تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819907985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کریمی: بنگر اصلحه پنهان پرسپولیس است ::


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: کریمی: بنگر اصلحه پنهان پرسپولیس است
فیروز کریمی که خودش سابقه نشستن روی نیمکت استقلال در دربی را دارد صحبت های جالبی قبل از این بازی بزرگ انجام می‌ دهد.

به گزارش "ورزش سه"، کریمی در حال حاضر به عنوان یک کارشنانس فوتبالی و از بیرون به دربی هشتادویکم نگاه می‌ کند و در مورد این بازی و حواشی‌اش توضیحاتی می‌دهد.

شاهد جذاب‌ترین دربی سال‌های اخیر خواهید بود
خیلی از دلایل برای جذاب شدن این دربی نسبت به دربی های گذشته وجود دارد. به شما قول می‌ دهم شاهد زیباترین دربی های اخیر باشید. به هر حال هر دو تیم در شرایط ایده آل هستند و این قضیه به آنها این اجازه را می‌ دهد که فوتبالی توانمندی به اجرا بگذارند و شرایط در جدول به گونه‌ای پیش می‌ رود که هر دو تیم به فکر کسب 3 امتیاز هستند چون می‌ دانند از کسب تساوی چیزی عایدشان نمی‌ شود. ضمن اینکه پیروزی در این مسابقه تعیین کننده قسمت عمده ای از راهی است که این دو تیم طی می‌ کنند و در این بازی آمادگی فردی بازیکنان و آمادگی تیم خیلی مهم است. هر دو تیم در شرایطی هستند که آماده انجام مسابقات هفتگی هستند. با توجه به اینکه وقفه های زیادی در لیگ افتاده اما در حال حاضر دو تیم در شرایط مسابقه قرار دارند و وقتی که من دو تیم را بررسی کردم، هر جفتشان تیم های بالای منحنی هستند و از طرف دیگر یارانشان را کامل در اختیار دارند به همین دلیل بازی خوبی را شاهد خواهیم بود.

طرفدار هیچ یک از دو تیم نیستم و دلم یک بازی جذاب می‌خواهد
پیش از اینکه بخواهم طرفداری از یکی از این دو تیم بکنم بیشتر دلم می‌ خواهد بازی جذابی از این دو تیم شاهد باشیم. به هر حال این دو تیم از سرمایه های فوتبال هستند و از طرفداران خوبی برخوردارند آنها طرفدارانی فهیم دارند و من لیدرهای این دو تیم را از نزدیک می‌ شناسم. هر دو تیم تماشاگران فوتبال فهم و خوبی دارند و حتی شما شاهد بودید در برخی از موارد زمانی که استقلال یا پرسپولیس خوب بازی نمی‌ کردند و نتیجه نمی‌ گرفتند باز هم هواداران به حمایتشان ادامه می‌ دهند و این نشان از فهم فوتبالی بالای آنها دارد و من از نزدیک این قضیه را لمس کرده ام و می‌ دانم هواداران این دو تیم قدرشناس هستند.

در استقلال از حضور هواداران قدرشنانس لذت بردم
به طرفداران تمام تیم ها احترام می‌ گذارم ولی من فصلی که در استقلال بودم واقعا از تعامل طرفداران با یکدیگر لذت بردم در حالی که روزهای خوبی نداشتیم و شرایط ویژه بود اما هواداران واقعا با تیم همسویی داشتند و قدرشناس بودند فکر نمی‌کنم هیچ جای دنیا اینگونه باشد حتی در کشور خودمان که نگاه کنید بعضی طرفداران حتی در دو بازی هم پای مربی خودشان نمی‌ ایستند و دلخوشی ای برای مربی باقی نمی‌ گذارند.

چرا در دقیقه 7 هواداران پروین را تشویق نکنند؟
علاوه بر اینکه به این معتقد هستم که هواداران باید هادی نوروزی و ناصرحجازی را در دقایق یک و 24 تشویق کنند. به نظر من علاوه بر این کار باید تمام سرداران پرسپولیس و استقلال را از دقیقه یک تا 90 تشویق کنند. تمام کسانی که برای این تیم زحمت کشیده اند و باید هواداران قدرشناس آنها باشند. کسانی که در حال حاضر به رحمت خدا رفته‌اند و در جمع ما نیستند یادشان برای ما عزیز است و خاطراتشان را در ذهنمان مرور می‌ کنیم اما در این بین کسانی هستند که زنده‌اند و امیدوارم که سالیان سال عمر با عزت داشته باشند. درست است که در بین ما رفته اند یادشان زنده است اما کسانی که الان هستند عزیزند و هواداران باید آنها را نیز تشویق کنند و یاد پیشکسوتان را در بازی زنده نگه دارند. چرا در دقیقه 7 بازی یا در دقیقه 3 اصغر حاجیلو و در دقیقه 11 حسن روشن و یا در دقیقه 17 فرشاد پیوس را تشویق نکنند؟

محسن بنگر اسلحه پنهان پرسپولیس است
به عنوان بازیکن کلیدی از استقلال اگر خسرو حیدری باشد که او را انتخاب می‌ کنم. اگر هم نه به جایش امید ابراهیمی یا سجاد شهباززاده و از پرسپولیس هم طارمی می‌ تواند گره‌گشا باشد. از طرف دیگر بنگر اسلحه پنهان پرسپولیسی‌هاست. متاسفانه در حال حاضر در کشور ما موجی به وجود آمده تحت عنوان پیدا کردن بازیکن جوان، من برای این قضیه احترام قائلم و خودم کسی هستم که بیشترین جوان ها را به لیگ معرفی کرده ام اما دفاعی مثل بنگر کم داریم. او یک دفاع پرتوان با تمام ویژگی های یک دفاع وسط هست و می‌ تواند جزو سرنوشت سازهای دربی باشد. البته در کنار این دو امید عالیشاه را نیز اضافه کنید.
جای جباری و پروین خالی است

به نظر من جای تمام بازیکنان قدیمی در این دربی خالی است ولی از باب زنده نگه داشتن یاد عزیزان من در این دربی جالی علی پروین و علی جباری را خالی می‌ دانم.

شفاف سازی فیروز کریمی از مشکل سرخابی ها بعد از اتمام دربی
این بازی نیازی به توصیه فنی ندارد هر دو تیم کمبودی دارند که منجر به زیبا بازی کردنشان می‌ شود اما من پیش از بازی به گفتن همین قضیه بسنده می‌ کنم و نمی‌ خواهم از آن مشکل حرفی بزنم که خدایی ناکرده قبل از دربی حرف و حدیثی پیش بیاید. این مشکل را بعد از اتمام بازی در شبکه ورزش که ساعت 8 شب میهمانشان هستم موشکافی می‌ کنم و می‌ گویم چرا بازی زیبا و جذاب از آب درآمده. ممکن است در یک بازی 5 حمله شود و پرگل هم از آب دربیاید مثل بازی ذوب‌آهن و تراکتور ولی ممکن در یک بازی گل های کمی زده شود اما صحنه های اعجاب انگیز و جالبی داشته باشد. ممکن است دربی هم جزو یکی از همین بازی ها باشد.

اگر تیم‌تان باخت و خوب بازی کرد تشویقش کنید
جذابیت دربی متخص به فوتبال ایران نمی‌ شود و در تمام دنیا فوتبال جذاب است در همین ایران خودمان، در تمام استان ها دربی ها از حساسیت های خاص خودش برخوردار است. به هر حال ما در اصفهان دربی سپاهان و ذوب‌آهن، در تبریز تراکتور و ماشین سازی، در گیلان ملوان و سپیدرود، در شیراز فجرسپاسی و برق و در خوزستان فولاد و استقلال اهواز را داشته ایم و داریم و یکسری تیم ها هم در کنار این ها دربی را تشکیل داده اند. اما من طبق سابقه تاریخی این تیم ها از دربی که در استان ها برگزار می‌ شود نام بردم. مثلا شما حسابش را کنید در لالیگا همیشه در بازی بین دو تیم رئال و اتلتیکومادرید حساسیت از قدیم بوده و هست و این دربی ها حس خوبی را ایجاد می‌ کنند و من معتقدم تماشاگران باید از تیم هایشان بخواهند زیبا بازی کنند و دنبال نتیجه نباشند و طرفداران هر تیمی که تیمشان خوب بازی کرد باید آن را مورد تشویق قرار بدهند و حتی اگر تیمشان بازنده شد ولی خوب بازی کرد از تشویق کردن آنها غافل نمانند. ما باید بازیکنان برای انجام یک بازی زیبا تشویق و حمایت کنیم.

نه هدایت استقلال را قبول می‌ کردم نه هدایت پرسپولیس
اگر قبل از دربی به من بگویند دوست دارید سرمربیگری استقلال یا پرسپولیس را قبول کنی می‌ گویم هیچ کدام. مربی باید موقعی هدایت یک تیم را در دست بگیرد که زمان داشته باشد نه اینکه مثلا 12، 13 روز مانده به دربی بگویند کدام تیم را انتخاب می‌ کنی. البته من چنین تجربه‌هایی داشته ام مثلا 43 روز در ذوب‌آهن یا 51 روز در ملوان، چنین روزهایی را تجربه کرده ام و قبلش هیچ زمانی برای جمع و جور کردن تیم نداشتم. البته خدا کمکم کرد و من از پسش برآمدم ولی یک مربی باید زمان داشته باشد تا تفکرات خودش را به تیم القا بدهد.

قشنگ ترین دربی زمانی بود که خودم سرمربی استقلال بودم
 اگر بخواهم از بین دربی ها بهترین دربی را انتخاب کنم، آن را انتخاب می‌ کردم که خودم روی نیمکت استقلال بودم. آن بازی بسیار زیبا و جذاب بود و با اینکه شرایط استقلال در جدول خوب نبود و برعکس پرسپولیس شرایط خوبی داشت اما خلاف رویه جدول روند بازی عالی بود و کفه ترازو در آن بازی به نفع ما بود. اما دربی های خوب دیگری هم داشتیم درست مثل آن دربی ای که 2 ـ 2 شد.

منصوریان با داشتن درد هم برای ما بازی می‌ کرد
در دربی که خودم سرمربی استقلال بود علی منصوریان بازی کرد و اتفاقا خیلی زحمت کشید. آن سالی که در استقلال بودم منصوریان با وجود اینکه از ناحیه رباط صلیبی آسیب دیده بود ولی به خاطر روحیه جوانمردی تا آخر کار ایستادگی کرد و ما را یاری کرد. با وجود دردی که داشت بازی می‌ کرد و به خاطر تمام زحماتی که کشید از او ممنونم. ان‎شاءالله همیشه موفق باشد.

انتخاب مجتبی‌های استقلال و پرسپولیس به عنوان بهترین
اگر بخواهم بهترین بازیکنان بعد از انقلاب را در دربی و به صورت کلی انتخاب کنم، در یک دهه اخیر مجتبی محرمی از پرسپولیس و مجتبی جباری از استقلال را انتخاب می‌ کنم. به هر حال این ها بهترین بازیکنان تیم های خود بودند البته در کنارشان فوتبالیست های هم‌دوره‌شان خوب بودند ولی به گونه ای این دو از فوتبال جلوتر بودند و شایستگی داشتند. من دو مجتبی را از دو تیم انتخاب می‌ کنم.

توضیح فیروز کریمی درباره انتقاد ورمزیار از شاهرودی، میناوند و محرمی
وقتی از کریمی سوال شد نظرش در مورد اظهاران صادق ورمزیار بعد از نظرسنجی برنامه نود مبنی بر اینکه از رضا شاهرودی و محرمی بازیکنان بهتری بودند که می‌ توانستند انتخاب شوند پاسخ داد: کسی نمی‌ تواند منکر شایستگی و توانمندی و زحمات ورمزیار شود او یکی بازیکن خوب باشگاه استقلال بود اما از آن طرف هم هیچ کس نمی‌ تواند منکر بازی های زیبای میناوند، محرمی و شاهرودی شود.

فیروز کریمی (سرمربی)

ارسال به تلگرام


13:17  1394/08/08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن