تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813309883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

واردات مرکبات ممنوع شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ آبان ۱۳۹۴ (۱۰:۴۵ق.ظ)
واردات مرکبات ممنوع شد موج - مدير کل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري معاونت باغباني وزارت جهاد کشاورزي گفت: براي جلوگيري از انتشار آفت مگس ميوه به هيچ وجه اجازه واردات مرکبات را نمي‌دهيم و واردات اين گروه از ميوه‌ها به کشور ممنوع است.
به گزارش خبرگزاري موج، ابوالقاسم حسن پور با اشاره به اينکه امسال 2 ميليون و 500 هزار تن پرتقال از باغات کشور برداشت مي‌شود، افزود: براساس برآوردهاي انجام شده در کشور به ازاي هر نفر 50 کيلو مرکبات توليد مي‌شود، بنابراين با توجه به ميزان بالاي توليد هيچ نيازي به واردات نيست.
وي گفت: هم اکنون مرکبات کشورهاي مصر و سوريه به آفت مگس ميوه مديترانه آلوده است و از آنجا که اين آفت خطرناک قادر است به 47 نوع محصول ميوه خسارت وارد کند، بنابراين هيچ گونه مجوزي براي واردات صادر نخواهيم کرد.
مدير کل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري معاونت باغباني وزارت جهاد کشاورزي افزود: علاوه بر اين، نظارت‌هاي دقيقي براي ممانعت از ورود مرکبات از مرزهاي کشور که معمولاً در قالب تجارت پيله وري وارد مي‌شود، انجام خواهد شد.
حسن پور گفت: ميزان توليد مرکبات در کشور به حدي است که امسال هيچ نگراني براي تأمين نياز بازار؛ به‌ويژه بازار شب عيد نداريم و براساس برنامه ريزي‌هاي انجام شده 30 هزار تن مرکبات خريداري و ذخيره سازي مي‌شود.
وي درباره وجود آفت مگس ميوه در باغات مرکبات کشور افزود: محصول مرکبات کشور از اين آفت پاک است و آلودگي در باره مگس ميوه به جز موارد محدودي وجود ندارد.
مدير کل دفتر ميوه‌هاي گرمسيري و نيمه گرمسيري معاونت باغباني وزارت جهاد کشاورزي گفت: امسال با توجه به بازار توليد؛ به‌ويژه در محصول پرتقال براي صادرات 100 هزار تن از اين محصول به کشورهاي حاشيه درياي خزر و خليج فارس برنامه ريزي شده است.
حسن پور گفت: به تازگي در منطقه بابلسر در يکي از باغات نارنگي موردي از مگس ميوه گزارش شد که بلافاصله کارشناسان سازمان حفظ نباتات وارد عمل شدند و محصول را امحا کردند.
وي تاکيد کرد: تمام باغات مرکبات کشور پاک است و هيچ مشکلي وجود دارد.
مرکبات از مهم‌ترين محصولات باغباني کشور است و از 16 ميليون تن توليد در بخش باغباني 4 ميليون و 500 هزار تن آن مربوط به مرکبات است.
سطح زير کشت باغات مرکبات 310 هزار هکتار است که عمده آن در سه استان شمالي است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن