محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1845578211
گفتوگوی فارس با بهرنگ توفیقی کارگردان سریال «آمین» تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است/ حذفیات کمی داشتیم
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گفتوگوی فارس با بهرنگ توفیقی کارگردان سریال «آمین»
تعجیل در قصه ها مخاطب «آمین» را سردرگم کرده است/ حذفیات کمی داشتیم
توفیقی گفت:زمانی که برای پرداختن به این قصه در نظر گرفته شده بود از ابتدا باید بیشتر در نظر گرفته میشد و الان که دیدم،متوجه شدم که تعجیل در قصهها و پرداخت به کاراکترها موجب سردرگمی مخاطبان شده است.
خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون: سریالهای پلیسی در هر کشور و فرهنگی مخاطبان خاص خود را دارد و در ایران نیز یکی از ژانرهای محبوب برای بینندگان سریالهای تلویزیونی است. مدتی است از پخش سریال پلیسی «آمین» که تجربه چهارم بهرنگ توفیقی در مقام کارگردان است،میگذرد. از گوشه و کنار شنیده میشود که تغییر کارگردان و حذف بخش هایی از سریال، در انتقال پیام این سریال به مخاطب بی تاثیر نبوده و فضایی گنگ را به تصویر کشیده که بیشتر مخاطبان را با سردرگمی مواجه کرده است. برای پاسخ به همه این سوالها با بهرنگ توفیقی کارگردان «آمین» که این روزها مشغول ضبط سریال «پشت بام تهران» است،به گفتوگو نشستیم. *به طور قطع کارگردانی اثری که قبل از شما کارگردان دیگری (منوچهر هادی) بخشهایی از آن را ساخته،دشوار است. -بله، سخت بود اما این سختی برایم جذاب بود و فکر کردم که این هم تجربهای است که با دیدن سکانسهای ضبط شده توسط هادی قطعا میتواند تجربه خوبی شود. *بروز مشکلات مالی این سریال باعث قطع همکاری هادی با پروژه شد؟ -روزی که پیشنهاد ساخت این سریال به من شد، از طرف خود منوچهر هادی به من پیشنهاد دادند. زمانیکه به دلایل توقف پروژه به دلایل مالی، منوچهر هادی درگیر ساخت فیلم سینمایی شده بود و نتوانست در ادامه سریال «آمین» را همراهی کند، به گروه تولید مرا پیشنهاد داده بود.
*در حال حاضر با منوچهر هادی در ارتباط هستید؟ -نه و دلیلش هم فقط به خاطر مشغلههای کاری من است چراکه مدتی است مشغول ضبط سریال «پشت بام تهران» هستم. من با ایشان هیچ مشکلی نداشتم و روزی که پیشنهاد ساخت سریال «آمین» به من شد، برای سریال دیگری قرارداد بسته بودم. معتقدم کارگردان باید از روز اول و پیش تولید با سریال همراه باشد و همیشه هم این موضوع را در کارهایم لحاظ کرده بودم چراکه روی سپری شدن پروسه پیش تولید حساسیت بالایی دارم و خودم در این مرحله از ساخت سریال، زمان بسیاری میگذارم و همیشه هم فکر میکنم نتیجه خوبی از این جریان گرفتم.بارها برایم پیش آمده که در مرحله تولید به موضوعی برخوردم و بعد از آن متوجه شدم که اگر برای مثال سکانس ایکس به خوبی درآمده و درست پیش رفته،ماحصل فکر و زمان گذاشتن در مرحله پیش تولید بوده است. *اصولا جذابیتی که به آن اشاره کردید، در چه بخشی از کار برایتان خلاصه میشد؟ -همیشه در سریال سازی وجه تکنیکال، برایم جذاب است و کارهایی که بتوانم در آنها این وجه را بگنجانم و یا اینکه خود اثر این قابلیت را در داشته باشد برایم از جذابیت بالایی برخوردار است.قصه آمین هم این موارد را داشت و به همین دلیل آن را دوست داشتم.
*چقدر با قصه آمین ارتباط گرفتید؟ و محدودیت زمانی و مالی تا چه اندازه روی نتیجه کار شما تاثیر داشت؟ -سالهاست که زامیاد سعدوندیان را میشناسم و با قصههایش آشنا هستم. قصه آمین قصهای پیچیده بود و با سایر قصههایی که در تلویزیون دیده بودیم تفاوت داشت. جالب است بدانید همان ابتدا که سریال پیشنهاد شد انتظار نداشتم یک سریال تلویزیونی تا این اندازه قصههای کوچک داشته باشد و روی جزئیاتش تاکید شود. *تا الان از نتیجه کار راضی بودهاید؟ -بله،اما ایرادی که خودم روی قصه میگیرم این است که شاید به خاطر محدودیت زمانی که داشتیم خیلی از قصهها آنطور که بیننده دوست دارد پرداخت و باز نشده است. *چقدر این موضوع به وضعیت مالی پروژه برمیگردد؟ -دلیل اصلیاش این نیست، اما خب شرایط مالی نیز در این باره بی تاثیر نیست.باید بگویم زمانی که برای پرداختن به این قصه در نظر گرفته شده بود از ابتدا باید بیشتر در نظر گرفته میشد و الان که دیدم،متوجه شدم که تعجیل در قصهها و پرداخت به کاراکترها موجب سردرگمی مخاطبان شده است.
*مشکلات مالی کار شما را دچار خلل کرد؟ -یادم هست قرار بود فضای لوکیشنی که برای فینال در نظر گرفتیم در شمال کشور باشد، اما به دلیل مسائل مالی و کمبود زمان این اتفاق نیفتاد و حس میکنم از لحاظ بصری به کار لطمه زد. *به عنوان کارگردان اثر چقدر به نویسنده ایده میدادید؟ -به این دلیل که از ابتدا با یک متن کامل مواجه شدم، پیش خودم فکر میکردم که از آن سریالهایی خواهد شد که تا پایان کامل است،اما حین ضبط متوجه شدیم که باید بخشهایی به کار اضافه شود و در مورد آنها با یکدیگر مشورت میکردیم و در نهایت سعی میکردیم تا به یک توافقی برسیم. خیلی با این موضوع موافق نبودم،اما متاسفانه این تغییر را داشتیم. *نیروی پلیس تا چه میزان به شما کمک کرد و از طرفی دیگر باعث حذفیات سکانسهایتان شد؟ -به این دلیل که قصه ما طوری روایت میشد که پلیس در آن کاملا مثبت بود، من هم خیلی اذیت نشدم که چرا به خاطر سانسور به کار ضربه خورد. از لحاظ دریافت امکانات نیز چیزی برایمان کم نگذاشتند و تنها چیزی که برای برخی از سکانسها احتیاج داشتیم، اما در اختیارمان قرار نگرفت، هلی کوپتر بود.
*زامیاد سعدوندیان نویسنده «آمین» به حذف بعضی سکانسها اشاره کرده، این موضوع صحت دارد؟ -در این سریال حذفیات داشتیم، اما خب ایشان هم جزئیاتی را در ذهنشان داشتند که برایشان اهمیت داشته است. به عقیده من و تا به اینجای پخش سریال، این حذفیات توسط مخاطب به وضوح احساس نشده و فکر میکنم اگر جزئیاتی که ایشان به آنها اشاره کردند، از اول هم وجود نداشت قصه را خیلی دچار ایراد نمیکرد،ضمن اینکه قطعا حضورش میتوانست خیلی از بافتهای قصه را محکمتر کند. *شما تکنیک فلش فوروارد را در سریال «انقلاب زیبا» هم تجربه کرده بودید و در سریال «آمین» نیز این نوع روایت را برای مخاطبان خود در نظر گرفتید. -زمانیکه به گروه پیوستم، بخشی از سریال توسط منوچهر هادی ضبط شده بود و من هم تا جایی که توانستم سعی کردم به ساختاری که هادی از ابتدا در نظر گرفته بود نزدیک باشم. برای مثال لوکیشن ستاد فرماندهی را هادی به طور کامل گرفته بود و در جلسهای که داشتیم و به لحاظ ساختاری و سبک اجرا صحبت کردیم دیدیم که تا چه میزان ذهنهایمان به یکدیگر نزدیک است. در ادامه فیلم نامه این جریان را به من داد که به سمت تکنیک فلش فوروارد روم.
*فکر میکنید مخاطبان تا چه اندازه با این تکنیک ارتباط برقرار کنند؟ -خودم که این تکنیک را بسیار دوست دارم و در سریال قبلیام (انقلاب زیبا) از مردم بازخوردهای مثبتی که دریافت کردم،متوجه شدم که دیدن سریالی با این سبک از لحاظ ساختاری برایشان جدید است و حس کردم که راهمان را درست رفتیم. *در تماشای سریالهایی از این دست ممکن است مخاطب زمان را گم کند که این موضوع بعضا او را دچار سرگردانی خواهد کرد. -اتفاقا همیشه بر این عقیده بوده و هستم که گم کردن زمان در این قبیل آثار باعث جذابیت بیشتر داستان برای مخاطب خواهد شد،چراکه مخاطب را وادار میکرد تا به دنبال گشتن در فضاها و اتفاقات باشد و بگردد تا موقعیت جدید را کشف کند. *در کارگردانی سریالهای پلیسی تا چه میزان حضور این تکنیک را ضروری میدانید؟ -به قصه اثر بستگی دارد و این را هم نباید نادیده گرفت که کارهای پلیسی تک خطی نیست و نمی توان گفت همه کارهای پلیسی در یک دسته بندی قرار میگیرند. شما ممکن است کاری پلیسی شبیه سریالهای مهدی فخیم زاده ببینید که اساسا معمایی در دل کار نهفته است و حل معما برای مخاطب جذابیت دارد.
*برخی از بازیگران این سریال مثل شاهرخ استخری و سودابه بیضایی پیشتر در نقشهای مثبت ظاهر شده بودند و حضورشان در آمین اولین تجربه در نقش منفی است و به گونهای است که ممکن است مخاطب در نگاه اول متوجه منفی بودن نقش آنها نشود. -این انتخاب توسط منوچهر هادی صورت گرفته و اگر این موضوعی که شما به آن اشاره کردید اتفاق افتاده باشد باید بگویم که انتخاب درستی در این زمینه صورت گرفته است. یاشا شخصیتی در قصه داشت که از همان ابتدا قرار بود مخاطب متوجه بدمن بودنش نشود. *حضور هادی ساعی برای اولین بار در یک سریال تلویزیونی که اتفاق پلیسی و اکشن هست، چطور برایتان رقم خورد؟ -همانطور که گفتم اغلب بازیگران قبل از حضور من و توسط منوچهر هادی انتخاب شده بودند وافرادی که من انتخاب کردم مجید واشقانی، شهرزاد کمال زاده، نیما رئیسی و روزبه معینی بودند. در مورد هادی ساعی باید بگویم که انتخاب گروهی بود که از اول با این سریال کار کردند،اما در نهایت همکاری با وی برایم جذاب بود چراکه اساسا ویژگیهایی داشت که من آنها را دوست داشتم، هادی فرد باهوشی است و برای هر کاری که انجام میدهد ارزش زیادی قائل است. علاوه بر این تواناییهایی دارد که در سکانسهای مختلف دیدید و از نظر فیزیکی به کلیت اثر کمک دوچندانی کرد. *وجه بازیگر نبودن هادی ساعی برایتان اهمیت نداشت؟ در قالب کارگردان اثر از بازی وی راضی هستم،اما شنیدم که برخی افراد به بازی وی انتقادی وارد کردند که در جوابشان میگویم اگر وجه بازیگری ساعی با دیگر بازیگران در یک رده قرار داشت،باید تعجب میکردیم چراکه نباید هادی ساعی را با بازیگرانی که سالهاست مشغول این حیطه هستند قیاس کنیم و می بایست به وی اجازه کسب تجربه در مدت زمان را بدهیم.
*زمانی که سریال «شلیک نهایی» با بازی داریوش فرهنگ پخش میشد و هنگامی که ایشان مقابل دوربین سریال «آمین» قرار گرفت،چقدر خاطرهها برایتان تداعی شد؟ -به نکته جالبی اشاره کردید یادم هست پخش سریال «شلیک نهایی» آن دوره زمانی بود که من با اشتیاق همه کارهای تصویری را دنبال میکردم. حضور ایشان به من خیلی کمک کرد و از این بابت بسیار خوشحالم. انتهای پیام/
94/08/06 - 01:57
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]
صفحات پیشنهادی
صلح جو در گفت و گو با فارس: «کیمیا» در جذب مخاطب موفق است/ تصویر خوبی از دهه ۵۰ در سریال نداریم
صلح جو در گفت و گو با فارس کیمیا در جذب مخاطب موفق است تصویر خوبی از دهه ۵۰ در سریال نداریمطهماسب صلح جو معتقد است سریال کیمیا در روایت ماجراها موفق عمل کرده و از عناصر جذاب داستانی به خوبی بهره برده است و همین باعث میشود تا مخاطب با علاقه آن را ببیند و دنبال کند طهماسب صلح جگفتوگوی تفصیلی فارس با عبدالله اسکندری/1 هیچ وقت فکر نمیکردم گریمور شوم/ کاش «داش آکل» را من گریم
گفتوگوی تفصیلی فارس با عبدالله اسکندری 1هیچ وقت فکر نمیکردم گریمور شوم کاش داش آکل را من گریم میکردم داوطلب فعالیت در کارهای مذهبی هستمعبدالله اسکندری گفت بچه جنوب شهر هستم و از همان ابتدا پای منبر بزرگ شدهام و برای کارهایی از این دست داوطلب هستم یکی از حسرتهایم این استگفتوگوی تفصیلی فارس با عبدالله اسکندری/ بخش پایانی داوود میرباقری را تلف نکنیم/ با کارهای مذهبی عشق میکنم/نم
گفتوگوی تفصیلی فارس با عبدالله اسکندری بخش پایانیداوود میرباقری را تلف نکنیم با کارهای مذهبی عشق میکنم نمیخواستم به مختارنامه بپیوندمعبدالله اسکندری گفت در این مرزو بوم داریم فردی چون داوود میرباقری را تلف میکنیم او نباید سریالهایی را که میبینیم بسازد اما مجبورش میکنندگفتوگوی تفصیلی فارس با عبدالله اسکندری/ بخش نخست هیچ وقت فکر نمیکردم گریمور شوم/ کاش «داش آکل» را
گفتوگوی تفصیلی فارس با عبدالله اسکندری بخش نخستهیچ وقت فکر نمیکردم گریمور شوم کاش داش آکل را من گریم میکردم داوطلب فعالیت در کارهای مذهبی هستمعبدالله اسکندری گفت بچه جنوب شهر هستم از همان ابتدا پای منبر بزرگ شدهام و برای کارهایی از این دست داوطلب هستم یکی از حسرتهایمگزارش فارس بازخوانی سریالهای محرمی در تلویزیون
گزارش فارسبازخوانی سریالهای محرمی در تلویزیونهدف و مفهوم قیام کربلا موضوع مهمی است که در ساخت سریال های تلویزیونی کمتر مورد توجه قرار می گیرد خبرگزاری فارس- گروه رادیو و تلویزیون بعد از مناسبت ماه رمضان و عید نوروز و ساخت سریالهایی مناسبتی که با این ایام همخوانی داشته باشد مننیوشا ضیغمی در گفتوگو با فارس «مغز نارنجی» یک تجربه جدید در سینمای ایران است/به عنوان سفیر کودکان ک
نیوشا ضیغمی در گفتوگو با فارسمغز نارنجی یک تجربه جدید در سینمای ایران است به عنوان سفیر کودکان کار مشغول فعالیت هستمنیوشا ضیغمی گفت فیلم سینمایی مغز نارنجی فضای خاصی دارد و در دو فاز رئال و اسپشیال افکت فیلمبرداری میشود که یک تجربه جدید در سینمای ایران است و همچنان به عنوان سمدیر مسئول هفتهنامه «۹ دی» در گفتوگو با فارس: تذکرات به «۹ دی» عادی شده است/ برای ارشاد،
مدیر مسئول هفتهنامه ۹ دی در گفتوگو با فارس تذکرات به ۹ دی عادی شده است برای ارشاد خطوط بنفش مهمتر از خطوط قرمز است مدیر مسئول هفتهنامه ۹ دی با بیان اینکه دولت دچار دوگانگی در رفتار است گفت این تذکرات به ۹ دی تبدیل به عادت شده است و دهان ما با این تذکرات بسته نمی شود حجتگزارشی از پشت صحنه فاز دوم سریال مدیری/ کوچ «حاشیه»نشینها از بیمارستان به اردوگاه
گزارشی از پشت صحنه فاز دوم سریال مدیری کوچ حاشیه نشینها از بیمارستان به اردوگاه فرهنگ > تلویزیون - جام جم نوشت تصویربرداری فصل دوم سریال تلویزیونی در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی کوچکسرایی در یک اردوگاه ادامه دارد و این روزها گروهپخش «آمین» متوقف می شود/ آغاز «نفس گرم» از شنبه
پخش آمین متوقف می شود آغاز نفس گرم از شنبهبه مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی مجموعه تلویزیونی آمین شنبه دوم آبان پخش نخواهد شد به گزارش خبرگزاری فارس امشب 29 مهر پانزدهمین قسمت از سریال آمین به روی آنتن خواهد رفت و ادامه این مجموعه تلویزیونی پس از عاشورای اباعبدالله الحسین عامیرحسین مدرس از «قصه ظهر جمعه» رفت/ اجرای برنامه گروهی شد
امیرحسین مدرس از قصه ظهر جمعه رفت اجرای برنامه گروهی شدنویسنده ها و هنرمندان مطرح کشور این بار در قصه ظهر جمعه رادیو ایران به خوانش قصه گویی می پردازند به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس قصه ظهر جمعه یکی از قدیمی ترین برنامه های رادیو ایران است که در دوره های مختل-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها