تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815219601




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برخورد قانونی با برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: برخورد قانونی با برداشت کنندگان غیرمجاز شن و ماسه استان‌ها > مازندران - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی گفت: با برداشت کنندگان غیر مجاز شن و ماسه برخورد قانونی می
شود

به گزارش خبرانلاین منطقه مازندران، قاسم حکمت شعار درباره برداشت بی رویه شن و ماسه در مجاورت زمین های شالیزاری شهرستان سوادکوه شمالی گفت: با توجه به اینکه برداشت نامناسب از برخی زمین ها باعث ایجاد مشکل در کشت و کار این زمین ها شده است، برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه و زمین های کشاورزی جرم تلقی شده و با برداشت‌کنندگان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مسوولیت حفاظت از زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها به‌ عهده همگان است، افزود: حفاظت از زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها امری ضروری است و حضور تمامی دستگاه‌های نظارتی در برخورد با برداشت غیرقانونی شن و ماسه می تواند از تغییر کاربری زمین‌های شالیزاری جلوگیری کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی خاطرنشان کرد: برداشت‎های غیرمجاز شن و ماسه از رودخانه‎ وزمین‌های منطقه سبب ناپایداری زمین‌های حاشیه شده و در مواقع سیلابی، خسارت شدیدی به زمین های مجاور وبافت کشاورزی وارد می ‎کند.
حکمت شعار اظهار کرد: به دلیل برداشت بی رویه و غیر مجاز شن و ماسه، سطح رودخانه پایین آمده و دردرازمدت کشاورزی منطقه را تحت شعاع قرار می دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تولید سالانه بیش از 430 تن عسل در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد وافزود: براساس انجام سرشماری کلنی‌های زنبور عسل، 280 زنبوردار در این شهرستان فعالیت دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی، تعداد كلنی‌های زنبور عسل این شهرستان را 32 هزار کلنی بامیانگین عملکرد 13.5 کیلوگرم عسل در هر كندو اعلام کرد.
حکمت شعار اظهار کرد: تعیین تعداد كندوهای صنعتی مدرن، آمارگیری از كندوهای مهاجر و پرداخت تسهیلات بانكی به زنبورداران، آمارگیری برای صدور دفترچه زنبورداری، دستیابی به میزان تولید عسل و شناسایی شاغلان بخش زنبورداری را از اهداف سرشماری كلنی های زنبور عسل برشمرد.
وی درباره امهال تسهیلات خسارت دیدگان بخش کشاورزی گفت: باید با شناسایی و معرفی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی که از بانک های عامل و صندوق‌های حمایتی تسهیلات بخش کشاورزی دریافت کردند و توانایی بازپرداخت را با توجه به خسارت وارده ندارند، زمینه حمایت هرچه بیشتر از بخش کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش فراهم شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی ادامه داد: تامین اجتماعی به منظور پایداری تولید و کمک به کشاورزان خسارت دیده، نسبت به تقسیط بدهی بیمه کشاورزان خسارت دیده اقدام کند



چهارشنبه 6 آبان 1394 - 09:57:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن