تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1835617782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوشش خون حسین(ع) در عصر ظهور گریبان گیر ستمگران


واضح آرشیو وب فارسی:شبستان: خبرگزاری شبستان: پژوهشگر مهدوی گفت: جوشش خون حسین(ع) در عصر ظهور مهدی موعود(ع) به اوج خود رسیده و خاموش نخواهد شد؛ بلکه این خون مقدس، گریبان گیر ستمگران و شروران خواهد بود.حجت الاسلام رحیم کارگر در گفت و گو با خبرنگار حوزه مهدویت خبرگزاری شبستان با اشاره به ابعاد قیام امام عصر در دوران ظهور گفت: یکی از ابعاد قیام امام مهدی(ع) ـ علاوه بر جنبه های اصلاح گری، انسان سازی، عدالت گستری، کمال بخشی و احیاگری ـ خون خواهی آن حضرت از دشمنان خدا، رسول خدا، اهل بیت ـ به خصوص امام حسین(ع) ـ و تمامی مظلومان و پایان بخشیدن به حاکمیت دولت های غاصب، جائر و نامشروع است. در این فرض، پس از جنگ و انتقام از این دشمنان، زمین آکنده از عدل و داد می شود و دولت های ظالم و ستمگر از بین می روند. وی با بیان اینکه مهم ترین بعد این قضیه، این است که امام مهدی(ع) انتقام گیرنده خون حضرت اباعبدالله حسین بن علی(ع) خواهد بود، خاطرنشان کرد: این بشارت و وعده ای است که خداوند متعال در روز عاشورا به فرشتگان خود داده است و خبر غیبی است که پیشوایان معصوم بر اساس آن، انتقام خون حسین(ع) را برعهدة مهدی موعود دانسته اند. حجت الاسلام کارگر ادامه داد: یعنی، هر چند در حماسة ماندگار کربلا، امام حسین(ع) و یاران اندکش به ظاهر پیروز نشدند و با مظلومیت تمام، به شهادت رسیده و باقی ماندگانشان به اسارت در آمدند؛ اما این مظلومیت و غربت آنها برکات و آثار فراوانی داشت و موجب بقای اسلام شد. در عین حال خون های پاک آنان، پایمال نشده و دست انتقام الهی از آستین حضرت مهدی(ع) خارج خواهد شد. عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی اظهار داشت: روشن است که جبهه مقابل سالار شهیدان در جرگه گروه باطل بوده و هرکس در هر زمان، این فکر و روش را داشته باشد، از گروه باطل بوده و مقابله با آنان وظیفة تک تک حق طلبان می باشد . وی با بیان اینکه براساس روایات مختلف، یکی از ابعاد انقلاب و جهاد حضرت ولی عصر(ع)، خونخواهی از دشمنان امام حسین(ع) است، تصریح کرد: البته معنا و گسترة این انتقام خواهی در روایات مشخص شده است؛ یعنی، با توجه به احادیث، آن حضرت از کسانی که راضی به شهادت امام حسین(ع) بوده و به جنایت پدران خود افتخار کرده اند، انتقام خواهد گرفت. آن گاه با دشمنان خدا و رسول او و خاندان گرامی آن حضرت و دشمنان مظلومان و مستضعفان عالم ـ که در خط یزیدیان قرار دارند ـ چنین بر خوردی خواهد داشت . حجت الاسلام کارگر تاکید کرد: توجه به این نکته بایسته است که "انتقام"، تنها یک بعد رفتاری است (بعد قهر و خشم) و ابعاد رفتاری دیگر آن حضرت، سراسر مهر و لطف و نجات بخشی تمامی انسان ها و مستضعفان می باشد (بعد لطف و رحمت.) این پژوهشگر مهدوی با اشاره به بعضی از جنایات و رذالت هایی که از طرف یزیدیان در نینوا افزود: عاشورا، صحنه بروز و ظهور "جنایت، رذالت، شیطنت و ظلمت" انسان های شرور و ستمگر و اوج طغیان گری، فساد و خونریزی گروه باطل بود؛ همان گونه که محل تجلی و ظهور "نورانیت، شجاعت، عبودیت و حقانیت" صالحان و نیکان عالم بوده است . وی گفت: دربارة این دژخیمان اموی و نفاق پیشگان کوفی نوشته اند: "آنان کسانی بودند که به پرستش هوا و هوس، پیروی از شهوات، دنبال کردن خوی ددمنشی و تعظیم در برابر فاسقی شراب خوار و کافری سگ باز و منافقی میمون پرست چون یزید، زندگی می گذراندند. آنان در مکتب بنی امیه، درس زندگی، غارت، بی رحمی، بی مهری، چپاول، ظلم، ستم، کینه و نفاق، منیّت و خودپرستی آموخته بودند..." حجت الاسلام کارگر با اشاره به برخی جنایت های یزیدیان گفت: عناوین بعضی از جنایت های آنان در فاجعة کربلا، عبارت بود از: تحمیل جنگ نابرابر بر امام حسین(ع)، بستن آب بر روی خاندان پیامبر(ص)، شهادت جانسوز اطفال و کهن سالان، شهادت غمبار یگانه یادگار پیامبر (ص)، مثله و قطعه قطعه کردن بدن ها، سنگباران سپاهیان نور؛ بریدن و به سر نیزه کردن سرها، رها گذاشتن بدن های پاک روی زمین گرم و داغ، تاختن اسب ها بر بدن های مطهر و شریف، غارت اموال و آتش زدن خیمه ها، به اسارت گرفتن اهل بیت ، عبور دادن مصیبت زدگان از کنار قتلگاه و... مدرس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: یزید و عُمّال خونریز وی، به این جنایات هولناک بسنده نکرده و در طی مدت کوتاهی بعد از واقعة عاشورا، فجایع دیگری به بار آوردند. یزید پس از شهادت امام حسین(ع) و سربریدن اطفال و یاران آن حضرت، در سال بعد، مدینه را برای لشکریانش مباح گردانید. هزار دختر یا بیشتر بی عصمت گردیده، هزار نفر کشته شدند که در میان آنان 700 تن از مهاجر و انصار بودند . وی همچنین افزود: در سال سوم، با منجنیق به کعبه حمله کرد و آنجا را به سنگ بست. او ابن زیاد را فرماندار کوفه نمود که عملیات پدرش زیاد را نسبت به شیعیان کوفه تکرار کند. وی افراد بی گناه را به زندان می انداخت، تبعید می کرد، می کشت، به دار می آویخت، دست و پا می برید و… امیر فاسق و ناپاک او نیز در واقعة کربلا، به عمربن سعد نوشت: "حسین را محاصره کن، تا او و یارانش را بکشی و بدن های آنان را قطعه قطعه نمایی؛ چون مستوجب کشته شدن هستند!… هنگامی که حسین را کشتی، اسب بر بدنش، بتازان، چون حسین مرد ستمکاری است" از دستوراتی که یزید به شمر داده بود، ذبح اولاد حسین(ع) ـ از کوچک و بزرگ و شیرخوار و کهن سال ـ بود که دیگر از نسل علی (ع)کسی باقی نماند !! حجت الاسلام کارگر با بیان اینکه آیا روزگار خون حسین(ع) را فراموش می کند؟ آیا آن خونی که در همة عصرها می جوشد و تازه است، فراموش می گردد؟! گفت: چنان که شیخ عبیدی (مفتی موصل) می گفت: کشته شدن حسین(ع) به ریشة اسلام برخورد نموده و فراموش نمی گردد ! این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه جا دارد این زلال همیشه جاری (خون حسینی)، طوفانی سهمگین شود و طومار عمر ظالمان و جبّاران را در هم پیچید و ریشة فساد و ستم را برکند، تاکید کرد: براساس روایات معتبر، جوشش خون حسین(ع)، در عصر ظهور مهدی موعود(ع)، به اوج خود رسیده و خاموش نخواهد شد؛ بلکه این خون مقدس، گریبانگیر همه ستمگران و شروران خواهد بود . وی گفت: با توجه به این بیان "سرّ خونخواهی" امام مهدی(ع) نیز آشکار می شود و آن این است که: گروه باطل هر چند ممکن است مدتی جولان داشته و برای خود شوکت و قدرت ظاهری دست و پاکند؛ اما بالاخره نابود شده و از بین خواهد رفت و این تداوم راه حق و حقیقت در هر عصر و زمانی است. جوشش خون حسین(ع) در عصر ظهور گریبان گیر ستمگران خبرگزاری شبستان: پژوهشگر مهدوی گفت: جوشش خون حسین(ع) در عصر ظهور مهدی موعود(ع) به اوج خود رسیده و خاموش نخواهد شد؛ بلکه این خون مقدس، گریبان گیر ستمگران و شروران خواهد بود.


شنبه ، ۲آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبستان]
[مشاهده در: www.shabestan.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن