می خواهد موسسات را تحتالحمایهی خودش در راستای اهداف مورد نظر خود به کار بگیرد ولی در راستای این تغییرات انجام شده در بحث تولید فیلم های ویدئویی به فارابی منتقل شده است و اینجا می خواهد رویکرد پشتیبانی از جشنواره ها و امور بین الملل را داشته باشد و تنها در حوزه فروش فیلم در فضای مجازی کار کند و اینها مجموعه تغییراتی است که این دولت در خصوص عملکرد موسسه رسانههای تصویری در نظر دارد، بخشی از آن را اجرایی کرده و بخشی دیگر را هم اجرایی می کند، بنده هیچوقت کاری را بدون تخصص یا علاقه نپذیرفته ام. ایشان در ادامه گفت: خود سازمان به این نتیجه رسید که دوست دیگری در ادامه مسیر موسسه را راهبری کند و من در بخش های دیگر سازمان سینمایی همکاری کنم. بنده در حال حاضر به عنوان مشاور رئیس سازمان و عضو دو شورای سینمایی هستم که در ادامه فعالیت، بیشتر در آنجا تمرکز خواهم کرد. برنامه رادیویی سینما معیار پنجشنبهها ساعت 14:30 به طور زنده از رادیو گفتوگو پخش میشود. برنامهای با اجرای سید امیر جاوید و تهیه کنندگی و سردبیری محمد جواد طالبی که سعی دارد ضمن پرداختن به مسائل اساسی سینمای ایران سطح آگاهی مخاطب از فیلمهای روی پرده را بالا ببرد. انتهای پیام/ج
94/08/09 - 00:07
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]
صفحات پیشنهادی
یادداشت/ «خاکستر و برف» پرسشهای متعددی مطرح میکند
یادداشت خاکستر و برف پرسشهای متعددی مطرح میکندفیلم خاکستر و برف پرسشهای متعددی برمی انگیزد و بیننده را تا مدتی حتی پس از تماشا درگیر خود میکند و از این نظر بسیاری از صحنهها برایش تداعی شده و تازگی دارد به گزارش خبرگزاری فارس فیلم خاکستر و برف ساخته کارگردان جوان وتوانمنهمراه با ثبت 1115 فیلم مستند اعلام شد افزایش 12.6 درصدی برای شرکت در بخش «مسابقه ملی» سینما حقیقت
همراه با ثبت 1115 فیلم مستند اعلام شدافزایش 12 6 درصدی برای شرکت در بخش مسابقه ملی سینما حقیقتبا پایان مهلت ارسال فیلم به دبیرخانه نهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت 1115 تقاضای شرکت فیلم مستند ایرانی روی سایت جشنواره به ثبت رسیده که نمایانگر افزایش 12 6 درصدی نسبت به دورهمهتاب کرامتی در گفتوگو با فارس مطرح کرد «رستاخیز» را بدون پیش داوری ببینید/ این فیلم با صدق دل ساخت
مهتاب کرامتی در گفتوگو با فارس مطرح کردرستاخیز را بدون پیش داوری ببینید این فیلم با صدق دل ساخته شدمهتاب کرامتی گفت ابتدا باید ببینیم که در جایگاهی قرار داریم که در مورد یک موضوع نظر بدهیم یا خیر بهتر است بدون پیش داوری فیلم سینمایی رستاخیز را ببینیم حتما مخاطبین با انرژی مثبچرا برخی ناکامی فیلمهایشان را به پای دیگران مینویسند؟ مخاطبان «محمد رسولالله(ص)» سینماروهایی که
چرا برخی ناکامی فیلمهایشان را به پای دیگران مینویسند مخاطبان محمد رسولالله ص سینماروهایی که میشناسید نیستند در برابر قمپز روشنفکری هم اینگونه میایستید فیلم سینمایی محمد رسولالله ص مخاطبانی را به سینما اضافه کرد که بیشترشان سالها بود به خاطر قمپزهای روشنفکری در فیلمساداتیان در برنامه سینمامعیار: فیلم«خمسه خمسه» قطعا به جشنواره فجر نخواهد رسید
ساداتیان در برنامه سینمامعیار فیلمخمسه خمسه قطعا به جشنواره فجر نخواهد رسیدفیلم سینمایی خمسه خمسه درباره سال های نخست جنگ است و فیلم بسیار سختی است لذا باید به شکل یک عملیات واقعی بازسازی شود و درصورتی که امکانات کافی برای فیلم محیا شود می شود آن را ساخت به گزارش خبرنگار سینمایاکران «احتمال باران اسیدی» درگروه هنر و تجربه/یک شاعر مشهور نقش اول این فیلم را بازی میکند
اکران احتمال باران اسیدی درگروه هنر و تجربه یک شاعر مشهور نقش اول این فیلم را بازی میکند فرهنگ > سینما - اعتماد نوشت نشست خبری فیلم احتمال باران اسیدی نخستین فیلم بلند سینمایی بهتاش صناعیها در آستانه اکران عمومی این اثر در گروه هنر و تجربه با حضور کارگردان مریانجمن جلوههای ویژه آمریکا از «ریدلی اسکات» تقدیر میکند
انجمن جلوههای ویژه آمریکا از ریدلی اسکات تقدیر میکندانجمن جلوههای ویژه آمریکا با اعطای جایزه یک عمر دستاورد حرفهای از ریدلی اسکات تقدیر خواهد کرد به گزارش خبرنگار سینمایی فارس انجمن جلوههای ویژه آمریکا در چهاردهمین دوره از رقابتهای خود با اعطای جایزه یک عمر دستاورد حرفهاتماشای فیلم همراه با ماساژ و سرو غذا
تماشای فیلم همراه با ماساژ و سرو غذاتاریخ انتشار يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵ ۱۵ قیمت بلیط سینما در اقصی نقاط جهان چقدر است گرانترین سینماهای جهان کدامند در لوکسترین سینماهای جهان چه خدماتی ارائه میشود در گزارشی قیمت بلیط سینما در برخی کشورهای مهم جهان و اینک«فصل فراموشی فریبا» جایزه بهترین فیلم جشنواره هارتلند آمریکا را دریافت کرد
فصل فراموشی فریبا جایزه بهترین فیلم جشنواره هارتلند آمریکا را دریافت کردجشنواره بینالمللی فیلم هارتلند آمریکا به عنوان جشنواره مقدماتی آکادمی اسکار در آمریکا است و دریافت کنندگانش به آکادمی اسکار معرفی میشوند جایزه بهترین فیلم را به فصل فراموشی فریبا اهدا کرد به گزارش خبرگزاری«گل به دروازه خودی» و «عبور از بن بست» در برنامه ثریا بروی آنتن میروند
گل به دروازه خودی و عبور از بن بست در برنامه ثریا بروی آنتن میروندپنجمین قسمت مجموعه مستند عبور از بن بست واقعیات تأسف بار صنعت نفت و پتروشیمی کشور را بازگو می کند به گزارش خبرگزاری فارس امشب بعد از سریال شبانه مستند گل به دروازه خودی از شبکه یک پخش میشود این مستند از نگا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها