تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 دی 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای اداری

اقامت یونان

خرید غذای گربه

رزرو هتل خارجی

تولید کننده تخت زیبایی

مشاوره تخصصی تولید محتوا

سی پی کالاف

دوره باریستا فنی حرفه ای

چاکرا

استند تسلیت

تور بالی نوروز 1404

سوالات لو رفته آیین نامه اصلی

کلینیک دندانپزشکی سعادت آباد

پی ال سی زیمنس

دکتر علی پرند فوق تخصص جراحی پلاستیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1848180076




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضرت عباس(ع) تجسم بصیرت و ایثار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه در مراسم عزاداری تاسوعا در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) تاکید کرد: حضرت عباس(ع) مصداق اتم و بارز «انعم الله علیهم» و تجسم ایثار و بصیرت است.به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد، استاد حوزه و دانشگاه امروز اول آبان در مراسم عزاداری تاسوعای حسینی که در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) و با حضور تعدادی از قرآن پژوهان و عزاداران حسینی(ع) برگزار شد گفت: شخصیت حضرت عباس(ع) شگفت انگیز و اعجاب آور است و در طول مدت امامت امام حسین(ع) ایشان به لحاظ کلامی و روایی بروز و ظهوری نداشتند که در نگاه اول سؤال برانگیز است. وی با اشاره به تبیین تطبیقی زیارت نامه حضرت عباس(ع)، صراط مستقیم و آیه شریفه «فَأُوْلَئِکَ مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللّهُ عَلَیْهِم مِّنَ النَّبِیِّینَ وَالصِّدِّیقِینَ وَالشُّهَدَاء وَالصَّالِحِینَ وَحَسُنَ أُولَئِکَ رَفِیقًا»(69 نساء) ادامه داد: حضرت عباس(ع) مصداق جلی و بارز صراط مستقیم و انعم الله علیهم است. این قرآن پژوه با اشاره به مطالبی از کتاب «العباس» نوشته سیدمحمدرضا حسینی جلالی تصریح کرد: این مطالب تاریخی به صورت مستند و عمده آن با تکیه بر میراث زیدیان نوشته شده و براساس این کتاب و مطالبی که روایت شده است حضرت عباس در 5 _ 6 جا بیشتر ظهور و بروز کلامی نداشته اند که یکی از آن یاری طلبی است و مابقی به استیذان و امر امام معصوم(ع) بوده است. مهدوی راد بیان کرد: شمر که حضرت عباس(ع) را به واسطه فامیلی فرزند خواهرش صدا می زد گفت یا عباس من برای تو امان نامه آورده ام و با این کار تصور می کرد که می تواند حضرت را به سمت خود جذب کند اما حضرت عباس بر او نفرین می کند که مادرت به عزای تو بنشیند و جوابی به او می دهد که او را نا امید کرد و گفت من در امان باشم در حالی که فرزند رسول الله در امان نباشد. مهدوی راد اظهار کرد: وقتی امام حسین(ع) در شب عاشورا که برخی از آن با عنوان «انجمن عاشقان» یاد می کنند می فرماید دشمنان با من کار دارند شما می خواهید بروید، آزاد هستید اولین کسی که لب به زبان می گشاید حضرت عباس است و می فرماید برای چه باید این کار را بکنیم آیا برای چند روز زنده ماندن بعد از تو؟ سیاه باد زندگانی بدون حسین(ع)! این محقق و استاد حوزه ادامه داد: ایثار و بصیرت دو صفت ویژه در شخصیت حضرت عباس(ع) است که او را جاودانه کرده است، زیرا برخی در کوران بحران ها و حوادث نمی توانند حقیقت را در یابند و دچار شبهه می شوند همان طور که در جنگ صفین برخی دچار این مسئله شدند و از امام سؤال کردند که ما در حق دچار تردید شده ایم ولی برخی مانند مالک اشتر در همان شرایط فریاد می زد و می گفت کسی که دلش زنده است و بصیرت دارد محال است در حق بودن علی(ع) و باطل بودن معاویه تردید کند و حضرت عباس(ع) چنین بصیرت نافذی را داشت. وی اظهار کرد: ابن تیمیه از دانشمندان برجسته اهل سنت که سواد زیادی دارد ولی دچار جهل و حماقت است در یکی از آثارش می گوید پیامبر در حق عمار هم گفت حق با عمار است و عمار با حق همان طور که در باره علی(ع) روایتی وارد شده است که «الحق مع علی و علی مع الحق» در صورتی که با تدقیق در روایت مشاهده می کنیم که علی(ع) تجسم حق و عمار نشانه حق است و عمار چون در کنار علی(ع) او هم حق است. چرا عباس ظهور روایی ندارد؟ این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حضرت عباس بصیرت دارد و نافذالبصیره است و اینکه در طول امامت امام حسین(ع) بروز و ظهور کلامی ندارد به تبعیت از حضرت علی(ع) است که در طول عمر پیامبرتنها فقط یک نامه از ایشان شاهدیم و چیزی دیگری سراغ نداریم و آن نامه را هم در حجة البلاغ که برخی مورخان مزدورآن را به حجة الوداع تغییر داده اند می بینیم. مهدوی راد تاکید کرد: حضرت علی(ع) که بعد از خلافت که خطیب نشد آن هم خطبه هایی که سرآمد خطبه های خطیبان است اما چرا در کنار پیامبر حرفی نمی زند و بروزی ندارد؟ چونان ماهی است که در خورشید محو است و عباس هم در کنار خورشید امامت حسین(ع) محو است. نشانه ولایی بودن عباس این محقق اظهار کرد: لب بستن در برخی موارد خیلی دشوارتر از لب باز کردن است و این مسئله نشان دهنده بصیرت و دریادلی و عظمت و ولایی بودن عباس(ع) است. مهدوی راد گفت: یکی دیگر از ویژگی های عباس ایثار است و ابرار اهل ایثارند کسانی که انسانیت و شرف آنان مرز و حدی ندارد به همین دلیل وقتی عباس چندین مرتبه برای آوردن آب به فرات می زند هیچ بار آبی نمی نوشد در حالی که اگر آب می خورد به راحتی می توانستیم توجیه عقلایی کنیم که عباس آب نوشید تا به دل دشمن بزند و آنان را نابود کند ولی او که تجسم غیرت و ایثار است آبی نمی نوشند تا ایثار را به انسان ها بیاموزد. وی با بیان اینکه اعظم لشگریان یزید، گرایش عثمانی داشتند تصریح کرد: به همین دلیل وقتی تیر به عباس می زدند از روی بغض و کینه و حقد به امام علی(ع) این کار را می کردند.


جمعه ، ۱آبان۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایکنا]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن