تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804754372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش براي جلوگيري از تقابل ميراث فرهنگي و توسعه پايدار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ آبان ۱۳۹۴ (۱۶:۱۶ب.ظ)
تلاش براي جلوگيري از تقابل ميراث فرهنگي و توسعه پايدار موج - توسعه پايدار و حفظ ميراث فرهنگي دو مقوله اي که همواره در تقابل با يکديگر بوده‌اند اين بار در همايش "ميراث فرهنگي و توسعه پايدار" کنار هم درمسيري گام برمي دارند که نتيجه‌اش حفظ هويت فرهنگي و توسعه همه جانبه خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج، سعدا... نصيري قيداري، رئيس کميسيون ملي يونسکو، با بيان اين مطلب در آستانه برگزاري همايش "ميراث فرهنگي و توسعه پايدار تصريح کرد که حضور صاحب نظران حوزه ميراث فرهنگي و دست اندرکاران توسعه در اين همايش مي‌تواند به تعامل بيشتر اين دو حوزه بيانجامد.
به گفته او، برگزاري همايش ياد شده قدم بزرگي است که در آن براي اولين بار به بحث ميراث فرهنگي و توسعه از ديدگاه علمي و پژوهشي و با هدف تعامل نگريسته مي‌شود.
نصيري قيداري با بيان اينکه همواره توسعه شهري به عنوان وجه کلي توسعه پايدار با حفظ هويت ملي و فرهنگي در تقابل بوده است اظهار داشت که برگزاري اين همايش راهي براي يافتن مسيري تازه براي ايجاد تعامل بين اين دو حوزه است.
او در پاسخ به اين پرسش که آيا برگزاري اين همايش به تنهايي مي‌تواند مانع از تخريب ميراث فرهنگي شود، تصريح کرد: طبيعي است موضوعي که مدت‌ها مورد بحث بوده با برگزاري يک همايش درست نمي‌شود ولي برگزاري همايش ياد شده کانالي مؤثر در رسيدن به اين هدف است.
عضو و رئيس پنل ميراث فرهنگي، توسعه پايدار و صلح همايش ميراث فرهنگي و توسعه پايدار گفت: حضور انديشمندان، صاحب نظران، منتقدان، سياست‌گذاران و پژوهشگران هر دو حوزه در کنار مديران اجرايي که از نزديک با مسائل در ارتباط هستند مي‌تواند خروجي حاصل از اين همايش را بيشتر و موثرتر سازد.
رئيس کميسيون ملي يونسکو در ادامه با ارائه پيشنهادي مبني بر دعوت از اعضاي کميسيون‌هاي مختلف مجلس براي شرکت در اين همايش تصريح کرد که حتي اگر بخشي از نتايج اين همايش به برنامه ششم توسعه برود بسيار تأثير گذار خواهد بود.
او با اشاره به پنل "ميراث فرهنگي، توسعه پايدار و صلح" که در همايش ياد شده به موضوع صلح و وفاق ملي اختصاص داده شده است خاطر نشان ساخت که همکاران ما در کميسيون ملي يونسکو در تلاش هستند تا با تشکيل اعضاي پنل برگزار کنندگان را در ارائه سخنراني‌ها و داوري مقالات ياري رسانند.
نصيري قيداري در ادامه از همکاران دانشگاهي خواست تا مقالات مرتبط با موضوع همايش"ميراث فرهنگي و توسعه پايدار" را به آدرس سايت همايش (event.richt.ir/mtp) ارسال کنند.
او با بيان گوشه اي از فعاليت‌هاي کميسيون ملي يونسکو افزود: کميسيون ملي يونسکو دريچه اي است که از طريق آن تعاملات علمي و فرهنگي و آموزشي با ساير کشورهاي دنيا صورت مي‌گيرد.
به گفته وي، در اين کميسيون از تجربه‌هاي خوب دنيا در يک نگاه ملي استفاده مي‌شود يعني قوانين جمهوري اسلامي در کنار برنامه‌ها و اهداف يونسکو براي ايران و همين‌طور ساير کشورهاي جهان اجرا مي‌شود.
نصيري قيداري تصريح کرد: بعد از جنگ جهاني دوم جهان به اين نتيجه رسيد که ترتيبات سياسي و اقتصادي، صلح و توسعه را براي بشر به ارمغان نمي‌آورد بلکه کار روي ذهن انسان‌ها از طريق آموزش و فرهنگ مي‌تواند عدالت را براي جوامع به ارمغان آورد از اين رو سازمان يونسکو تشکيل شد.
او با بيان اينکه اين کميسيون در حوزه‌هاي علوم طبيعي، اجتماعي، ارتباطات، فرهنگ و آموزش تلاش مي‌کند اظهار داشت: هر يک از اين موضوعات کميته‌هاي تخصصي خودشان را دارند که در آن‌ها از حضور متخصصين و چهره‌هاي ماندگار بهره گرفته مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه ايران به لحاظ فرهنگي در حوزه‌هاي مختلف نظير ابنيه تاريخي، مشاهير، ميراث مکتوب و مستند، شهرهاي تاريخي و... سابقه درخشاني دارد خاطر نشان کرد: يکي ديگر از وظايف يونسکو پيگيري ثبت جهاني اين ميراث عظيم فرهنگي است.
گفتني است، نخستين همايش ملي ميراث فرهنگي و توسعه پايدار توسط پژوهشگاه ميراث فرهنگي وگردشگري و سازمان مديريت و برنامه ريزي 23 و 24 دي برگزار مي‌شود.
اين همايش با هدف بررسي چالش‌هاي موجود درمواجهه ميراث فرهنگي و توسعه و همچنين ايجاد ديدگاه مشترک در همراهي بين حفاظت از ميراث فرهنگي و طبيعي و اجراي طرح‌هاي توسعه مهم برگزار مي‌شود.
ميراث فرهنگي، توسعه پايدار و آمايش سرزمين، ميراث فرهنگي، توسعه پايدار و مديريت آب، ميراث فرهنگي، توسعه پايدار و راه و شهرسازي از محورهاي نخستين همايش ملي ميراث فرهنگي و توسعه پايدار است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن