تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803906645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان پرخطرترين گروه سني از نظر بروز مسموميت ها هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۳۳ب.ظ)
کودکان پرخطرترين گروه سني از نظر بروز مسموميت ها هستند موج - کرمانشاه - دکتر وريا رحيمي گفت: کودکان خردسال طبيعتي کنجکاو داشته و معمولاً هر چيزي را به دهان مي برند و بنا به گفته کارشناسان اين عمل بخشي از آموزش و درک اين گروه سني از محيط اطرافشان است، متاسفانه اين واکنش طبيعي مي تواند در عين حال زمينه ساز بروز برخي مسموميت در آنها شود.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ رئيس اداره تحقيق، توسعه و آموزش هاي مردمي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه با اشاره به نام گذاري روز دوشنبه، 4 آبان، به عنوان روز پيشگيري از مسموميت در کودکان گفت: به منظور پيشگيري از بروز مسموميت ها در کودکان توجه به برخي نکات مي تواند کمک کننده باشد عمده ترين موارد مسموميت در کودکان در اثر خوردن داروها، مواد شيميايي و محصولات خانگي مانند، مواد آرايشي بهداشتي، فرآورده هاي شوينده، سفيدکننده و لوله باز کن، لاک پاک کن (استون) و گياهان آپارتماني سمي بوده است، لذا بايد به کودکان خود بياموزيم بدون اجازه بزرگسالان هيچ چيزي را ننوشند و يا نخورند.
وي تاکيد کرد: درب کمدهايي که در آن مواد شيميايي خطرناک، مواد شوينده و سفيد کننده را نگه مي داريد با قفل يا طناب محکم نماييد و هميشه پس از استفاده از مواد شيميايي سريعاً درب آن را ببنديد و همچنين در هنگام استفاده از محصولات شيميايي و پاک کننده چنانچه مجبور شديد به زنگ درب ورودي و يا تلفن جواب دهيد، هرگز از کودک خود چشم برنداريد.
دکتر رحيمي بر لزوم نگهداري داروها، محصولات شيميايي و شوينده، نفت و بنزين در ظرف اصلي آن اظهار داشت: هيچگاه اين فرآورده ها را در ظرف مواد خوراکي (مانند بطري نوشابه) نگه داري نکنيد. اين عمل سبب خورده شدن اتفاقي اين مواد توسط کودکان مي شود.
وي افزود: داروهاي مصرفي افراد خانواده را دور از دسترس کودکان نگهداريد و داروهاي خود را در مقابل چشم کودکان نخوريد، چرا که کودکان از رفتار بزرگسالان تقليد مي کنند و ممکن است دور از چشم والدين داروها را به دهان ببرند. همچنين در هنگام بيماري کودکتان مراقب باشيد تا داروها را دقيقا با همان مقداري که تجويز شده است به کودک بدهيد و اگر به کودک خود دارو مي دهيد به او تفهيم کنيد که اين دارو است و از کلماتي مثل آبنبات، شکلات و يا خوراکي استفاده نکنيد.
رحيمي مشکلات خانوادگي را عاملي خطرساز دانست و گفت: در هنگام بروز مسائل و مشکلات خانوادگي، بيشتر مراقب کودکان باشيد. در اين شرايط کودکان در برابر حوادث و مسموميت اتفاقي آسيب پذيرترند.
وي گلها و گياهان آپارتماني را عاملي ديگر از عوامل بروز مسموميت در کودکان دانست و گفت: گلها و گياهان آپارتماني را دور از دسترس کودکان قرار دهيد و هنگام بازي کودکان در فضاي باز مراقب آنها باشيد تا توسط گلها و گياهان سمي، مسموم نشوند. بسياري از گياهان و گلهاي آپارتماني مانند خرزهره و ديفن باخيا، سمي هستند و تماس پوست با آنها و يا به دهان بردن آنها منجر به مسموميت مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن