تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815313163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمادگي وزارت بهداشت براي راه اندازي اورژانس هوايي در فسا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۲:۴۴ب.ظ)
هاشمي در فسا عنوان کرد: آمادگي وزارت بهداشت براي راه اندازي اورژانس هوايي در فسا موج - وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه براي اجراي کامل نظام ارجاع در برنامه پزشک خانواده نيازمند يک مدل بومي هستيم، گفت: در اين مدل مي‌توان از استانداردهاي بين المللي نيز بهره برد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در نشستي با حضور هيأت رئيسه دانشگاه علوم پزشکي فسا و نيز مسوولان و خيرين اين شهرستان، با بيان اين که در دومين حضور در شهرستان فسا شاهد تغييرات قابل توجه اي بوده‌ايم، گفت: از آغاز دولت يازدهم و طرح تحول سلامت شاهد نوسازي فضاهاي بيمارستاني، توسعه خدمات و افزايش احترام به کرامت انساني بيماران هستيم.
وي به بازديدهاي خود از بخش‌هاي مختلف بهداشتي درماني شهرستان فسا از جمله بازديد از مرکز آموزش مجازي غذا و دارو، سلامتکده طب سنتي و... اشاره و اظهار کرد: به نظر مي‌رسد مردم رضايت خوبي از بهبود شرايط و وضعيت فعلي دارند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اين که ارائه خدمات پزشک خانواده در فارس بر اساس اطلاعات کسب شده در شهرهايي با جمعيت 20 هزار نفر در سطح مطلوب ارزيابي مي‌شود، گفت: مقرر است اين خدمات تا سطح 50 هزار نفر نيز افزايش يابد و اين در حالي است که توجه به افزايش سطح بهداشت و کاهش هزينه‌ها راهي جز نظام ارجاع ندارد و يک روش پذيرفته شده براي اجراي اين نظام، پزشک خانواده است.
وي افزود: البته در دنيا نحوه استقرار و تربيت پزشک، تجهيزات بيمارستاني، امکانات در اختيار پزشک و غيره با ايران متفاوت است و ما نيز بايد تلاش کنيم از يک مدل بومي مطابق با استانداردهاي بين المللي بهره ببريم.
هاشمي با اشاره به اين که يک مشکل بزرگ براي اجراي پزشک خانواده اختلاف نظر در مورد بيمه‌ها است، گفت: قطعاً وزارت بهداشت بيمه سلامت روستاييان را به شکل گذشته قبول ندارد، وقتي بيمه سلامت ايرانيان با پوشش بيشتر بدون نياز به سبک قديمي ارجاع وجود دارد بايد بيمه سلامت ايرانيان نيز با همان امتيازات براي روستاييان وجود داشته باشد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که مراجعه به متخصص بايد آزاد باشد، عنوان کرد: در اين مورد نيز بيمه‌ها بايد اين روند را بپذيرند که تا کنون نپذيرفته‌اند.
هاشمي با اشاره به اين که از نظر ساختاري شبکه ارجاع در کشور ناقص است، خاطرنشان کرد: بدين معني که به تعداد کافي بيمارستان در کشور وجود ندارد، بيمارستان‌هاي موجود مأموريت محور نيستند و به تعداد کافي متخصص براي اجراي کامل نظام ارجاع نداريم.
هاشمي ادامه داد: براي اجراي کامل پزشک خانواده نيازمند هماهنگي کامل بين دو رده پزشک خانواده و متخصص هستيم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي به کمبودها در حوزه فناوري اطلاعات مورد نياز براي اجراي نظام ارجاع اشاره و عنوان کرد: با وجود اين که دست به اقداماتي زده‌ايم اما در اين مورد همچنان مشکلاتي در دولت وجود دارد که با شجاعت و همدلي قابل برطرف شدن است.
وي گفت: پزشکان خانواده فعلي براي اين ماموريتي که انجام مي‌دهند تربيت نشده‌اند.
هاشمي با تاکيد بر اين که انتظار از دو استان فارس و مازندران به عنوان پايلوت طرح پزشک خانواده بيش از سطح کنوني است، اظهار کرد: تصور ما بر اين بود تا پايان عمر دولت يازدهم اين دو استان پزشک خانواده را به عنوان امتيازي ويژه، به بهترين نحو اجرا کنند اما همچنان تا نقطه مطلوب فاصله داريم.
وي ادامه داد: براي اجراي خوب و درست اين طرح اختيارات مورد نياز روساي دانشگاه‌ها در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که نبايد در نياز به وجود پزشک خانواده ترديد کرد، خاطرنشان کرد: در صورتي که با بيمه‌ها نيز مشکلي وجود دارد بايد با گفت و گو و مذاکره به حل اين مشکل کمک کرد.
وي با بيان اين که اين طرح براي رفاه و آرامش مردم اجرا مي‌شود، گفت: بايد مشوق‌هايي براي پزشک و ماما از يک سو و مردم از سوي ديگر براي اجراي اين طرح وجود داشته باشد.
هاشمي عنوان کرد: بدون شک در برابر ارائه اعتبار تخصيص يافته به برنامه پزشک خانواده انتظار داريم مشکلات مردم حل و رضايت آن‌ها جلب شود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که حوزه بهداشت و درمان با جان افراد سروکار دارد و به همين دليل کمبود نيرو در اين حوزه امري جدي است، خاطرنشان کرد: کمبود نيرو نه تنها در اين دو حوزه در ساير حوزه‌هاي کشور نيز وجود دارد.
وي با بيان اين که در دو سال گذشته 18 هزار پرستار بازنشسته شده‌اند، عنوان کرد: جاي اين افراد در کادر درماني کشور خالي است و همچنان نتوانسته‌ايم دولت را براي جايگزين کردن افراد جديد با بازنشسته‌ها متقاعد کنيم.
وي ادامه داد: پرستار به ازاي تعداد تخت ارائه مي‌شود اين در حالي است که در دو سال گذشته ما شاهد گسترش تعداد تخت‌ها نيز بوده‌ايم. از سوي ديگر مراجعات به دليل اجراي طرح تحول سلامت افزايش يافته است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اين که نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مي‌توانند در تأمين تعداد نيرو متناسب با چارت بيمارستان مددرسان باشند، اظهار کرد: در صورتي که نتوان نيروي مورد نياز را تأمين کرد در قالب طرح تحول سلامت نيروها را به صورت قراردادي براي رشته‌هاي تخصصي يا به صورت خريد خدمت براي نيروهاي خدماتي تأمين مي‌کنيم.
هاشمي خاطرنشان کرد: در صورتي که هوانيروز يا هلال احمر حاضر به ارائه هليکوپتر براي اجراي اورژانس هوايي در فسا باشد وزارت بهداشت هزينه آن را تأمين مي‌کند.
وي ادامه داد: هليکوپترهاي موجود براي اورژانس هوايي مناسب نيست زيرا فاقد ديد در شب است و با صرف وقت بسيار مي‌تواند خدمت ارائه دهد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين از توسعه اورژانس هوايي در کشور پس از اجراي توافق هسته اي خبر داد و گفت: در دوره اي پنج ساله تعداد 50 فروند هليکوپتر را يا با مشارکت هلال احمر يا توسط وزارت بهداشت راه اندازي مي‌کنيم.
وي با بيان اين که گزارش روند انجام مطالعات و پژوهش در شهرستان فسا اميد بخش است، گفت: قطعاً تأثير چنين مطالعاتي در 10 سال آينده مشخص مي‌شود. با آغاز طرح تحول سلامت بخش بهداشت نيز آغاز به کار کرده و طرح‌هاي مطالعاتي خوبي را شاهد هستيم.
وزير بهداشت، درمان آموزش پزشکي با تاکيد بر اين که نگاه عميق تر به طرح تحول سلامت ماموريتي بر عهده دانشگاه‌هاي علوم پزشکي است، عنوان کرد: هدف اوليه ما اين بود که در گام‌هاي ابتدايي مردم به آرامش دست يابند. بر اساس آمارهايي که از منابع متفاوت به سياست گذاران ارسال شده است حاکي از موفقيت طرح تحول نظام سلامت است به گونه اي که طبق نظرسنجي انجام شده از سوي خبرگزاري ايرنا وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه دو بخش از دولت هستند که مردم بيشترين رضايت را از آن دارند.
وي با اشاره به اين که مهم‌ترين بخش شکايت‌هاي مردم در سال‌هاي گذشته مربوط به بيمارستان‌هاي دولتي بوده، عنوان کرد: امروز بيمارستان‌ها به نقطه قوت در جلب رضايتمندي تبديل شده‌اند، لذا بايد به سراغ توسعه زيرساخت‌ها رفت. بايد مراکز درماني را در شهرستان‌ها گسترش داد زيرا حد توسعه کلان‌شهرها اشباع شده است.
وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اين که مردم با توجه به مشکلات موجود همچنان قدردان دولت هستند، اظهار کرد: توسعه يک مرکز درماني مي‌تواند رضايتمندي مردم را در پي داشته باشد.
وي با اشاره به اين که دولت پس از هدفمندي يارانه‌ها بيشترين انرژي خود را صرف حوزه سلامت کرده است، گفت: عمده‌ترين مشکل در حوزه درمان کمبود نيروي انساني است اين در حالي است که با افزايش نيروهاي پرستاري مي‌توان در نيمه دوم روز نيز از ظرفيت پزشکاني که بصورت مطلوب تري بهره برد.
هاشمي عنوان کرد: تعداد اقلام دارويي موجود در داروخانه‌ها را از 275 مورد به حدود 400 مورد افزايش داده‌ايم. اين در حالي است که تمام بيمارستان‌هاي کشور کمتر از 365 قلم دارو ندارند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن