محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1829794085
بازی های رایانه ای برای چه کشورهایی سودآور هستند؟
واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
بازی های رایانه ای برای چه کشورهایی سودآور هستند؟
شناسهٔ خبر: 2950909 - سهشنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
مجله مهر > دیگر رسانه ها
گروه Newzoo که وظیفه آمارگیری و گزارش از کسبوکار جهانی را دارد؛ در تازهترین گزارش خود لیست 100 کشور دنیا در کسب سود از بازیهای ویدیویی را اعلام کرده است. باشگاه خبرنگاران نوشت: اینبار چین توانسته با اختلافی ناچیز؛ بالاتر از آمریکا در صدر جدول قرار بگیرد. چند سالی است که بازیهای ویدیویی؛ گوی رقابت در بازار پرسود سرگرمی را از هالیوود ربوده است. یکی از سوالهایی که همیشه در بازار کسب و کار بازیهای ویدیویی مطرح بوده، نحوه جایگیری کشورها در جدول کسب سود از این بازار پر زرق و برق است. موسسه آمارگیری Newzoo در تازهترین گزارش خود، اقدام به ردهبندی ۱۰۰ کشور دنیا از نظر میزان کسب سود سالانه از بازیهای ویدیویی کرده است. این وبسایت در توضیحات مربوط به این گزارش آورده است: این گزارش پیشبینی درآمد ۱۰۰ کشور دنیا در کسب درآمد جهانی از بازیهای ویدیویی در سال ۲۰۱۵ است. این گزارش بر اساس تحقیقات از مشتریان، آمار نقل و انتقال پول، گزارشهای فصلی کمپانیهای بازیسازی و پرسشنامههای جامع جمعآوری شده و ترکیبی از اعداد و ارقام حقیقی و تخمینی است. میزان ارقام ارائه شده بر اساس سود کسب شده توسط کمپانیهای بازیسازی از مشتریان بوده و شامل فروش سختافزار، مالیات، سرویسهای تجاری-تجاری و شرطبندیهای آنلاین نمیشود. اما در ادامه نگاهی جامع به این لیست و ارقام ارائه شده در آن خواهیم پرداخت: طبق اعلام رسمی موسسه آمارگیری Newzoo، حدود ۹۹.۷ درصد از سود ۹۱.۵ میلیارد دلاری بازیهای ویدیویی در سرتاسر دنیا؛ محدود به این ۱۰۰ کشور میشود. بر اساس آمار ارائه شده توسط این موسسه، ۹۰.۸ سود حاصل از بازیهای ویدیویی در ۲۰ کشور ابتدایی لیست به دست میآید. به این ترتیب، ۹۰.۸ درصد از سود سالانه و کلی بازیهای ویدیویی که برابر با ۸۳ میلیارد دلار میشود؛ در ۲۰ کشور بالایی لیست ایجاد میشود. نکته جالب این است که چین برای اولین بار توانسته بالاتر از ایالات متحده آمریکا قرار بگیرد و محل کسب بیش از ۲۲.۲ میلیارد دلار سود حاصل از بازیهای ویدیویی باشد. در سال ۲۰۱۵، کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه؛ ۴۷.۲ درصد از لیست ۱۰۰تایی این آمار را ازآنِ خود کردهاند. این در حالی است که مقام اول این لیست یعنی چین هم از همین منطقه است. با وجود رشد سریع بازیهای موبایل نسبت به بازیهای رایانههای شخصی در چین؛ باز هم بازار چین با سود ۱۵.۲ میلیارد دلاری؛ در تصاحب بازیهای پیسی است. این رقم ۶۸ درصد از سود کلی به دست آمده در چین میشود. با نگاهی کلیتر به این موضوع میتوان دریافت که اگرچه بازیهای موبایل با رشدی چشمگیر در حال قبضه بازیهای ویدیویی هستند اما علاقه چینیها و کشورههای حوزه آسیای شرقی به بازیهای چند نفره کلان مانند League of Legends یا Dota ۲ باعث شده تا باز هم این گونه بازی، مبدا میزان زیادی از سود حاصل از بازیهای ویدیویی در این کشورها باشد. اما جولان دادن کشورهای آسیای شرقی در بازیهای ویدیویی به همینجا ختم نمیشود. این کشورها بیشترین میزان پیشرفت در کسب سود از بازیهای ویدیویی را نیز ازآن خود کردهاند. در صدر کشورهایی که بیشترین میزان پیشرفت را داشتهاند به تایلند میرسیم. کشوری که به لطف رشد روزافزون بازیهای موبایل و پرداختهای ناچیز درونبرنامهای؛ ۴۲.۲ میلیون دلار نسبت به سال گذشته درآمد بیشتری داشته است. این رقم؛ تایلند را به مکان ۲۳ این لیست تبدیل میکند. در کنار تایلند؛ کشور اندونزی، دیگر نماینده آسیای جنوب شرقی نیز ۶ پله نسبت به سال قبل رشد داشته و محل کسب سود ۳۱۳ میلیون دلاری از بازیهای ویدیویی بوده است. با رشد انفجاری کشورهای حوزه آسیای جنوب شرقی؛ بعید نیست که در سال ۲۰۱۶، آنها را در ۲۰ کشور ابتدایی این لیست ببینیم. اما جدا از رشد چشمگیر کشورهای حوزه آسیای شرقی و جنوبشرقی؛ شاخصترین رشد در این لیست را کشور پرجمعیت هند داشته است. هند با ۵ پله صعود در رده ۱۸ قرار گرفته و همین موضوع میتواند نشان از میزان محبوبیت بازیهای ویدیویی در این کشور آسیایی داشته باشد. مشتریان هندی بازیهای ویدیویی، روز به روز پول بیشتری را برای این صنعت خرج میکنند. به طور تقریبی، هند بیش از ۱۵۹ میلیون گیمر دارد که این میزان گیمر، ۴۲۸ میلیون دلار را در این سرگرمی خرج کردهاند که رشدی ۶۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۴ داشته است. بازار پرجمعیت و پرسود هند؛ تا سال ۲۰۱۸ وارد جمع میلیارد دلاریهای لیست خواهد بود که این پیشرفت چشمگیر را میتوان مدیون بازیهای موبایل دانست. طبق گزارشها؛ میزان رشد سالیانه هند در سهم سود از بازیهای ویدیویی ۴۲.۲ درصد خواهد بود که همین موضوع هند را به یکی از کشورهایی تبدیل میکند که سریعترین میزان پیشرفت را در کسب سود از بازیهای ویدیویی دارد. همین موضوع باعث شده تا کمپانیهای بازیسازی توجه ویژهای به هند و مشتریان هندی داشته باشند. نمونه بارز این موضوع را هم میتوان در فروشگاههای گوگلپلی و اپاستور دید؛ جایی که توزیعکنندگان: تصمیم گرفتهاند تا کمینه قیمت را چه در زمینه بازی و چه در زمینه پرداختهای درونبرنامهای در این منطقه اعمال کنند. سود حاصل از مشتریان بازیهای ویدیویی در اروپای غربی امسال با رشدی ۱.۹ درصدی به ۱۵.۹ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که اگرچه این منطقه شاهد رشدی مثبت بوده است اما کشورهای در حال رشد در منطقه آسیای جنوب شرقی؛ آمریکای لاتین، آفریقا و خاورمیانه در حال پیشی گرفتن از کشورهای حوزه اروپای غربی هستند. به عنوان مثال، هلند دو پله سقوط را تجربه کرده و کشورهایی مانند بلژیک و نروژ ۵ پله پایینتر آمدهاند. این در حالی است که مکزیک با یک پله صعود؛ مقام ۱۳ لیست بزرگترین بازارهای بازیهای ویدیویی را کسب کرده است. برزیل با ۱.۵ میلیارد دلار؛ همچنان پرسودترین بازار بازیهای ویدیویی در منطقه آمریکای لاتین است. در منقطه آفریقا و خاورمیانه هم کشورهای ترکیه، عربستان سعودی و ایران هم در حال پیشی گرفتن از بعضی کشورهای اروپایی هستند. با این حال، آلمان با داشتن بازاری پرسود که ۳.۷ میلیارد دلار برآورد شده است؛ همچنان بزرگترین بازار بازیهای ویدیویی در بین کشورهای حوزه اروپای غربی است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط این موسسه، ایران با جمعیت ۷۹.۴۷۶.۰۰۰ نفری خود، حدود ۳۸.۷۴۵.۰۰۰ جمعیت مشتاق به بازیهای ویدیویی دارد. طبق آمار و ارقام ارائه شده، ایرانیها در سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۹۴ میلیون دلار برای شرکتهای مشغول در حوزه بازیهای ویدیویی؛ سود داشته اند. با این رقم، ایران در جایگاه۳۶ لیست قرار میگیرد. این میزان سود، ایران را در منطقه خاورمیانه و آفریقا به سومین کشور پس از ترکیه با ۴۶۴.۳۱۳.۰۰۰ دلار و عربستان سعودی با ۲۹۱.۸۷۲.۰۰۰ دلار، تبدیل میکند. اگرچه این میزان سود در برابر جمعیت حدودا ۸۰ میلیونی و جوان کشورمان آنچنان زیاد نیست اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که این رقم فقط شامل بازیهای دارای حق استفاده میشود و همین موضوع میتواند نشان دهد که ایران بازار بسیار بزرگی برای بازیهای ویدیویی است. نکته دیگر را میتوان سهولت خرید کارتهای اعتباری برای خریدهای درونبرنامهای در بازیهایی مانند Clash of Clans نسبت به گذشته دانست. مصداق این موضوع هم خبری است که دیروز از طریق زومجی منتشر شد: بیشتر از ۵.۵ میلیون ایرانی، Clash of Clans بازی میکنند. این آمار و ارقام نشان میدهد که اگرچه ایرانیها علاقه زیادی به بازیهای ویدیویی دارند و نسبتا پول زیادی هم برای این سرگرمی خرج میکنند؛ اما سهمی در این سود ندارند. تمام این سود ۲۰۰ میلیون دلاری به حساب کمپانیهای بزرگ خارجی واریز میشود در حالی که اگر فرآیند ساخت بازیهای بومی آسانتر شود و بازار استانداری برای آن ایجاد شود؛ میتوان این جمعیت میلیونی و جوان را به سمت بازیهای بومی هم سوق داد.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]
صفحات پیشنهادی
ثبت نام دور سوم مسابقات بازی های رایانه ای جام بزرگ خلیج فارس آغاز شد
مدیرمرکز دیجیتال استان قزوین ثبت نام دور سوم مسابقات بازی های رایانه ای جام بزرگ خلیج فارس آغاز شد قزوین- ایرنا- مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین از آغاز ثبت نام دور سوم مسابقات بازی های رایانه ای جام بزرگ خلیج فارس در قزوین همزمان با سراسر کشور خبر داد به گزارش روز یکشنبه ایرنا بهدعوت جشنواره عمار از علاقه مندان به تولید بازی های رایانه ای
با هدف تکمیل چرخه تولید محصولات فرهنگی دعوت جشنواره عمار از علاقه مندان به تولید بازی های رایانه ای فراخوان تفصیلی نخستین جشنواره مردمی بازیهای رایانه ای عمار در پنج موضوع و سه قالب منتشر شد به گزارش فرهنگ نیوز جشنواره عمار در ششمین دوره برای نخستین بار دو بخش گرافیک و بازیبا هدف تکمیل چرخه تولید محصولات فرهنگی بازیسازهای جوان، مخاطب فراخوان جشنواره بازیهای رایانهای عمار / مهلت
با هدف تکمیل چرخه تولید محصولات فرهنگیبازیسازهای جوان مخاطب فراخوان جشنواره بازیهای رایانهای عمار مهلت ثبتنام تا 30 آبانبا هدف تکمیل چرخه تولید محصولات فرهنگی فراخوان نخستین جشنواره مردمی بازیهای رایانه ای عمار در پنج موضوع و سه قالب منتشر شد به گزارش خبرگزاری فارس جشنومدیر مرکز دیجیتال قزوین خبر داد آغاز ثبتنام مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارس
مدیر مرکز دیجیتال قزوین خبر دادآغاز ثبتنام مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارسمدیر مرکز دیجیتال استان قزوین گفت ثبتنام دور سوم مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارس در قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شد سعید پورایمانی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قزویپروانه ساخت ۷ بازی رایانهای جدید صادر شد
از میان ۱۰ درخواست صدور پروانه ساخت ۷ بازی رایانهای جدید صادر شد شناسهٔ خبر 2949332 - یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۱ فرهنگ > صنایع فرهنگی هفتمین شورای پروانه ساخت بازیهای رایانهای در سال جاری برگزار و از میان ۱۰ عنوان درخواست پروانه ساخت ۷ بازی از سوی بنیاد ملی بازیهای رایاثبتنام مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارس آغاز شد
ثبتنام مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارس آغاز شد شناسهٔ خبر 2949278 - یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱ ۰۰ استانها > قزوین قزوین- مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین گفت ثبتنام دور سوم مسابقات بازیهای رایانهای جام بزرگ خلیج فارس در قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شد به گزاربرگزاری مراسم تجلیل از نفرات برتر بازیهای رایانه ای البرز
برگزاری مراسم تجلیل از نفرات برتر بازیهای رایانه ای البرز استانها > البرز - مراسم تجلیل از نفرات برتر بازیهای رایانه ای جوانان استان البرز با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوتعزیه باید در بازی های رایانه ای وارد شود
خبرگزاری بسیج امیر حسین نادعلی متولد 1381 کلاس هفتم مدرسه منتظری دولت آباد از چهار سال پیش وارد تعزیه شده است و علاقه دارد این هنر را دامه دهد و نقش های سنگین تری را اجرا کند امیر حسین می گوید مشوق من هم پدرم بوده و خوشحالم که زیر نظر عمو خسرو رمضان فرخ رو ملقب به خسرو شمر استکشورهای سودآور صنعت بازیهای ویدیویی
کشورهای سودآور صنعت بازیهای ویدیویی گروه Newzoo که وظیفه آمارگیری و گزارش از کسبوکار جهانی را دارد در تازهترین گزارش خود لیست ۱۰۰ کشور دنیا در کسب سود از بازیهای ویدیویی را اعلام کرده است وب سایت زومجی - آرش عیاری گروه Newzoo که وظیفه آمارگیری و گزارش از کسبوکار جهانی ربرگزاری مسابقات مقدماتی جام بزرگ بازی های رایانه ای خلیج فارس در خراسان شمالی
سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت دومین دوره مسابقات جام بزرگ بازی های رایانه ای خلیج فارس از پنجم آبان ماه امسال به مدت سه روز در خراسان شمالی برگزار می شود به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه خراسان شمالی حجت الاسلام و المسلمین ناص-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها