واضح آرشیو وب فارسی:میزان: خبرگزاری میزان-امام جمعه مشهد گفت: عده ای در کشور عینکشان عینک گاردین است و این چنین بینشی دارند؛ نافذ البصیرت بودن در ولایت شناسی این است که فرمایش امام زمان خود را بشناسیم و یقیناً در تمام نظرات سیاسی رهبری پشتوانه دارند.به گزارش گروه سیاسی میزان، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که همزمان با تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سیدالشهدا (ع) شخصیت شفاف حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به عنوان یک نماد درخشان و از نظر دلدادگی به ولی خدا به مردم دنیا نشان داد. امام جمعه مشهد افزود: اگر انسان در بین تمام دلدادگی های قلبی به یک حقیقتی دلداده شد و آن حقیقت مانند یک پیچک به آن پیچید این به معنای عشق است. وی عنوان کرد: نمایش عملی این عشق در سیمای پر نور قمر بنی هاشم (ع) در تابلوی کربلا مشاهده شد، با این نگرش عشق قمر بنی هاشم از طریق دلدادگی و مظهر خدا که امام حسین (ع) بود به جایی رسید که احساسات دیگر را در درون ایشان خشک کرد و نماد رفتاری اش در داخل نهر فرات جلوه گر شد. امام جمعه مشهد بیان کرد: اینکه مطرح شده است از روز هفتم آب را بر روی اهل حرم بستند این طور نبود که آب در خیمه پیدا نشود و صورت جیره بندی وجود داشت، بنابراین برای اینکه کودکان بتوانند آب بنوشند حضرت امام حسین (ع) و قمر بنی هاشم از جیره خود صرف نظر کردند و در اختیار کودکان گذاشتند. عضو مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: قمر بنی هاشم هنگامی که به سمت شریعه فرات رسیدند 4 هزار نفر آماده پرتاب تیر بودند اما ایشان وارد نهر شدند و از روز هفتم آب نخورده بودند، اما از خوردن آب سر باز زدند؛ حضرت ابوالفضل(ع) یک انسان معمولی نبود و بنا به روایت یکی از فقهای بنی هاشم بودند و عشق به مظهر خداوند در وجودشان مشاهده شد. علم الهدی تصریح کرد: ایشان به گونه ای دلداده خدا بود که با مظهر پروردگار هماهنگ بود و آب نیاشامید و به خاطر برادر بودنشان با امام حسین (ع) آب نخوردند و همرنگی خود را با خدا نشان دادند، با این نگرش وقتی سیدالشهدا (ع) بر بالین قمر بنی هاشم رسیدند متوجه گریه های حضرت عباس(ع) شدند و هنگامی که امام دلیلش را پرسیدند قمر بنی هاشم فرمودند من نگرانم که هم اکنون سر بر بالین شما گذاشته ام و اینگونه جان می دهم اما شما که میوه دل پیامبر هستید سر بر بالین چه کسی جان خواهید داد؟ امام جمعه مشهد توضیح داد: امام صادق (ع) در بین برجستگی شخصیتی قمر بنی هاشم دو امتیاز را به عنوان خصوصیت معرفی می کنند؛ نخست می فرمایند عمویم عباس نافذالبصیرت بودند و در بصیرت دشمن شناسی و ولایت شناسی شناخته شده بودند و این به عنوان راهگشای صددرصد قاطع ما در تمام پیچ و خم های انقلاب برای مردم ما ضروریت دارد. وی متذکر شد: در مقام دشمن شناسی تنها اینکه بدانیم دشمن چه کسی است کافی نیست و قمر بنی هاشم بصیرت شناس بودند و توطئه های دشمن را می شناختند و در این زمینه آگاهی داشتند. علم الهدی با اشاره به مطلب فوق افزود: شب عاشورا وقتی شمر امان نامه برای قمر بنی هاشم آورد اینطور برداشت می شود که از یک حیث عاطفی و ناسیونالیستی این کار را کرده بود، اما در عمق توطئه دشمن در این امان نامه دو خصوصیت بود، نخست این بود که شمر می خواست در تبار سیدالشهدا، قمر بنی هاشم را از صحنه خارج کند، چراکه همه تجهیزات نظامی امام حسین (ع) در گروی وجود حضرت عباس(ع) بود. وی بیان کرد: هنگامی که مانند عصر امروز سپاه دشمن به سمت خیمه های حرم در حال حرکت بود امام حسین (ع) خطاب به قمر بنی هاشم فرمودند جانم به قربانت به این دلیل که شمر می خواست شخصیت فرماندهی قمر بنی هاشم را از بین ببرد. امام جمعه مشهد با بیان اینکه شمر می خواست هیبت ایشان را بشکند، افزود: مقام معظم رهبری خطاب به رئیس جمهور در قالب آن نامه فرمودند که جنابعالی با سابقه چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی می دانید که دولت آمریکا در برابرمان رویکردی جز خصومت و اخلال پیش نگرفته است، بنابراین رهبری حجت را تمام کردند و فرمودند تجربیات شما ثابت کرده است آمریکا در هر جریانی جز اعمال فتنه و خصومت کار دیگری ندارد. آیت الله علم الهدی ادامه داد: بدانید تاسوعای حسینی تنها تاسوعای عزا نیست و باید کاربردی باشد، امام صادق (ع) می فرمایند قمر بنی هاشم در بُعد شخصیتی نافذالبصیرت است و شما هم باید اینگونه باشید، بنابراین در درون این برجام نقطه فتنه و خصومت آمریکا وجود دارد و این مورد را مقام معظم رهبری گوشزد کرده اند، بر این اساس با توجه به اینکه مجلس، برجام را تصویب کرده است باید به ابعاد آن توجه کرد. امام جمعه مشهد با بیان اینکه کنار شهدای کربلا افراد دیگری هم وجود داشتند اما نافذالبصیرت در بین تمام آنها حضرت عباس (ع) بود، اظهار کرد: با این دید محمد حنفیه می گفت قیام کردن راه دارد و اینگونه نیست که مولای من به سمت کربلا عزیمت کنید، بنابراین بینش اینگونه افراد با حضرت عباس (ع) تفاوت داشت و باید گفت این دیدها غیر ابوالفضلی است، به طوری که حضرت عباس (ع) راه امام حسین (ع) را راه خدایی می دید. وی با بیان اینکه امروز در بین مردم بینش ها تفاوت دارد، یادآور شد: نامه ای که مقام معظم رهبری نوشتند و فرمودند که مسائل را رئیس جمهور آمریکا کتباً بنویسد و تضمین کند، با این دید یک عده فکر می کنند رهبری سنگ اندازی می کنند، عده ای در کشور عینکشان عینک گاردین است و این چنین بینشی دارند، در حالی که بینش نافذالبصیرت بودن، رهبری را حجت امام زمان (عج) می داند و هرچه بگوید رضای امام زمان (عج) است. امام جمعه مشهد در پایان اضافه کرد: نافذالبصیرت بودن در ولایت شناسی این است که فرمایش امام زمان (عج) را بشناسیم و یقیناً در تمام نظرات سیاسی رهبری پشتوانه دارند و آن تأیید امام زمان (عج) است. انتهای پیام/
شنبه ، ۲آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: میزان]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]