تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815623921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیرغلامان حسینی شهرستان شاهرود تجلیل شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


پیرغلامان حسینی شهرستان شاهرود تجلیل شدند استان‌ها > سمنان - آئین ویژه تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان شاهرود با حضور تنی چند از مسئولان، روحانیان، ذاکران و مداحان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت در شهر مجن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین ، در این آئین معنوی که به میزبانی حسینیه قلعه شهر مجن برگزار شد علاوه بر تجلیل از پیرغلامان و مداحان برجسته شهرستان شاهرود، از کتاب گلچین ماندگار مجموعه نوحه ها و آئین سنتی شهر مجن گردآوری شده توسط موسسه فرهنگی حضرت علی اصغر(ع) این شهر با حضور معاون استاندار سمنان و فرماندار شاهرود، امام جمعه بسطام و مجن، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان و تنی چند از مدیران شهرستانی رونمایی شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در این مراسم، مداحی امام حسین(ع) را افتخاری برای انسان دانست و گفت: مداحان جایگاه بزرگی در فرهنگ مذهبی و اجتماعی شیعیان دارند.
حجت الاسلام علی شکری همچنین تاکید کرد: پیرغلامان حسینی عمر خود را در راه غلامی شخصی اهدا کرده اند که شهادت، خون، قیام و راهش تا ابد جاودان است و پیامش برای همه اعصار و نسل ها ماندگار به میراث می ماند لذا این هنر، افتخاری است که نصیب هر کس نمی شود.
وی افزود: پیرغلامان می بایست قدر خدمتگزاری خود را بدانند چرا که در راهی گام می نهند که راهی مقدس است و همانطور که از امام حسین(ع) نقل است که می فرمایند هرکس در عزای ما بگرید و بگریاند از ما است که این افتخاری بس بزرگ برای یک انسان است
امام جمعه بسطام نیز در این مراسم، با ذکر روایتی از امام صادق(ع) درباره اهمیت عزاداری سیدالشهداء(ع)، گفت: حسین(ع) خود و خون پاکش را به خداوند هدیه کرد و خداوند در ازای آن سه مدال افتخار به وی اهدا فرمود که این برکات، فخر هر انسانی در دو عالم هستند
حجت الاسلام سید علی رضوی نسب، درباره نخستین مدال حضرت امام حسین(ع)، توضیح داد: نخستین مدالی که خداوند با اباعبدالله الحسین(ع) عطا فرمود، تربت پاک بود چرا که امروز جز تربت کربلا از هیچ خاکی شفا حادث نمی شود و امروز به برکت خون سیدالشهدا(ع)، تربتشان توتیای چشم همه مومنان است.
وی افزود: دومین فخر حسین(ع) برآورده ساختن دعا در زیر گنبد آن حضرت است چرا که در این باره از حضرت امام هادی(ع) نقل است که هرگاه بیمار می شدند یا بر کسی بیماری حادث می شد، از وی تقاضای دعا در زیر گنبد حرم امام حسین(ع) می فرمودند لیکن تمامی دعاهای شیعیان در زیر گنبد سیدالشهدا مستجاب می شود.
امام جمعه بسطام درباره سومین فضل خداوند به حسین(ع) نیز گفت: سومین مدال افتخار خداوند به سیدالشهدا، 9 امام پس از ایشان از فرزندان و نسل با برکتشان است که امروز شیعیه به غلامی این خاندان افتخار می کند و چه کسی است که بتواند بگوید از این عناوین بالاتر در دنیا می تواند نصیب چه کسی جز اباعبدالله(ع) شود.
رضوی نسب همچنین خطاب به مداحان، بیان داشت: مداحان و پیرغلامان باید به خود افتخار کنند که غلامی چنین انسان بزرگی در ویترین افتخارات آنها قرار دارد که از چنین فضل وبزرگی در دنیا و نزد خداوند برخوردار هستند.
وی افزود: خدامی و غلامی حسین(ع) افتخاری است که در آخرت قطعا هدیه شما بندگانی است که از کودکی با حسین(ع) آشنائید و امروز موی خود را در این راه سپید کرده اید لیکن بدانید که هیچ زبانی نمی تواند سپس گوی این خدمات شما باشد.
رئیس کانون مداحان استان سمنان نیز در این همایش، بیان سه عنصر موثر در قیام حسین(ع) را بر مداحان لازم دانست و گفت: مداحان باید درباره سه عنصر شکل دهنده قیام حسین(ع) که همانا احیاء امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با فساد و اشاعه سیره اهل بیت(ع) هستند برای مردم سخن بگویند.
اسماعیل یارمحمدی درباره نخستین رسالت مداحان در ایام ماه محرم توضیح داد: مداحان باید در این ایام، به ذکر و تبیین سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) بپردازند چرا که در سایه اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت می توان سعادت اخروی را جست.
وی همچنین با تاکید بر اینکه مداحان می بایست مبارزه با ظلم و ستم روا داشته به مسلمانان را در دستور کار داشته باشند، افزود: امروز در دنیا مظالم بسیاری در جریان است که نمودهای آنرا می توان در یمن، سوریه، عراق و ... دید که بیان این ظلم ها در کنار بصیرت به معنای خاص دشمن شناسی از وظایف مداحان است.
رئیس کانون مداحان استان سمنان همچنین در تعریف بصیرت، گفت: امروز تفاوت دشمن و دوست و یا شناخت ظالم از ستمدیده نمود ساده اما بارز بصیرت است که لازمه آن در جامعه هوشیاری محسوب می شود.
یارمحمدی همچنین با اشاره به لزوم اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ابراز داشت: امروز بزرگترین منکر نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمنان و بدخواهان نظام است که مقابله با این تهدیدات در سایه ولایت فقیه نیازمند هوشیاری است چرا که هرچه جوانان را به سمت معنویات بیشتر سوق دهیم دشمنان در اجرای توطئه های خود نا امید تر خواهند بود.
وی در خاتمه، افزود: همچنین باید توجه داشت که بهترین معروف در جامعه ما، همدلی، وحدت، اتحاد و حفظ ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی است که امروز ضعامت آن بدست رهبر فرزانه انقلاب است پس مداحان باید در شناساندن این نکات برای مردم اهتمام ویژه ای داشته باشند.
مداحی، اهدای شال متبرک به نام مقدس امام حسین(ع) به پیرغلامان، تجلیل از موی سپیدان عرصه مداحی و رونمایی از کتاب گلچین ماندگار نوحه ها و آداب و رسوم ویژه ماه محرم در مجن از بخش های همایش تجلیل از پیرغلامان شهرستان شاهرود بود

کلید واژه ها: استان سمنان -




جمعه 1 آبان 1394 - 12:18:01





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن