تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806907168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتانیاهو از داعش استفاده راهبردی می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نتانیاهو از داعش استفاده راهبردی می‌کند
نتانیاهو از داعش استفاده راهبردی می‌کند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند از تهدیدهای داعش به‌عنوان برگ برنده استفاده کند تا علاوه بر جلب افکار عمومی جهان به‌سمت این رژیم، فرصت از پای در آوردن گروه‌های مقاومت را فراهم کند.


به گزارش فرهنگ نیوز ، در سایه شتاب تحولات منطقه، مسائلی وجود دارد که باید درباره آن تأمل شود تا آشوب‌هایی که اکنون در منطقه خاورمیانه در جریان است تحولات منطقه را به‌سمت و سوی خطرناک سوق ندهد.
 
مهمترین این مسائل تلاش رژیم صهیونیستی برای ورود به خط مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه است. این رژیم با چنین اقدامی تلاش می‌کند همه گروه‌های مقاومت را در منطقه از پای در آورد، این در حالی است که گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی چندین ماه است که با سازمان‌های تروریستی در سوریه به‌ویژه جبهه النصره همکاری می‌کند.
 
از زمان اعلام تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به‌رهبری آمریکا، تل‌آویو از طریق رسانه‌های خود اعلام کرد، تمایل دارد در این ائتلاف مشارکت داشته باشد. همچنین تل‌آویو در ابراز امیدواری برای همکاری با کشورهای عربی در این زمینه تردید نکرد. این موضع گیری‌ها، به‌تازگی پس از اینکه گروه تروریستی داعش رژیم صهیونیستی را تهدید کرده پررنگ‌تر شده است.
 
اکنون رژیم اشغالگر در شرایط حساس منطقه که انتفاضه دیگری در سرزمین اشغال شده فلسطین در جریان است به تکاپو افتاده است. از این رو ضروری است علت صدور پیام از طرف داعش را درباره حوادث اخیر فلسطین تحلیل کرد. همزمان با این مسأله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، امین الحسینی مفتی فقید فلسطینی را متهم کرد که وی به هیتلر پیشنهاد داد که یهودیان را بسوزاند. از زمانی که گروه تروریستی داعش شکل گرفت در هیچ شرایطی از مسأله فلسطین سخن به میان نیاورده بلکه فقط در کشورهای منطقه به جنگ طایفه‌ای دامن می‌زند تا آنها را تجزیه کند. رژیم صهیونیستی توانسته است از پیام‌های داعش سوء استفاده کند تا افکار عمومی جهانی را به خود جلب کند، این در حالی است که داعش در هیچ شرایطی رژیم صهیونیستی را هدف قرار نداد بلکه با فرسایش ارتش کشورهای منطقه و کشورهای اطراف رژیم صهیونیستی آرزوی این رژیم را برآورده کرده است.
 
از این رو، شایسته نیست که در تعریف مفهوم واحدی تروریسم در جهان سستی کرد. سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین المللی تا کنون تعریف واحدی از تروریسم ارائه نداده‌اند، علت این مسأله آن است که منافع کشورهای مختلف در این زمینه با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین هیچ طرفی نمی‌تواند هر مسأله‌ای را بدون هیچ گونه موانعی به مسأله تروریستی تبدیل کند، به‌عنوان مثال هر یک از گروه‌های حزب‌الله و جنبش حماس از نظر برخی از کشورهای غربی در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده شده‌اند، این در حالی است در سطح ملی این گروه‌های نیروهای مقاومتی است که در برابر رژیم صهیونیستی اقدام می‌کنند و هدفشان آزادسازی سرزمین اشغال شده فلسطین است.
 
در نتیجه می‌توان گفت علت صدور پیام از طرف داعش فقط خدمت به منافع رژیم صهیونیستی است تا این رژیم با دستاویز قرار دادن پیام‌های داعش اتفاقات قدس و کرانه باختری را حمله‌های تروریستی قلمداد کند. قطعاً این رژیم در روزهای بعد در سطحی گسترده‌تر در رسانه‌های وابسته به خود از پیام‌های داعش و اقدام‌های جوانان فلسطین که با چاقو شهرک نشینان را هدف قرار می‌دهند، سوء استفاده خواهد کرد.
 
در پایان باید گفت اهداف بنیامین نتانیاهو و تهدیدات داعش با هم هیچ تفاوتی ندارند و اسراییل با چنین هیاهویی می‌خواهد خود را از تنگنای امنیتی رها سازد و این‌گونه وانمود سازد که امنیتش از طرف گروه‌های تروریستی تهدید می‌شود، در حالی که این رژیم سالها است که مردم منطقه را هدف قرار داده است.


منبع: تسنیم


94/8/6 - 09:17 - 2015-10-28 09:17:33





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن